Minkä merkkistä muonaa syötätte?

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Ajuri2 päivämäärä Ti Huhti 28, 2009 2:13 pm

tonik kirjoitti:
PeeJii kirjoitti:on se niin surullista, että ihmiset kantaa suurta huolta koiriensa ruasta, kun suurimman osan kannattaisi katsoa vähän mitä itse syö. Sen näköisiä pullaposkia koepaikoilla pyörii.

:lol: :lol: :lol: :wink:


Joopa joo, sitten itse kärsii ''nahoissaan'' jos ei kanna huolta :roll: Ei tuttukaan uskonut ettei sille koiralle kaikkea kannata syöttää ja miten vain, mutta kun ei puhetta kuunnellut, on koira nyt kalliilla el.lääkäri ruualla. Tuli virsakiteitä ja niitä joutuu liotusruualla sulattelemaan, ettei kiviä kerry ja koira leikkaukseen joudu. El. lääkäri sanoi että pelkästään vääränlaisesta ruuasta johtuvat kiteet/kivet :roll: Ei ole pelkästään kissojen vaiva.
Ajuri2
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ti Huhti 28, 2009 3:57 pm

No nyt syötän omilleni tota profiliumia ja se on tosi hyvä nappula siihe lihat päälle niin jo pysyy koira hyväs kunnos en oo moittinu tuota....Ja profilumin vaihon kerralla niinku royal caninin
Stefa
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Opla päivämäärä Ti Huhti 28, 2009 7:54 pm

Kyllä niistä halvoista napuista on etuakin ei tartte paskoja kerätä kun ne
pohjatuulessa kuivuu ja tuuli vie pölyn tarhasta on koettu sekin,eikä tartte
juoksetella pyörällä kun koirat tahtoo niillä laihtua liikaakin.
Opla
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Ewei päivämäärä Ke Huhti 29, 2009 5:45 pm

tonik kirjoitti:
PeeJii kirjoitti:on se niin surullista, että ihmiset kantaa suurta huolta koiriensa ruasta, kun suurimman osan kannattaisi katsoa vähän mitä itse syö. Sen näköisiä pullaposkia koepaikoilla pyörii.

:lol: :lol: :lol: :wink:

Ha ha, täällä on yks pullaposki lukemassa metästys- ja tuomarikortin tänä kesänä ;)
Ewei
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Ewei päivämäärä Ke Huhti 29, 2009 5:45 pm

Kyllä tuo Hauhau kana & riisi on meillä toiminu. koirat saa joka päivä lihaa, metsästyskaudella aina enemmän.
Ewei
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Pe Touko 01, 2009 8:31 am

PeeJii kirjoitti:on se niin surullista, että ihmiset kantaa suurta huolta koiriensa ruasta, kun suurimman osan kannattaisi katsoa vähän mitä itse syö. Sen näköisiä pullaposkia koepaikoilla pyörii.

todentotta kyllä sielä monen moosta pullan syöjää on liikentees välis huvittaa maastoski ku eivät taharo jakkaralta päästä ylös :D mutta eikö se sanontaki mene: Olet mitä syöt :D
Stefa
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Opla päivämäärä Pe Touko 01, 2009 6:29 pm

[quote="Stefa"][quote="PeeJii"]on se niin surullista, että ihmiset kantaa suurta huolta koiriensa ruasta, kun suurimman osan kannattaisi katsoa vähän mitä itse syö. Sen näköisiä pullaposkia koepaikoilla pyörii.[/quotemene:

Taasko se meni tälle linjalle minusta on aivan sama ihmisen ruumiin rakenteelle
minkä näkönen olet usein vaan pukkaa ne vähän pulskemmat olemaan tosi viksuja
kun rupeet niitä jututtelemaan koira ym muissa asioissa että terve tuloa sakiin
sellaisena kuin olet ja siinä tulee ainakin liikettä sille päivälle :)
Opla
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja PetSaa päivämäärä La Touko 02, 2009 12:34 pm

Laitoin ylläpitäjille viestiä, jotta poistavat PeeJiin viestit. Loukkaavat syvästi minua pulleaa maalaispoikaa :lol:
Liekkö iltaan mennessä poistettu??

On totta, ettei ruokinnasta saa/pidä tehdä mitään niin erikoista. Lihaa, ruoantähteitä, nappuloita, vettä ja liikuntaa, niin niille joko ajaa tai on ajamatta.
PetSaa
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä La Touko 02, 2009 4:41 pm

PetSaa kirjoitti:Laitoin ylläpitäjille viestiä, jotta poistavat PeeJiin viestit. Loukkaavat syvästi minua pulleaa maalaispoikaa :lol:
Liekkö iltaan mennessä poistettu??

On totta, ettei ruokinnasta saa/pidä tehdä mitään niin erikoista. Lihaa, ruoantähteitä, nappuloita, vettä ja liikuntaa, niin niille joko ajaa tai on ajamatta.


Juohan olutta mukavasti niin oot sitä mieltä että kuulut jo siihe Hunks tanssi ryhmää, on se sen verran ihmeellistä ainetta että komiaksi muuttuu :lol:
Stefa
 

Re:

ViestiKirjoittaja Ajukki päivämäärä Ke Touko 06, 2009 3:21 pm

olli76 kirjoitti:ei kannata aamulla ruokkia vaan edellisenä iltapäivänä tai alkuillasta vahvalla ruualla. Eli paljon eläinrasvaa niin kyllä koiruus jaksaa.

Yksi kovan koiramiehen ohje oli, ettei liharuokaa pariin päivään ennen mettäreissua, varsinkaan koepäivää. Kokemuksen mukaan vahva liha-annos vetää elimistöä jotenkin tukkoon ja ilmeisesti nokkaa myös. Eli nappularuualla pari päivää ennen koetta.

Samoin Envallin kirjassa oli tärkeitä poimintoja esim. siitä, missä koiraa tulee säilyttää mettäreissuilla. Jos koira makaa vetoisessa eteisessä reisulla,
voi olla ajot huonoja, vaikka kotona kaikki pelaa hienosti. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Toki toinen koira kärsii näistä "hoitovirheistä" vähemmän, mutta varmasti kaikkiin koiriin nämä tekijät vaikuttaa.
Ajukki
 

Re: Minkä merkkistä muonaa syötätte?

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Ke Touko 06, 2009 4:17 pm

Uskonsa kullakin
Stefa
 

EdellinenSeuraava

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa