Juomattomuus ongelmana?

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Juomattomuus ongelmana?

ViestiKirjoittaja Ryövärin tytär päivämäärä To Kesä 05, 2008 10:38 am

On nyt kesäaikaan ajokki narttu aika paljon tuolla ulkona häkissä. Huolestuneena olen seurannu ettei vesi juomakupissa juurikaan päivän aikana vähene. Sisälle tullessa kyllä vesikuppi käy tyhyjenemessä mutta ulkona ei vesi kelpaa.. Talvella oli kyllä samanlaista ongelmaa havaittavissa, juoma ei kelvannu ja kun meni häkille niin alko popsiin heti lunta. Kokoajan on tytölle vettä tarjolla ja väh. kerran päivään saa tuoreet vedet.. Ruuan seassa olen antanut kyllä runsaasti vettä, napukat liotan kunnolla ja lisään sitte vielä reilusti vettä.. Tuntuu kyllä että kai tuo Rontti on niin fiksu että tajuaa juua jos tosijano iskee vai tartteeko tässä alkaa keksiin jotai poppakonsteja että sais piiskan juomaan tuolla ulkona..
Ryövärin tytär
 

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä To Kesä 05, 2008 2:20 pm

pääasia että sillä on puhdasta vettä tarjolla,oma on koiran häppee jos sille ei vesi kelpaa.Itse en asiasta menettäis kyllä yö unia.älä anna sitä vettä sisälläkään niin luulen että rupeaa se vesi siellä häkissä maistumaan.
miinustaja...
 

Juomattomuus

ViestiKirjoittaja Arrianus päivämäärä To Kesä 05, 2008 8:22 pm

Sentin verran minkä tahansa merkkistä mätitahnaa litraan kylmää vettä, hölskytä pulloa koiran nähden ja tarjoile juomakupista! Kyllä pitäisi kelvata seuraavallakin kerralla. Metsästysmatkoilla tuubi on avattua tonnikalapurkkia käytännöllisempi ratkaisu. Myös Maltojuomaan sekoitettuna se kelpaa silloin kun koira ei halua syystä tai toisesta juoda ja olisi juottamisen aika.
Arrianus
 

Re: Juomattomuus ongelmana?

ViestiKirjoittaja reiska päivämäärä Ti Tammi 06, 2009 8:38 pm

Ei meijän ukkokaan jouppo ole! kesällä joskus lenkin jälkee juopi mut muuten saa vesi olla rauhassa. Ja varsinkin jos on puhasta ja tuoretta raanavettä! sadevesi kelpaa paljon paremmin!
Ruoka tarjoillaan paljon ruuan kanssa ja metästykseen liittyen pakkojuotetaan. eli veteen jotain sekaan mistä koira tykkää ja kyllä kuppi tyhjenee!
reiska
 

Re: Juomattomuus ongelmana?

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä Ti Tammi 06, 2009 8:44 pm

Suuri ero juomisessa,jos annetaan papuja,tai raakaa kaupan sikanautajauhelihaa.
metsässä
 


Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa