Kokemuksia Barffauksesta

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Kokemuksia Barffauksesta

ViestiKirjoittaja jussi k päivämäärä Pe Elo 20, 2010 1:28 am

Onko teillä kokemuksia raakaruokinnalla olevista ajokoirista? Itse olen kuullut paljon hyvää koiraharrastajilta, koirat ovat todella terveitä, turkki kiiltää eikä ole kalliimpaa kuin laadukkaat nappulat. Mitenkähän ajokoira pärjäis ilman nappuloita, syötettäis vaan lihaa, luita, kalaa, maksaa, kasviksia yms... ja kaikki tietysti raakana?
jussi k
 

Re: Kokemuksia Barffauksesta

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä Pe Elo 20, 2010 1:46 am

Barffaus,enpä oo moista(sannoo) ikinä kuullutkaan.... Mutta koira on raadon syöjä.Karvakiiltää ja muutenkin on varmasti parenpi voimainen kun syöttää lihhoo. Eikä muuten tarvii olla se liha aina niin tuorettakaan..
miinustaja...
 

Re: Kokemuksia Barffauksesta

ViestiKirjoittaja jussi k päivämäärä Pe Elo 20, 2010 4:02 am

Linkistä löytyy lyhyt selostus barffauksesta eli raakaruokinnasta. http://www.barffi.net/index.php?page=barf
Itselläni on seisoja ollut raakaruokinnalla lähes puoli vuotta ja ajurin pentu (10kk) siirtymässä siihen.
'Työläämpi se ainakin on kuin nappulat ja tarttee ison pakastimen jos jemmaa esim. kuukaudenkin eväät kerralla kahdelle koiralle.
jussi k
 

Re: Kokemuksia Barffauksesta

ViestiKirjoittaja Tukivarsi päivämäärä Pe Elo 20, 2010 10:52 pm

Itsellä oli ajokoiralla kovat allergiat niin oli vuoden verran raakaruokinnalla mutta kyllä se vaan on työlästä.
Nyt syötän koiralle yrjölänpuuroa pääosin ja välillä nappuloita joukkoon. Lisäksi rustoluut kuuluu ruokavalioon.
Tukivarsi
 

Re: Kokemuksia Barffauksesta

ViestiKirjoittaja jussi k päivämäärä La Elo 21, 2010 5:12 am

Pysyikö koira hyvässä kunnossa tuon vuoden? Ilmeisesti lopetit raakaruokinnan työläyden takia, vai eikö sekään sopinut koiralle?
Olen siinä uskossa, että raakaruokinta sopii erinomaisesti kaikille mukaan lukien kaikki allergiset.
jussi k
 

Re: Kokemuksia Barffauksesta

ViestiKirjoittaja Tukivarsi päivämäärä La Elo 21, 2010 3:42 pm

Pysyi kunnossa, vitamiinit ja öljyt annoin purkista lisäksi. Jos vaan viitsii ja aikaa on niin kyllähän se luonnollisinta ruokaa koiralle on...
Tukivarsi
 

Re: Kokemuksia Barffauksesta

ViestiKirjoittaja zador päivämäärä La Elo 21, 2010 6:39 pm

Itse oon ruokkinut tuota urosta 2v koko kesän pelkästään luilla. Jokatoinen päivä yksi iso lihainen luu. Kunnossa pysyy. Nyt ainakaan en aio ostaa napu pussia vaan jatkan kunnes tavara loppuu. Tännähän tuo pakkanen onneksi vielä on.
Penikalle oon antanut pentu napua. Luulen että penikalle ei parempaa ruokaa ole kuin pentunapu ja lisänä jokatoinen tai kolmaspäivä rustoluu ja ruotoineen haudutettua kalaa niin usein kun mahdollista.
zador
 

Re: Kokemuksia Barffauksesta

ViestiKirjoittaja silver päivämäärä Ma Elo 23, 2010 4:20 pm

Sianlihaa,Nutroliinia,Lohiöljyä.Tuota ruokaa olen syöttänyt koiralle puolitoista vuotta ja koira on erittäin hyvässä kunnossa.
silver
 


Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa