Rasituksen vaikutus koiraan

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Rasituksen vaikutus koiraan

ViestiKirjoittaja juju päivämäärä Su Maalis 01, 2009 7:54 pm

Onko muilla kokemuksia vastaavan laisesta. Eli ajokoiranarttu 1.5v, metsäreissulla alkaa rasituksen aikaan virtsa muuttumaan punaiseksi,todennäköisesti verta seassa. Mutta kun koira on ollut taas levossa n.2h virtsa aivan normaalia. Olen varannut eläinlääkärille ajan mut sekin sanoi et koira voi rasituksen aikaan joskus tehdä tuota punaista virtsaa,ei kuitenkaan toistuvasti.
juju
 

Re: Rasituksen vaikutus koiraan

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Maalis 01, 2009 8:07 pm

Uroksilla yleisempää(kiinaisia narttuja lähistöllä), jos ei oo kuumetta, ei hätää, jos kestää kaummin -> antibioottikuuri.
Ruippa
 

Re: Rasituksen vaikutus koiraan

ViestiKirjoittaja Reporetku päivämäärä Su Maalis 01, 2009 8:39 pm

Kyllä tuota usein esiintyy varsinkin nuorella metsästysintoisella koiralla. Se on merkki liiallisesta rasituksesta, joten ei muuta kuin huilia ja lyhyempiä reissuja, kunnes kunto kasvaa.
Reporetku
 

Re: Rasituksen vaikutus koiraan

ViestiKirjoittaja Tellu päivämäärä Su Maalis 01, 2009 11:22 pm

Onko virtsa veristä vai punertavanruskeaa?
Kovan rasituksen jälkeen oman nartun virtsa on ollut lähes ruskeaa, mutta kun on saanut nestettä, virtsa muuttuu normaalin väriseksi.
Itse olen "nesteyttänyt" koiraa ennen rasitusta ja tietenkin rasituksen jälkeen esim. Nutrisalilla (suoloja). On auttanut.
Tellu
 

Re: Rasituksen vaikutus koiraan

ViestiKirjoittaja juju päivämäärä Pe Maalis 06, 2009 11:59 pm

Joo tuo virtsan väri on aika lähelle ruosteenpunaista,eli ei tässä taida mitään vikana olla vaan liika rasitus ja liian vähän nestettä, ei varmaan malta syödä luntakaan metsällä.
juju
 


Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa