Kokemuksia ataksiasta?

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä La Maalis 10, 2007 8:21 am

Herätelläähän uusiksi ataksia keskustelua.Eikö tosiaan suomessa oo muilla ataksia koiria kun mulla.Oon muuten päättänyt olla astuttamatta edellä mainittua kaksoisvalio narttua.Ei ois mukava taas lopetella 8viikkosia pentuja.
ajo120
 

ViestiKirjoittaja ylituomari päivämäärä La Maalis 10, 2007 10:34 am

eikai narttus oo p.lonosta
ylituomari
 

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä La Maalis 10, 2007 2:16 pm

käyttövalio kirjoitti:paikallisesta lehdestä luin lukijanpalstalta kirjoituksen, jossa kirjoittaja oli ostanut ajokoiranpennun pentueesta jossa vain tämä kyseinen koira oli rekisteröity.Vuoden vanhana omistaja joutui koiransa lopettamaan vaikean ataksian seurauksena. Koira on viety jatkotutkimuksiin Helsinkiin. Kasvattaja ei halua olla minkäänlaisessa vastuussa :shock:
Näin pääpiirteittäin, juttua ei saa esiin netissä lehden sivuilta.
Näin ne monet kasvattajat toimii ei muutakun pentue monttuun ja turpa kii ja eikun uudestaan yritetään vaihtamalla urosta :(
ajo120
 

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä Su Maalis 11, 2007 9:33 am

Minulle kävi hyvä tuuri tuon ataksia pentueen kanssa sairastuneet pennut oli meidän tarhassa.Oisse ollut aika ilkeää jos pennun ostajat ois ruvennu soittelemaan että mikä tota koiraa vaivaa se ei taho pysyä pystyssä ja pää tärisee kuin horkassa(ei oo muuten mikään kiva näky)Ataksian ilmettyä soittelin pennun ostajat läpi ja kerroin ataksiasta ja tarjouduin ostamaan pennut takaisin yksikään pentu ei tullut takaisin ja ovat olleet terveitä.Ostajat suhtautu asiaan erittäin rauhallisesti ja ymmärtäväisesti kenenkään kanssa ei tullut minkään laista riitaa ja on pidetty yhteyksiä puolin ja toisin.Kyllä minä ainakin huomasin tässä asiassa sen että REHELLISYYS kannatti.
ajo120
 

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä Ke Huhti 04, 2007 4:56 pm

Ajokoiramies lehessä oli toi juttu Santtu pieni rakas ystävä.Juuri tälläisten tapausten estämiseksi pitäisi kaikki ataksiata kantavat koirat saada esille.Olipa ollut aika veemäinen ja vastuuton kasvattaja.
ajo120
 

ViestiKirjoittaja Tupuli päivämäärä Ti Elo 28, 2007 11:23 am

Miten ajo 120 teit? Astutitko omasi vai otitko muualta pennun?
Näkyi olevan, että sinulla olisi pentu :D

Onko kenelläkään tietoa onko syntynyt uusia ataksia pentueita? Kuulin alkukesästä, että olisi ataksiapentue syntynyt. Mikäli näin on, niin toivottavasti kasvattaja on sen verran valveutunut, että ilmoittaa asiasta jalostustoimikunnalle sekä tutkituttaa pennut.
Tupuli
 

ViestiKirjoittaja ajo120 päivämäärä Ke Elo 29, 2007 8:16 pm

Joo kyllä se jäi astuttamatta ja samalla siirrettiin varhaiseläkkeelle.Toimii nykyään piha jänön yleiskunnon parantajana ja uus narttu pentu on kasvamassa.Nyt on vaan käit ristissä toivottava että ees tämä pentu pysyis terveenä,nääs on meidän kennelistä koiria viimeisen kolmen vuoden aikana viis lopetettu erilaisten sairauksien takia :(
ajo120
 

Edellinen

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa