Kunnon kynsileikkuri?

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Kunnon kynsileikkuri?

ViestiKirjoittaja Mehtäjänis päivämäärä Ke Tammi 02, 2008 6:24 pm

Kynsileikkurini on palvellut jo niin kauan että tarvitsen uutta.
Mistä saa kunnon leikkurin? Millaisen? Onko viimeisen kymmenen vuoden aikana kehitelty jotain uutta vai ovatko ne kaikki "tavallisia" sivuleikkureita?
Mehtäjänis
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Ke Tammi 02, 2008 6:46 pm

Parhaat käytössä on olleet tuollaiset kuvan kynsileikkurit. Löytyy kyllä melkein joka lemmikkieläintarvike liikkeestä.
KuvaKuva

Onhan niitä sellaisia ''silmukkaleikkureita'', mutten niitä ole kokeillut
(kuvassa sellaiset ns. giljotiinileikkurit)
Kuva
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Ke Tammi 02, 2008 7:09 pm

Suosittelen myös tuollaisia musta-punaisia kuin on kuvassa. Ovat kestäneet hyvin ja leikkaavat hyvin.
miccis
 

ViestiKirjoittaja Mehtäjänis päivämäärä Ke Tammi 02, 2008 7:45 pm

Tuo pyöristetty terän kohtako tulee leikatessa kynnen päälle?
Mehtäjänis
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Ke Tammi 02, 2008 8:26 pm

Mehtäjänis kirjoitti:Tuo pyöristetty terän kohtako tulee leikatessa kynnen päälle?

Kynnen leikattava osa laitetaan tuohon pyöristetyn kohdan keskelle leikkurin ollessa auki, ja sitten vaan naps. Itse olen leikannut kynnet niin, että leikkuri on tassun yläpuolella. Kai se on sama onko ylä- vai alapuolella, mutta tulee leikata kynnen suuntaisesti. Ei poikittain tassuun nähden (Oliko tarpeeksi epäselvästi esitetty? )
Muistaakseni paketissa on ohje. Kysy myyjältä, jos et ole ennen käyttänyt.

Piti vielä tarkastaa oman leikkurin merkki. Kyljessä lukee Mikki.
Näitä on lähes samanlaisia useita merkkejä, ei minunkaan leikkuri täysin samanlainen ole kuin tuossa kuvassa. Ota mikä merkki hyvänsä, mutta ota tukevaa tekoa. Sellaiset hempulat tulevat väljäksi nopeasti.
miccis
 

ViestiKirjoittaja veera päivämäärä Ke Tammi 02, 2008 10:45 pm

Kannattaa tosiaan kokeilla kädessä ensin miltä leikkurit tuntuvat. Kyllä sen jämäkkyyden jo siinäkin huomaa. Meillä menee noin yhdet sakset vuoteen kun ton rotikan kynnet on kuin kiveä ja kesällä varsinkin kun kynnet ovat hiekkaiset niin leikkuritkin kuluvat yllättävän nopeasti.
veera
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä La Tammi 05, 2008 11:23 pm

Mulla on ollut nämä varmaan kymmenen vuotta, olen välillä teroittanut niitä tuolla metallipuikolla, jolla teroitan keittiöveitsetkin, hyvin ovat toimineet.

KuvaKuva
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä La Tammi 05, 2008 11:49 pm

veera kirjoitti:menee noin yhdet sakset vuoteen kun ton rotikan kynnet on kuin kiveä ja kesällä varsinkin kun kynnet ovat hiekkaiset niin leikkuritkin kuluvat yllättävän nopeasti.


Leikkurit kannattaa teroittaa. Ei niitä joka vuosi tarvi uusia vain tylsymisen vuoksi. Tuollaisella teroituspuikolla onnistuu hyvin. Itse teen työn koneella, jos pääsevät liian tylsäksi:
http://www.dremeleurope.com/dremelocs-fi/Product.jsp;jsessionid=020A2921CE6193B10386CED7FD35C9FB?&ccat_id=674&prod_id=298

Tuolla on lisäksi todella helppo kaivertaa pantaan puhelinnumerot, jne.
miccis
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Tammi 06, 2008 1:15 pm

Näky löytyvän pakkauslaatikkokin koirankopin työpäydän laatikosta.
Valmistaja on näköjään EA Young Co, Taiwan. maahantuoja Kerox, Kuopio.
Pakkauksen leikkausohje, ei minusta ole hyvä, itse leikkaan vähän toisella tavalla, siksi kavensin toista terää, että saa sakset oikeaan asentoon.

KuvaKuva

Kuva
Ruippa
 


Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa