Nenäpunkki

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ti Loka 21, 2008 4:59 pm

saattanee olla mut interceptorii oon ite käyttäny ja oon aINEseen tyytyväinen....strongholdin sais työntää syvälle sinne mihinkä aurinko ei paista
Stefa
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja metsästäjä päivämäärä Ti Loka 21, 2008 9:06 pm

Omalla koirallla on nyt menossa tämä Interceptor-kuuri. Ensimmäisen napin annoin eilen. Kysymys kuuluu, että pitääkö/ kannattaako koiran oleskelupaikkoja siivoilla ja puhdistella? Jos kannattaa, miten?
metsästäjä
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ke Loka 22, 2008 5:16 am

ite ennenku alotin ton kuurin niin desinfioin kopin virkon s nimisellä desifiointi aineella sitä eläinlääkäri suositteli toimii :)
Stefa
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja metsästäjä päivämäärä Ke Loka 22, 2008 5:33 pm

juuh. Mitenhän pakkanen tehoais. Jos nyt kuurin aikana tulis pakkasta, niin täytyy sitten tuulettaa kunnolla koppi ja vällyt.
metsästäjä
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja Ryövärin tytär päivämäärä To Loka 23, 2008 7:06 am

Koiran makuuksien saunottaminenki vois olla aika tehokas tapa. Eikö ihmisten petivaatteista kuole pölypunkit tehokkaammin +60 asteisessa saunassa kuin -20 asteen pakkasessa. Kopin vois käydä lävitte kuumailmapuhaltimella tai kosanilla jos vaan eristeet sen kestää jos ei ole kunnon pakkasjaksoa. Muistaakseni tuossa pölypunkkihommassa pitäs parinkymmenen asteen pakkasella pitää vuorokausi petivehkeitä kartanolla että punkit kuoleutuu poijes.. Itte olen saunottanut petivaatteet, tunti pari kuumassa saunassa ja sitten muutamaks tunniks ulos "raikastuun" :)
Ryövärin tytär
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja kota8 päivämäärä To Loka 23, 2008 5:29 pm

minä olen polttanuy kosanilla kaikki kopin sisustat kerran vuodessa ihan varmuuden vuoksi vaan ja pehmikkeenä on sitä ruti rexiä ja kesällä olen pitänyt koiraa päivän pois tarhasta kun olen levittänyt sinne sen virkon s nimisen myrkyn.
kota8
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja metsästäjä päivämäärä To Loka 23, 2008 7:03 pm

Juu no pittä kattoa, mitä tekee. En ole edes satavarma koko nenäpunkista: Koira ei oo oikeen alkusyksystä toiminu, mutta kun on niin nuori (1v 7kk), ettei tiiä onko unohtanu viime talvesta noita ajohommia, vai mikä on. Ajaa kyllä, mutta on tosi hankalaa saada jänis ylös. Aattelin sitte, kun kaveri sano, että sen omilla koirilla on vissiin nenäpunkkeja, että saattaa niitä olla mun koirallaki. Viime syksy meni sairastellessa kinttua, että sillä tavalla eka syksy koiralle. Ajo kyllä lopputalvella ihan mukavasti parin tunnin pätkiä.

Onko muilla sitten kokemusta, voiko nuoret koirat unohtaa noita ajotouhuja kesän aikana? Meni ohi aiheen, mutta suotaneen se. :roll:
metsästäjä
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä To Loka 23, 2008 7:38 pm

no nenäpunkin oireet tunnistaa siitä ku koiraa niiskuttelee jatkuvalla syötöllä ja haroo noukkaansa....interceptorit syötin ja virkon s:llä myrkytin kopin on saanu kuurin päätyttyä viideltä reissulta alta puolen tunnin jänön ylähä et noukka pelaa ainaki nytten...ennen meni toista sataa minuuttia ennenku sai ylös ja nyt koira on niinku toinen ku kunnon myrkyt annoin
Stefa
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja metsästäjä päivämäärä To Loka 23, 2008 8:00 pm

Kyllä kyllä. Varsinaisesti oma koira ei sillai hornaa, mutta tuntuu että sitä nokkaa kutittaa ja pärsikii jonkin verran. Nokkaansa koittaa hiestää karkeaan mattoon sisällä. ja monesti sen perään aivastaa kunnolla. Kaveri josta mainitsin, sano, että viime vuonna sillä oli sama juttu. Sano myös, että kyllä se kolmen napin interceptor-kuuri tappaa ne punkit myös kopista. Mutta voihan ne silti siivota, varmuuden vuoksi. Ei nämä kuurit kuitenkaan ihan ilmasia ole.

E: Pitää mainita vielä, että ihan alkusyksystä pyöritti poikasjänistä komeasti ja ajattelin, että tämähän on kone :roll: , sitten tuli nielutulehdus ja sen jälkeen ei oo oikeen tapahtunut metässä mitään.
metsästäjä
 

Re:

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ma Marras 17, 2008 4:12 pm

Wille kirjoitti:Eikö eläinlääkäri pysty tutkimaan ,esim. näyte nenästä ja mikroskooppiin olisi varmaa , onko punkkeja vai ei ole . Stronghold on niin pirun kallista ja jos se pitää antaa vaikkapa neljälle koiralle monta kertaa peräkkäin niin kukkaro ohenee liikaa. Turhasta ei kannattaisi maksaa.



strongholdilla ei ole mitään tekemistä nenäpunkin kans ei tehoa ja kokemusta on asiasta....ostakaa interceptoria varma tapa häätää nenäpunkki jos sellaasta oiretta koiralla on
Stefa
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja Ajuri2 päivämäärä Ma Marras 17, 2008 8:18 pm

Päivitystä aikuisen koiran osalta. Aikuiselle ajokoiralle 2 tab. viikon välein 4 kertaa.

OMAN LÄÄKÄRIN OHJE:
Pennuille sama ohje 1 tabletilla.
Viimeksi muokannut Ajuri2 päivämäärä Pe Helmi 11, 2011 6:39 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Ajuri2
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ma Marras 17, 2008 9:08 pm

toho meikälääsen koirille annettii aikuiselle koiralle 1 tabletti viikon välein 3 kertaa ja 5kk ikääselle penikalle puoliska tablettia viikon välein 3 kertaa
Stefa
 

Re: Nenäpunkki

ViestiKirjoittaja reiska päivämäärä Ke Joulu 03, 2008 4:46 pm

joo-o! ei meilläkään tuo stronghold oo toiminu! Ja jos vielä joskus tulee nenäpunkki ni suoraan lääkäriin piikkiä saamaan!
Meillä punkki tarttu koirapuistosta ja sen jälkee ei sit siellä oo tarvinnu käyäkkää ku kausi meinas mennä pilalle. kun ei meinattu punkkia saaha pois!
reiska
 

Re:

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ke Joulu 03, 2008 5:42 pm

Wille kirjoitti:Eikö eläinlääkäri pysty tutkimaan ,esim. näyte nenästä ja mikroskooppiin olisi varmaa , onko punkkeja vai ei ole . Stronghold on niin pirun kallista ja jos se pitää antaa vaikkapa neljälle koiralle monta kertaa peräkkäin niin kukkaro ohenee liikaa. Turhasta ei kannattaisi maksaa.


jos wille oot päässy siihe käsityksee et stronghold tehoaa nenäpunkkii olet väärässä omakohtaisia kokemuksia tästäkin ainut tapa millä sain koiralta nenäpunkin lähtemään on interceptor 3tab. 3vko ajan
Stefa
 

EdellinenSeuraava

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron