Koiraspringer

Asiaa ajokokeista, näyttelyistä, valmennuksesta, metsästyksestä

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja Vilperi päivämäärä Ma Touko 14, 2012 1:18 pm

Kannattaa tarkastaa sen varren kiinnitys siihen satulaputkessa olevaan rautaan, meillä ainakin oli ihan onneton se jousitappi siinä raudassa,
joten saa nähdä suostuuko koira enään lähellekkään polkupyörää...

Eli meillä kävi näin:

Springeri kiinni fillariin ja koira siihen viereen omalle paikalleen, koira liikahti vähän jolloin se putkiosa irtosi pyörästä ja
koira miljoonaa karkuun rautaputken kilistessä perässä asfaltilla, voin kertoa, että oli aika pelokas kaveri mulla sen jälkeen.
Sain onneks koiran kiinni n. 150 m jälkeen, kun tajus juosta lähitalon pihaan eli kehoittasin ottamaan sen jousi tapin pois siitä kiinnittimestä ja
vaihtavan sen pieneen pulttiin ja mutteriin, niin ei ainakaan se enään petä.

Saa nähdä suostuuko enään juoksemaan fillarin rinnalla vai jatketaanko ihan kävelylenkkejä... V..tu, Sa...na, Pe...le, näitä vehkeitä...
Vilperi
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja Remu06 päivämäärä Ma Touko 14, 2012 2:58 pm

Vilperi kirjoitti:Kannattaa tarkastaa sen varren kiinnitys siihen satulaputkessa olevaan rautaan, meillä ainakin oli ihan onneton se jousitappi siinä raudassa,
joten saa nähdä suostuuko koira enään lähellekkään polkupyörää...

Eli meillä kävi näin:

Springeri kiinni fillariin ja koira siihen viereen omalle paikalleen, koira liikahti vähän jolloin se putkiosa irtosi pyörästä ja
koira miljoonaa karkuun rautaputken kilistessä perässä asfaltilla, voin kertoa, että oli aika pelokas kaveri mulla sen jälkeen.
Sain onneks koiran kiinni n. 150 m jälkeen, kun tajus juosta lähitalon pihaan eli kehoittasin ottamaan sen jousi tapin pois siitä kiinnittimestä ja
vaihtavan sen pieneen pulttiin ja mutteriin, niin ei ainakaan se enään petä.

Saa nähdä suostuuko enään juoksemaan fillarin rinnalla vai jatketaanko ihan kävelylenkkejä... V..tu, Sa...na, Pe...le, näitä vehkeitä...


Huomasin saman ongelman,mutta ei muuta kuin pultti tilalle ja menoksi.
Remu06
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja Herkules päivämäärä Ma Touko 14, 2012 4:08 pm

mulla on vain hihna tarakasta ja haara hihna päässä , piikeli ja ajukki juoksee rinnalla ihan hyvin..
Herkules
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ma Touko 14, 2012 8:25 pm

kannatan edelleen flexiä :wink: sillä koira saa juosta suht vapaasti,ja koiran liike kehittyy entisestään :wink: ravista tulee oikein tosi tehokasta ja komiaa...
ramaani
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Ti Touko 15, 2012 10:16 pm

ramaani kirjoitti:kannatan edelleen flexiä :wink: sillä koira saa juosta suht vapaasti,ja koiran liike kehittyy entisestään :wink: ravista tulee oikein tosi tehokasta ja komiaa...

Entä sitten kun tulee tiellä vastaan esim supi ta jänes?Itellä kun oli leksi ja koira huomas elukan,silloin sai koiran liike kehittýä aika vapaasti :D Kun 44 kiloa painava koira vetäs leksiä sivulle ku huomas supin,sillo voin sanoa et ravi oli oikein tehokasta.Lennettiin jupiterin kanssa aika nykäs tyyliin ojan penkalle.Nyt kun tuo spingeri on niin eipä olla kuavettu,ainakaan vielä.Ps tuossa miun laitteessa oli jo vakiona se pultti systeemi,niitä näköjään myypi puuilo kahta mallia.
mauni
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja kummitus päivämäärä Ke Touko 16, 2012 9:20 am

mauni kirjoitti:
ramaani kirjoitti:kannatan edelleen flexiä :wink: sillä koira saa juosta suht vapaasti,ja koiran liike kehittyy entisestään :wink: ravista tulee oikein tosi tehokasta ja komiaa...

Entä sitten kun tulee tiellä vastaan esim supi ta jänes?Itellä kun oli leksi ja koira huomas elukan,silloin sai koiran liike kehittýä aika vapaasti :D Kun 44 kiloa painava koira vetäs leksiä sivulle ku huomas supin,sillo voin sanoa et ravi oli oikein tehokasta.Lennettiin jupiterin kanssa aika nykäs tyyliin ojan penkalle.Nyt kun tuo spingeri on niin eipä olla kuavettu,ainakaan vielä.Ps tuossa miun laitteessa oli jo vakiona se pultti systeemi,niitä näköjään myypi puuilo kahta mallia.

Minä oon pitäny tuon flexin etuna sitä, että koira saa siinä juosta vapaasti, ja kun sitä kusettaa tai paskattaa, sen huomaa ja ehtii pysäyttää tai hiljentaa ja siksi juoksuttaminen tapahtuu koiran ehdoilla, mikä tuntuu ainakin minusta hyvältä. Eikö se tuossa springerissä oo meleko lyhyellä ja pääseekö se tien reunaan hakeen tarpeen tekopaikkaa kuten flexissäja ja niin kuin koira normaalisti muutenkin tekee.
kummitus
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja jaska päivämäärä Ke Touko 16, 2012 10:13 am

Eiköhän jokaisen kuulu juosta itse siinä koiran rinnalla,näin sitä jaksetaan kaudellakin mennä sinne metsänpuolelle ja jopa ajon perässä. :lol:
jaska
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Ke Touko 16, 2012 11:14 am

jaska kirjoitti:Eiköhän jokaisen kuulu juosta itse siinä koiran rinnalla,näin sitä jaksetaan kaudellakin mennä sinne metsänpuolelle ja jopa ajon perässä. :lol:

kyllä,mutta jos selkä on leikattu 11 kertaa niin ei oikein voi juosta koiran kanssa kilpaa
mauni
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ke Touko 16, 2012 12:43 pm

ei oo koirat mua ja pyörää ainakaan vielä kaatanu :wink: ja on mullakin ollut kolme sellasta 63cm voimakasta urosta!kummituksen kans ollaan samoilla linjoilla..
ramaani
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja frank da silva päivämäärä Pe Touko 18, 2012 12:04 pm

äijille vähän elopainoo alle niin ei sesset kisko nurin 8) kenellä kisakuntonen ajokki painaa 40 kiloo :shock: ei saakeli sehän o jo poniks luokiteltava. pitkän flexin puolestapuhuja..
ehtii toppaa ku tulee hätä ja satakiloo ukkoo pysäyttää raavaammankin ajokin menohalut kun painaa flexin napista.out.
frank da silva
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä La Touko 19, 2012 7:03 pm

frank da silva kirjoitti:äijille vähän elopainoo alle niin ei sesset kisko nurin 8) kenellä kisakuntonen ajokki painaa 40 kiloo :shock: ei saakeli sehän o jo poniks luokiteltava. pitkän flexin puolestapuhuja..
ehtii toppaa ku tulee hätä ja satakiloo ukkoo pysäyttää raavaammankin ajokin menohalut kun painaa flexin napista.out.

Mulla painaa sen verran,mut on säkääkin 72
mauni
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja Heppu päivämäärä Su Touko 20, 2012 5:20 pm

mauni kirjoitti:
frank da silva kirjoitti:äijille vähän elopainoo alle niin ei sesset kisko nurin 8) kenellä kisakuntonen ajokki painaa 40 kiloo :shock: ei saakeli sehän o jo poniks luokiteltava. pitkän flexin puolestapuhuja..
ehtii toppaa ku tulee hätä ja satakiloo ukkoo pysäyttää raavaammankin ajokin menohalut kun painaa flexin napista.out.

Mulla painaa sen verran,mut on säkääkin 72

Ei taida olla suokki onko jenkki vai engelsmanni?
Heppu
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Su Touko 20, 2012 5:34 pm

Heppu kirjoitti:
mauni kirjoitti:
frank da silva kirjoitti:äijille vähän elopainoo alle niin ei sesset kisko nurin 8) kenellä kisakuntonen ajokki painaa 40 kiloo :shock: ei saakeli sehän o jo poniks luokiteltava. pitkän flexin puolestapuhuja..
ehtii toppaa ku tulee hätä ja satakiloo ukkoo pysäyttää raavaammankin ajokin menohalut kun painaa flexin napista.out.

Mulla painaa sen verran,mut on säkääkin 72

Ei taida olla suokki onko jenkki vai engelsmanni?

venakko varmaan
Papana
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Su Touko 20, 2012 10:08 pm

Heppu,venakkon mitat olivat ne.Juoksutan mie myös englesmannia ja suokkiakin spingerillä
mauni
 

Re: Koiraspringer

ViestiKirjoittaja Heppu päivämäärä Ma Touko 21, 2012 4:52 pm

Kookkaita on maunin koiruudet :lol: on ketulla ja jäniksellä mahanalus jalkoja täynnä vai mitä? :D
Heppu
 

EdellinenSeuraava

Paluu AJOKOIRAHARRASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa