Pennun ruokinta

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Pennun ruokinta

ViestiKirjoittaja Night Wizard päivämäärä Pe Helmi 16, 2007 5:47 pm

Ongelmana ettei tuo oikein tahdo syödä. Yleisesti ajokoiraporukalta kuullut asennetta että koira tietää itse minkä verran syö, mutta kun kyseessä pentu, olen hieman huolissani.

Eli minkä kokoisia annoksia pitäisi saada syömään?

Saa nyt vaihdellen kuivaruokaa, raakaa jauhelihaa sekoitettuna viiliin tai piimään ja pentu-NEUhun taikka maksalaatikkoa sekoitettuna edellisiin. Välillä myös puuroa (maitoon keitettyä) johon olen heittänyt sekaan vähän turvotettua nappulaa. Ruokaa annetaan 3-4 kertaa päivässä. Eli ruoat kasvattajan neuvomat, mutta määriä ei osannut sanoa. Kun välillä vaikuttaa että vinttikoiran mitoissa mennään, ylhäältä katsottuna "ampiaisvyötärö", eli lonkkien ja rintakehän väli todella hoikassa kunnossa.
Night Wizard
 

Re: Pennun ruokinta

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Pe Helmi 16, 2007 6:00 pm

Night Wizard kirjoitti:Saa nyt vaihdellen kuivaruokaa, raakaa jauhelihaa sekoitettuna viiliin tai piimään ja pentu-NEUhun taikka maksalaatikkoa sekoitettuna edellisiin. Välillä myös puuroa (maitoon keitettyä) johon olen heittänyt sekaan vähän turvotettua nappulaa. Ruokaa annetaan 3-4 kertaa päivässä. Eli ruoat kasvattajan neuvomat,

Harvat ajokoiran pennut nirsoja on (enempi ongelmia ahmimisen kanssa :roll: ) Jotkut pennut nirsoilee pari päivää kun uuteen paikkaan menevät (osoittavat näin ikäväänsä) ja silloin on kyllä suuri virhe ruveta houkuttelemaan syömään ''herkuilla'', oppii kyllä vähemmälläkin nirsoksi.
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja Night Wizard päivämäärä Ti Helmi 20, 2007 6:14 pm

Nyt on 10-viikoinen ja ollut meillä jo muutaman viikon. Välillä syödään ja välillä vaan vilkaistaan kuppia.

Ruokaa olen nyt tarjonnut enää 3 kertaa/pvä, ja jos ei kupista ole hävinnyt varttiin, kuppi pois ja seuraavalla kerralla uudestaan nenän eteen.
Night Wizard
 


Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa