Ajokoiran lihavuus

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Ajokoiran lihavuus

ViestiKirjoittaja metsämies5 päivämäärä Su Elo 12, 2007 3:39 pm

On ollut surkia katsoa yli lihavia koiria kun niitä vedetään pyörän perässä väkisin. On lonkkavikaa etupää reistailee jne. Itse olen pitänyt et koiralla näkyy kaksi ensimmäistä kylki luuta pikkaisen kun kääntyy. Yleensä ajokit tuppaa olemaan minun mielestä liika lihavia. Ajokoiran pitää olla hikinen rusto joka jaksaa. Vertaa "Pitkän matkan juoksiaa Painonnostajaa" kumpi jaksaa pitempään
metsämies5
 

ViestiKirjoittaja Mehtäjänis päivämäärä Su Elo 12, 2007 5:22 pm

Totta. Kyllähän kovassa käyttökunnossa olevat ajokoirat ovat sutjakassa kunnossa viimeistään kevättalven ajokokeissa:lihaksia ja luuta ja nahkaa.
Kesäaikaan tahtoo tulla rasvaa koiraan ja omistajaan.
Mehtäjänis
 

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Su Elo 12, 2007 7:32 pm

joo mut "metreistä"ei saa ajokokeissa yhtään lisäpisteitä!eräs jo edesmennyt erittäin kova ja menestynyt ajokoiran kasvattaja tapas aina ajattaa koirat kesällä kovaan kuntoon ja syksyllä lihotti koirat erittäin lihaviksi,otti tällä tapaa vauhdin pois ja tulosta tuli.oli aikansa menestyneimpiä koira miehiä!
ramaani
 

ViestiKirjoittaja Mehtäjänis päivämäärä Su Elo 12, 2007 7:46 pm

Joo, sellaisenkin tapauksen tiedän että koiranomistaja lihotti koiran "hitaampaan" kuntoon kun se sutjakassa kunnossa ajoi jänistä liian kovaa ja siitä tuli kokeessa ongelmia. Ykkönen tuli.
Mehtäjänis
 

ViestiKirjoittaja metsämies5 päivämäärä Ma Elo 13, 2007 6:28 am

Kaikki ei ajettele kuinka koira pärjää kokeissa vaan kuinka koiralla ois mahollisimman pitkä käyttö ikä. Metsästäjälle ratkaisee kuinka paljon jänes joutuu juokseen eli montako ampumatilannetta koira pystyy tarjoamaan päivän aikana.
metsämies5
 


Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa