anaalirauhanen

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

anaalirauhanen

ViestiKirjoittaja tietämätön päivämäärä Ke Syys 06, 2006 7:21 pm

mistä tuon paljon puhutun oireet tietää? Eli siis miten toteat että ne on tukossa?
tietämätön
 

ViestiKirjoittaja mettäntyttö päivämäärä Pe Syys 08, 2006 11:29 am

Koira voi myös kieltäytyä hyppäämästä jos ne ovat tukossa.
mettäntyttö
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Syys 08, 2006 12:36 pm

Ajokoirista sitä ei muuten huomaa, mutta ku ajot ei kokeissa kulje, niin siitä tietää varmasti :wink: :), tai sitte on nenäpunkki :lol:

Eiku itte tarkistan/tyhjennän analit viikkoa ennen kokeita, kertakäyttöhanska käteen, peukaloon parafiiniöljyä ja sormi koiran per*reikään. toisella kädellä hännästä kiinnni, sitte vain varovasti rauhaset tyhjäksi. Koira oikein matalasti murisee, se kai nauttii sen kaltaisesta seksistä :lol:
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Lilo päivämäärä Pe Syys 08, 2006 2:36 pm

Mä olen käsittäny ettei anaaleita kannata alkaa huvikseen tyhjentämään tai muuten saa olla aina tyhjäämässä. Yleensä anaaleiden kanssa ei pitäis olla ongelmia jos ruokinta on kohdallaan (korjatkaa, jos olen ihan hakoteillä).
Lilo
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Syys 08, 2006 2:44 pm

Susi... kirjoitti: Terveen koiran hanuriin ei tarvitse nykiä,


:) Olen samaa mieltä, mutta ihan vain varmuuden vuoksi, niin ei tarvitse selitellä jälkeenpäin huonoa koemenestystä. :lol:
Hanurilla ymmärrän sitä toista reikää :lol: Kaikkee muuta :oops: :lol: voi kokeilla, mutta ei poikarakkautta...
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä Pe Syys 08, 2006 3:40 pm

Tiedä tuosta Ruipan mainitsemasta koiran nauttimisesta anaaleita tyhjennettäessä. Arvele omalle kohallesi jos sulla sattuu olemaan hanuri kipeä ja joku kumirukkaset kädessä kourii! Tai mistäpä nuo kenenkään viehtymykset tietää. :) Arvelen, että nautinnollinen murina on kaukana siinä vaiheessa. Asiaan. Olisi kaikkien koiranomistajien hyvä osata tämä toimenpide tehdä itse. Tietenkin siinä on jonkinmoisia hajuhaittoja, mutta saahan kaveri avun vaivaansa ennenkuin tulehdus pääsee pahaksi ja joutuu antibiootteja syöttämään.
Mauno
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Syys 08, 2006 5:43 pm

kertakäyttöhanska käteen, peukaloon parafiiniöljyä ja sormi koiran per*reikään. toisella kädellä hännästä kiinnni, sitte vain varovasti rauhaset tyhjäksi


Ei se Mauno niin oo kun sinä tulkitsit, mietippä ny ite, miten kourit, kun esileikkejä vaimos kanssa harrastat :lol: , luulen että kouriminen on aivan liian vahva ilimaus. :lol: Samalta se varmaan tuntuu koirastakin.
Luulen , että useammalla koiralla on kesän jäljeltä analeissa tyhjentämisen tarvetta, tai sen oikeastaan näkee, miten kovia p**kakasoja vääntävät. Sehän on sellainen oravanpyörä: ensin nuollaan takapäätä ja saadaan aikaan silmä- ja kurkkutulehdus, eli vesi valuu silmistä, siitä seuraa, ettei nokka toimi ja siitä taas ettei ajot kulje.
Minusta tarkistusluontoinen persreiän kokeilu (onko analit täynnä) on pienempi paha kuin viedä koira eläinlääkärille analien poistoleikkaukseen.

Tämä kävis aasinsiltana sukusiitokseen ja sen ihanuuteen ja... no olkoon toistaiseksi. :lol:

Olen muuten sitä mieltä, ettei analien vaivaaminen ole oikeastaan ruokinnallinen juttu, vaan osoittaa jonkinasteista hermostollista vikaa, varsinkin jos on toistuva.
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja tohtori päivämäärä Pe Syys 08, 2006 6:03 pm

Vanhassa ajokoiramiehessä (-80-luvun loppu tai 90-luvun alku) oli varma keino ajojen luistavuuteen. Tieto oli muistaakseni jonkun vanhan lapualaisen koiraharrastajan toteama. Ensin putsataan koiran anaalit, jos ei auta putsataan miehen anaalit ja jos ei vieläkään auta niin putsataan jäniksenkin anaalit, niin johan rupeaa pyöreitä ajoja syntymään.
tohtori
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä Pe Syys 08, 2006 6:11 pm

Ruippa -&%¤#&£#-! Nauroin ääneen kun luin ja emäntä tietysti kyseli, että mitä se siellä hirnuu? Kerroin ,että luen vertausta esileikin ja anaalien tyhjennyksen välillä. Kyllä tietenkin oot osittain oikeassa tuossa asiassa. Ensinnäkään ei oo ollut noita rukkasia käsissä ja eihän sitä sentään kourita... :) Oli hyvä , että oikasit Manun kommentin. Kiitos!! Tällaista tämä on tämä ajokoira keskustelu :)
Mauno
 

ViestiKirjoittaja Wille päivämäärä Pe Syys 08, 2006 6:25 pm

Itselläni on ollut useampi ajokoira samaan aikaan samoilla ruuilla.
Yhdellä ilmeni usein anaalirauhastulehduksia ja sen anaalit jouduttiin leikkaamaan. muilla saman sukuisilla ei mitään ongelmia koskaan. Tuntuisi olemaan koirakohtaista . Toisilla tulee tulehduksia vaikka syöttäisi luita tai rustoja joka päivä.
Nythän on perjantai-ja saunailta ,täytyypä tutkia vaimon .........????????
ja huomenaamulla varhain maastoon.
Wille
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Syys 08, 2006 9:03 pm

,monet HYVÄT ELÄINLÄÄKÄRIT painaa kans ulkopuolelta ne tyhjäks!selittävät tätä sillä ettei "rauhanen"ärsyynny lisää

Sehän se erottaakin ammattilaiset ja amatöörit, ammattilaiset tietää mitä puristaa :wink: Oonkohan mie puristanu väärästä paikasta ku sieltä on tullu tummanruskeaa pahallehaisevaa mönjää :roll: , lie vaikka ollut p**kaa :) ja toiselta puolen semmoista majoneesin väristä mönjää. :lol: :lol: Sitte vielä se "herne" katosi. ÄÄnikin parani parilla numerolla ja hukkia ei tuu enää ollenkaan :lol:
No taitaa nää jutut ruveta paisumaan tuon Paddinton Housen ansiosta(vishky).
Huomenna pitäis olla skarppina aamulla, on nääs seurojen mestaruuskokeet, missä ratkotaan mm Perämeren Lohiajoihin pääsevät koirat.
Ruippa
 

Seuraava

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa