Koppien lämpötilat

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Re: Koppien lämpötilat

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ke Joulu 03, 2008 9:29 am

Tutkiin tota netin ihmeellistä maailmaa niin löysin sellasen sivun näistä koppien lämpö tiloista se +10 on iha ok lämpötila ajokoiralle
Stefa
 

Re: Koppien lämpötilat

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ke Joulu 03, 2008 11:20 am

no joo, mut koitaha ny aatella sillä maalasjärjellä, ja eiköse koppi pidä olla läpivuoden kuiva !!! Itelläni ei ole mikää maailman paras koppi koirille mutta kumminki läpivuoden pysyy kuivana! En tiedä sitte mitä susihukkasella on :P
Viimeksi muokannut Stefa päivämäärä Ke Joulu 03, 2008 12:26 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Stefa
 

Re: Koppien lämpötilat

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ke Joulu 03, 2008 12:32 pm

no tuoho mä mielipide asiaan sen mitä omilla koirilla oon huomannu että jos väännän termostaatin puolee väliin niin se lämpö kopis nousee about siihe +15 ja sen jälkee koira viihtyy paremmin tuulikaapis ku kopissa, otin ja säädin termostaati paljon pienemmälle kopin lämpötila tippui n.+10 ja vieläku kaksi koiraa sielä asustaa niin kyllon lämmin
Stefa
 

Re: Koppien lämpötilat

ViestiKirjoittaja Annie päivämäärä La Joulu 06, 2008 4:59 pm

Susihukkasen asianmukaisesta kehoituksesta tarkastella koiran asumisolosuhteiden todellista tilaa, intaannuin minäkin kurkistelemaan koiramöksään kun lämmitin ei sielläkään ole kytketty kun tuohon n. +10 asteen lukemiin.
Pelkkään kliiniseen asistimukseen en diaknoosissani tukeutunut, vaan silmäilin myös kopissa olevaa lämpömittaria ja vein sinne olohuoneen seinältä toisen, joka ilmaisee lämpötilan lisäksi myös kosteusprosentin. Tunnin päästä tarkasteltuna lämpötila kopissa oli +16 astetta ja kosteutta 41%. Lämmitin oli täysin kylmä. Varmistaakseni lämmittimen toiminnan käänsin termostaatin +25 asteen lukemiin. Kolmen tunnin päästä menin tarkastamaan tilannetta kun koiratkin tuntuivat viihtyvän paremmin ulkosalla kun kopissa, jossa ne normaalisti viettää melko paljon päivästään tähän aikaa vuodessa.
Kopin lämpötila oli noussut +23 lämpöasteeseen ja kosteusprosentti oli pudonnut 37 prosenttiin. Kopissa oli selvästi liian kuuma kolmelle koiralle. Pudotin lämmön takaisin +10 asteeseen ja avasin ikkunan toviksi ylenpalttisen lämmön poistamiseksi.
Tongin kopin puupehkuja ja totesin lattiatasolla olevan jonkin verran hienoa rutikuivaa hiekkaa. Kasasin vielä hyvässä kuosissa olevat aluset kasalla ja lakaisin lattian puhtaaksi. Muuten sisätilat olivat siistit,eivätkä mielestäni vaatineet perusteellisempaa puhdistusta tällä kertaa.
Käsitykseni mukaan koirasuojassa ei ilmatila voi juuri kuivempi olla, koska lämpötilaa ei voi liiaksi nostaa tähän aikaa vuodesta. Teen sitten uuden kosteusratsian kunhan mittarin lukemat laskevat kunnolla pakkasen puolelle ja lämmitin aktivoituu.
Ihan tyytyväisiltä nuo hutaleet päiväkortteerinsa olosuhteisiin vaikuttivat olevan, eikä alusten puuttumisesta tai vähyydestä johtuva hankautumisen vaaraakaan ole ilmeinen :wink: .

Kuva Kuva Kuva
Annie
 

Re: Koppien lämpötilat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä La Tammi 17, 2009 9:04 pm

Liekkö nuo vaatimukset paljon muuttunut 160 vuodessa. :roll:

Kuva
Kuva
Ruippa
 

Re: Koppien lämpötilat

ViestiKirjoittaja 040267 päivämäärä La Tammi 17, 2009 10:11 pm

meillä koira asuu koiratalossa lämpötila +10 ja näin vesi on aina juotavissa , eikä kesällä vehtivihreän peittämää. Minua ärsyttää se kun jotkut kuljettavat koiraa autonperälaatikossa suljetussa tilassa,hyppää
itse perälaatikkoon niin minä voin ajaa autoa
040267
 

Re: Koppien lämpötilat

ViestiKirjoittaja haaaki päivämäärä Su Tammi 18, 2009 4:30 pm

040267 kirjoitti:meillä koira asuu koiratalossa lämpötila +10 ja näin vesi on aina juotavissa , eikä kesällä vehtivihreän peittämää. Minua ärsyttää se kun jotkut kuljettavat koiraa autonperälaatikossa suljetussa tilassa,hyppää
itse perälaatikkoon niin minä voin ajaa autoa


kyllä siellä peräkontissa voi istua... tai ei istua siitähän se on ihmiselle hyvin epämukava koska ei voi olla luonnollisessa asennossa mutta koira voi...
haaaki
 

Re: Koppien lämpötilat

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Su Tammi 18, 2009 8:35 pm

on minäkin nähny kun käyttövalio urkki heitettiin jonkun japsin peräluukkuun :mrgreen: ei vain saa olla koiralla ahtaan paikan kammoa.
ramaani
 

Re: Koppien lämpötilat

ViestiKirjoittaja haaaki päivämäärä Ma Tammi 19, 2009 3:14 pm

kyllä se moni siellä teidän "umpinaisessa peräkontissa kuljettaa koiria... ja siellä vaihtuu ilma melkosen hyvin, on turha tulla väittämään jotn :D.

matkustaahan ne ihmisetkin monesti saiellä peräkontissa.

eikä tarvitse luulla että aina matkustaisi... ihan turhaa jankuttamista tuommoinen että ei vois siellä peräkontissa kuljettaa... eihän pakettiauton tavaratila ole sen kummempi jos siellä peräkontissa on riittävästi tilaa koiralle.

ja en tällä tarkoita että meillä ne siellä peräkontissa kulkisivat...
haaaki
 

Re: Koppien lämpötilat

ViestiKirjoittaja haaaki päivämäärä Ma Tammi 19, 2009 9:18 pm

sinä voit ymmärtää sen ihan niinkuin haluat. ei minulla ole sitä vastaan ollenkaan.
haaaki
 

EdellinenSeuraava

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa