Hirven sisäelimiä ajokoirille?

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Hirven sisäelimiä ajokoirille?

ViestiKirjoittaja Mehtäjänis päivämäärä Su Loka 08, 2006 1:59 pm

Hirven keuhkoja sydämiä ym.sisäelimiä on nyt kovasti tarjolla. Eikös ne voi pakastaa ja syötellä pitkin talvea koirille? Tuskin on mitään vaaroja?
Mehtäjänis
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Su Loka 08, 2006 2:37 pm

Muista myös ottaa se pötsi talteen, ajokoira syö todella mielellään sitä.
Ai että siivoton, no ei ole. Molemmat suolet poikki, pötsi auki ja hiukan huljauttaa vedessä ja se on siinä. Joku koira saattaa vähän nirsoilla, ei hätää, keität hiukan, menee varmasti suorastaan ahmien.
Tietysti emäntä voi olla eri mieltä, sen pakastimeen laitosta, koitat vain sovitella, tai syötät pikapuoliin, ei ole säilytysongelmia. On muuten todella terveellistä luomuruokaa koiralle.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja Mehtäjänis päivämäärä Su Loka 08, 2006 4:31 pm

Kiitos vinkistä! Pötsit on kuskattu tähän asti jonnekin. Mistä pötsin tunnistaa?
(Rouva ei rähise:perhe on pienentynyt ja olen saanut ylim.pakastimen koiruuksien käyttöön.)
Mehtäjänis
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Su Loka 08, 2006 6:06 pm

Onhan se tietysti niinkin, että tyhmiä kysymyksiä ei ole, mutta tyhmiä vastauksia on.
Tällä kohdin kyllä siteeraan hiukan mukaillen Tuntematonta ja Lahtista, kun hän vastasi Sihvoselle:"Mitäs itte luulet? Ketä siellä mahtais olla?" Siispä mikä ja missä pötsi tai kansaomaisemmin paskamaha mahtas olla?
Sisusta on kuitenkin on sellaista vihertävää mömmöä. Ahkeralla ja perusteellisella tutkimisella selviä, jopa se rapamahan olemus, kuten Havukka-ahon ajattelijalle tulen olemus.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja Mehtäjänis päivämäärä Su Loka 08, 2006 6:18 pm

Sorry että vaikutin typerältä.
Ajattelin vain että hirvi on märehtijä ja märehtijöillä kun pitäisi olla monensorttista mahalaukkua. Yritän nuuskia herkullisimman niistä pois.
Mehtäjänis
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä Su Loka 08, 2006 7:44 pm

Onneksi ei ollut rapula kun luin tuon Sepon selostuksen rapamahan vihreästä olemuksesta. Kiitos Seppo, että vasta näin sunnuntai iltana annoit tuon perusteellisen kuvauksesi!!!!
Mauno
 

ViestiKirjoittaja helka päivämäärä Ma Loka 09, 2006 5:22 am

Kyllä se rapamaha on ehdottomasti se halutuin koiran mielestä ja sisältäähän se arvokasta entsyymi/bakteerikantaa ruuansulatusta ajatellen. Eli annetaan kypsentämättömänä. Kannattaa vaan pistää se pakkaseen pariksi päiväksi ennen koiralle syöttämistä, mahdollisen matotartunnan vuoksi.
Itse pesen mahan pihalla, laitan valmiiksi annospaloiksi pussiin ja pakkaseen.
Kyllähän se vähän tuoksahtaa, mutta siihen tottuu...
helka
 

-.hirven roippeet

ViestiKirjoittaja Anton päivämäärä La Tammi 20, 2007 3:33 pm

en syöttäis nuorelle koiralle hirvenjätteitä.nääs moni voi syttyä ajamaan hirveä kokemusta on ..
Anton
 

Re: -.hirven roippeet

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä La Tammi 20, 2007 3:54 pm

Anton kirjoitti:en syöttäis nuorelle koiralle hirvenjätteitä.nääs moni voi syttyä ajamaan hirveä kokemusta on ..

Siis annat koirallesi hirven sydäntä niin se alkaa ajeleen hirviä :shock: Jep jep...
miccis
 

ViestiKirjoittaja tta päivämäärä Su Tammi 21, 2007 1:27 am

Minä ainakin olen pennusta asti antanut ajokoirillekin kaikenlaisia tuoreita hirven romppeita(luita,päitä,lihaa,elimiä ym.) eikä ajokkini vielä ole koskaan pöläyttäneet hirveä. En usko että paljoakaan vaikuttais koiraan, mutta selityksiähän löytyy... :roll:
tta
 

hirven roippeet

ViestiKirjoittaja Anton päivämäärä Su Tammi 21, 2007 11:09 am

koiria on monenlaisia niinkuin meitäkin ..joku syttyy herkemmin tuoreesta hajusta olen kuullu muilta ,vastaavi sta kokemuksista että on muitakin hölmöjä jotka kuvittelee näin onko hölmö jos ajattelee toisin,,,,,,, +++++++
Anton
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Su Tammi 21, 2007 4:59 pm

ansa kirjoitti:Entä jos koira saa naudanlihaa, lähteekö laitumelle lehmien perään?

Vähän samaa hain itsekin kommentillani. Olen kyllä sitä mieltä, ettei sellaista koiraa vielä ole tehtykään, joka osaa erotella vaikka lehmän ja hirven sydämet toisistaan. Ja mikäli se koira lihan tai sisäelinten perusteella alkaisi ajaa lihan alkuperää niin tuokaa sellainen koira näytille. Tehdään tieteellinen koe ja syötetään sillä vaikka aasinlihaa ja kokeillaan alkaako se ajaa aaseja. Siis ensin tietenkin todetaan koira täysin "aasivapaaksi", ennen kuin aloitetaan tätä täysin vakavissaan suunniteltua tieteellistä koetta.

Tästä voisi kyllä alkaa miettiä, että kuinka käy kun antaa ajokoiralle nauta-sika jauhelihaa. :wink: Luulisi meillä olevan vähän helevatusti lehmiä ja sikoja ajavia ajokoiria. Meillä kun ainakin on tapana tarjota jauhelihaa joka viikko koirille.
miccis
 

hirven jätteet

ViestiKirjoittaja Anton päivämäärä Ti Tammi 23, 2007 9:34 am

viekää koiranne hirvenkaadolle ja syöttäkä'ä jätteitä koiralle tai syötätte naudanjätteitä kummamkohan ajosta on enemmän haittaa , riistaeläimen haju on vähän erilainen ,,ja eipä nojta lehmiä enää metsissä ,juoksentele mutta hirviä kylläkin ,juttuhan on niin että riistaverinen koira saattaa syttyä olen kokenut sen , puhukaa mitä puhutte, :roll:
Anton
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Ti Tammi 23, 2007 9:43 am

Ainut mistä voi olla haittaa, on se että sorkkaeläinvapaalle ajurille jos kaluttavaksi antaa hirven sorkan karvoineen päivineen, saattaapi mielenkiinto herätä, vaikka ei ennen oliskaan tällaiset kiinnostaneet. Näin tiedän yhdelle 5 vuotiaalle käyneen (ei todistettavasti ollut koskaan ennen hirvestä kiinnostunut, mutta tuon sorkkaepisodin jälkeen oli kyllä hirvi haukussa pysynyt :roll: )
-Tara-
 

Re: -.hirven roippeet

ViestiKirjoittaja calle päivämäärä Ti Tammi 23, 2007 10:11 am

Anton kirjoitti:en syöttäis nuorelle koiralle hirvenjätteitä.nääs moni voi syttyä ajamaan hirveä kokemusta on ..


Tää kuluu minun mielestä sarjaan "ajattelutapa kivikaudelta". Voi voi voi !!
Luulenpa että tämän kaltasia väitteitä on varmasti ollu aika yleisiä aikoja sitten.
calle
 

Seuraava

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa