paljonko annatte raakaa lihaa

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä Ke Syys 12, 2007 9:35 am

mitäs jos syöttää pelkkää lihaa? ja ainoastaan välillä kun koiralla vapaa päiviä niin antaa nappuloita?
kota8
 

ViestiKirjoittaja HeMaSa päivämäärä Ke Syys 12, 2007 7:49 pm

Itse olen puhtaan raa´an lihan ja luun kannalla. vaikka käytän kyllä muutakin, kun puhdasta lihaa ei ole saatavana. Kyllä minun koirasta melko äkkiä näkyy, kun ruokavaliossa muuta kun pelkkää lihaa. Lihaa menee n. 1-1,5 kg päivässä mehtäaikaan. Vähän vähemmän ja yks päivä viikosta paastoa, kun ei saa raskasta liikuntaa.
HeMaSa
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Su Marras 11, 2007 8:44 pm

kota8 kirjoitti:mitäs jos syöttää pelkkää lihaa? ja ainoastaan välillä kun koiralla vapaa päiviä niin antaa nappuloita?

Lokakuun ajokoiramies lehdessä sivuilla 87-89 on mainittu tarkemminkin, miksi ei ainoastaan liha riitä ''kestävyysjuoksijalle'' kantsis varmaan lukea ajatuksen kanssa se teksti.
allaoleva teksti lainattu sieltä sivuilta
kalsiumin puutos syntyy usein lihaan perustuvan ruokinnan seurauksena
--------------------
kalsiumin puutos näkyy koiralla alkuvaiheessa ontumisena, jäykkyytenä ja nivelongelmina....
krooninen puutos näkyy rasitusmurtumina, jotka ilmaantuvat esm. välikämmenen luihin...
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä Su Marras 11, 2007 8:58 pm

joo olenkin muuttanut ruokailua aika lailla.. nappuloissa on niin paljon hyödyllisiä aineksia.
kota8
 

ViestiKirjoittaja nalli päivämäärä To Marras 15, 2007 8:57 am

naudasta ja possusta kaikki. myös vattalaukun sisältö. niillähän susiki pärjää. ja sen verta karralla jotta koira pysyy kunnos.
nalli
 

ViestiKirjoittaja veera päivämäärä Pe Marras 16, 2007 10:10 am

Meillä ajokki syö normaalin nappulan lisäksi n.300-400g päivään lihaa ja rotikalla annos onkin siiten 1kg päivään. Se on ihan koirasta kiinni niin kuin muukin ruokinta.
veera
 


Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa