Minkä merkkistä muonaa syötätte?

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja juju päivämäärä La Huhti 09, 2011 3:29 pm

Onko kellä kokemuksia noista Valio koiranruuista? Laittakaa kommenttia.
juju
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja rikumansikka päivämäärä Pe Touko 13, 2011 11:45 am

Samaa ruokaa kuin Franks pro goldi. Että jos siitä on kokemusta niin sitten on kokemusta "valio" koiranruuista.
rikumansikka
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä Pe Touko 13, 2011 12:12 pm

ite annan lihaa 127,5 grammaa päivässä koiroa kohe, näyttäs olevan just sopiva annos.
levender
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja ramaus päivämäärä Pe Touko 13, 2011 12:48 pm

Jauheliha-annos on 125 g päivässä, kuivamuonaa punnittu annos, kananmunan keltuainen, joskus vähän leipää ja kalaa virikkeenä, ruokaan lisätään auringonkukkaöljyä joka kerta pari ruokalusikallista. Illalla liha ja puolet kuivamuonasta, aamulla keltuainen ja kuivamuona. Pienikokoinen uros selviää yllättävän vähällä ruualla, vaikka saa liikettä n. 7 - 10 km päivässä, tosin kevyttä. Metsästyskaudella ruokamäärät suurenevat tarpeen mukaan. Ajankuluksi jotain kaluttavaa.
ramaus
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä La Touko 14, 2011 7:13 am

en oo kyllä koskaan punninnu ruokia mitä koirille annan, silimällä katton että minkälaisessa kunnossa koiruus on ja sen mukkaan joko lisseän tai vähennän, kaikenmerkkiset ruuat kelepoa sekä kotiruuat ja liha.
levender
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Fuser päivämäärä To Touko 19, 2011 4:12 pm

allaolevan linkin ruokaa ei taida kannattaa syöttää,,,ei oo kaikki kotona koiralla päässä :-)


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tama- ... 52244.html
Fuser
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja KTT päivämäärä Su Elo 05, 2012 8:44 pm

Onko kellä kokemuksia Canami koiranruuista?
KTT
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja ttt päivämäärä Su Elo 05, 2012 11:59 pm

juju kirjoitti:Onko kellä kokemuksia noista Valio koiranruuista? Laittakaa kommenttia.

haisee ihmisen nenään ainakin helvetin pahalle ni voin kuvitella millaista koiran on syödä sellaista
ttt
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Tukivarsi päivämäärä Ma Elo 06, 2012 6:40 am

Oon syöttäny aikuiselle koiralle mustin ja mirrin maintence kana-riisi, yllättävän "hyvän" tuntuista ruokaa kun katsoo jätöksiä. Pennulle sitten Eukanuba large breed. Toi Eukanuba on ihan helvetin kallista mutta ajattelin etten ala säästämään penturuuassa. Vaikka toi Eukanuban on varmaan kalleinta mitä löytyy :mrgreen: niin silti jätökset on sellaisia löysiä ja vaaleahkoja, koira kasvaa kumminkin hyvin. En tiedä onko toikin ruoka vaan samaa tavaraa kun kaikki muutkin ja revitään vaan tyhmiltä kunnon katteet. Mitä suosittelisitte pennuille nappulaksi? Lähinnä näitä "parempia" ruokia hakusessa, ei jahti vahti ym.
Tukivarsi
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja mainari päivämäärä Ke Elo 08, 2012 2:23 pm

Tukivarsi kirjoitti:Oon syöttäny aikuiselle koiralle mustin ja mirrin maintence kana-riisi, yllättävän "hyvän" tuntuista ruokaa kun katsoo jätöksiä. Pennulle sitten Eukanuba large breed. Toi Eukanuba on ihan helvetin kallista mutta ajattelin etten ala säästämään penturuuassa. Vaikka toi Eukanuban on varmaan kalleinta mitä löytyy :mrgreen: niin silti jätökset on sellaisia löysiä ja vaaleahkoja, koira kasvaa kumminkin hyvin. En tiedä onko toikin ruoka vaan samaa tavaraa kun kaikki muutkin ja revitään vaan tyhmiltä kunnon katteet. Mitä suosittelisitte pennuille nappulaksi? Lähinnä näitä "parempia" ruokia hakusessa, ei jahti vahti ym.

royal canin,näkyy passaavan tosi hyvin paskat on mustia ja tosi kiinteitä,toinen pentu söi canamia uloste oli vaaleeta ja pehmeempää,nyt molemmmilla royal.
mainari
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja zador päivämäärä To Elo 09, 2012 9:43 am

Jos koiran ruoka haisee pahalle, sen rasva on härkiintynyt ja siitä pitää tehdä valitus. Viimeviikolla ostin kaksi säkkiä erästä rasvaista koiran muonaa ja koirat olivat 2-3 päivää syömättä. Soitin ruokafirmaan ja kerroin ruuan haisevan oudolle. Siellä kerrottiin rasvan härskiintyminen. Tämä kyllä opetti minulle, että ennen maistattamista kannattaa haistaa ja uskoa nenää. :D Koiran ruoka ei saa haista pahalle.
Itse oon syöttänyt Muchia ja on hyvää. Mutta se on kallista ja sitä ei saa joka kaupasta. Nyttemmin oon syöttänyt halvempaa HauHauta ja JahtiVahtia.
zador
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Karahka päivämäärä To Elo 09, 2012 8:07 pm

zador kirjoitti: Nyttemmin oon syöttänyt halvempaa HauHauta ja JahtiVahtia.

Hau Hau:ta kun koirille antaa,niin p*ska haisee niin kuvottavalle jo ihmisen nokkaan,että ei tahdo iljetä
häkin viereen mennä.Miltä se koiran nenään haisee ei minulla ole tilastoa,epäilen ettei hyvälle.

Papuruokinta on meillä joutoajan evästä ja silloinkin vain satunnaisesti.
Pääsääntöisesti lihaa,luita ja riisiä ja päälle kotiruuan jäämistöt.

Moniko teistä elää pikaruualla;mactonaltsia ja hespurkeria?
Johon nämä napueväät ovat mielestäni verrattavisssa.
Karahka
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja zador päivämäärä Pe Elo 10, 2012 7:31 am

Karahka kirjoitti:Moniko teistä elää pikaruualla;mactonaltsia ja hespurkeria?
Johon nämä napueväät ovat mielestäni verrattavisssa.

Tämä nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Jos lukee tuote selosteen mitä koiran kuiva ruuissa on käytetty niin huomaa, ettei siellä hirveästi väärää ole. Se on tietenkin tosi, että suoliston pakteerikannan ja entsyymien hoidon johdosta olisi hyvä antaa koiralle raakatuotteita silloin tällöin. Mutta koirassa on silloin vikaa jos se ei kuivamuonaa kestä. Allergiat ja muut yliherkkyydet tahtoo olla perinnöllisiä?

Hyvän jahti ruuan rasva pitoisuus saa olla 20 prosenttia ja proteiini pitoisuus 30 prosentin pinnassa. Liian kevyttä napua 10/20 ei kannata käyttää edes lepo kaudella. Lihasmassan säilyttämisen kannalta suuri proteiini pitoisuus on tärkeää. Ruuan määrää pitää vaan tiputtaa, ei keventää ruokaa.
zador
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja KomiA päivämäärä Pe Elo 10, 2012 12:03 pm

zador kirjoitti:Itse oon syöttänyt Muchia ja on hyvää. Mutta se on kallista ja sitä ei saa joka kaupasta. Nyttemmin oon syöttänyt halvempaa HauHauta ja JahtiVahtia.

Meikäläinenkin syöttää ajureille yleensä ns. halparuokia ja niistäkin useimmin tarjoustuotteita. Viime aikoina on ollut Jeppe aktiivia http://www.biofarm.fi/content/view/291/109/lang,fi/ ja HauHaun kana-riisiä. Molempia on saanut 20-25€ säkki, kun vastaavat merkkituotteet maksaa >50€. Merimuikkua on tullut heinäkuulta lähtien kaverin rysästä mukavasti. Voissa paistettuna ne maistuvat sekä isännälle, että koirille :lol:
Syksyllä haetaan koirille Muchin myymälästä Pietarsaaresta rasvaista jauhelihaa lisäksi.
KomiA
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Hela päivämäärä Pe Elo 10, 2012 12:12 pm

Meillä koirat saavat lihaa 1/3 ja nappulaa 2/3,nappulana Rekku Active 28/18 ja 14kg:n säkki suhteilla 23€
Hela
 

EdellinenSeuraava

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron