Minkä merkkistä muonaa syötätte?

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

ViestiKirjoittaja waldo päivämäärä Ma Marras 06, 2006 5:05 pm

Mielenkiinnolla kysyisin vieraalta että, miten niin ajokunnossa olevaa koiraa ei voi viedä näyttelyyn? Eikö se ole muka silloin parhaassa näyttelykunnossa?
waldo
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Marras 06, 2006 5:52 pm

Ei varmaankaan läskit lätise noilla annoksilla ainakaan koekaudella!!! Normaali tai ei niin huippu ajokunnossa oleva koira on kuin polkupyörän sisuskumi. Vai oottako nähneet lihavia menestyviä kilpajuoksijoita? Ne kehäkeikistelijät ovat aivan eri sarjaa kun puhutaan menestyvistä ajavista koirista. Kyllä tytöt on kaukana todellisuudesta kun puhutaan metsäkoiran ruokinnasta. Nappuloilla näpertäjät eivät saavuta koirillaan ainakaan koemenestystä. Ruuti loppuu kesken ainakin kaksipäiväisissä kokeissa. Kyllähän ne jaksavat kehään taapertaa papujen avullakin. Ja näyttäjät ovat sitten myöskin päässeet huomion keskipisteeksi helpommin kuin metsässä rämpijät.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Marras 06, 2006 7:58 pm

Olis kiva kuulla kuinka monen vuoden kokemus näillä asiantuntijoilla on jostain muusta kuin lähikaupan kuivamuonasta :?: :roll:
Itse olen ruokkinut koirat pääsääntöisesti laadukkaalla kuivamuonalla nyt n.5vuotta ja koirat voivat erittäin hyvin ei sairasta ja ajot kulkee kyllä vielä toisenakin päivänä ja jos jonkun koira ei jaksa niin saahan sitä ruokaa antaa enemmänkin, mutta syy on todennäköisesti jossain muualla kuin ruuassa :wink:
Ennen lisäsin säännöllisesti papujen sekaan raakaa lihaa mutta koirat pysyneet paremmin kunnossa kun lopetin senkin melkein tyysti, rustoja ja luita joskus heittelen :!: :)
Ja vaikka vehkehet jalakojen välis onkin vanhat niin kyllä ne sen verran toimii jottei kenenkään kannata ruveta meikäläistä tytöttelemään eikä nuota näyttelykehiäkään oo tullu kierreltyä kuin ne pakolliset :lol:
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Ensio päivämäärä Ma Marras 06, 2006 8:23 pm

Voisitko Susihukkanen kertoa mikä se hyvä nappula on merkiltään?
Ehkä olet joskus kertonut, ei vain ole sattunut silmiin.
Itse syötän pääasiassa lihaa.
Ensio
 

minkä merkkistä ruokaa syötätte

ViestiKirjoittaja mylläri päivämäärä Ti Marras 07, 2006 9:20 pm

täydenputken jorinoissa voi olla perää, mulle kerran yksi eläinlääkäri sanoi että rasvainen liha tukkii hajurauhaset, että ei kannata antaa ainakaan muutamaan päivään ennen koetta, itse syötän jahtivahtia ja kyllä hyvin paukut on riittäny vaikka ajattas joka päivä
mylläri
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ke Marras 08, 2006 7:19 pm

Kävin kirjastosta kirjan: Lasse Lindblom & Seppo Oja Oman koiran hoito. Pikaselauksella siinä laitetaan kaikki makkarat, niin ihmisen kuin koirankin pannaan. Samoin rystot ja yli kymmenen pros. annoksesta liha, olkoon mitä lihaa vaan. Sitten siinä vähän moititaan joitakin suomalaisia valmisruokia. Pitää syöttää vaan hyvinkypsennettyjä ruokia, jotka ei turpoa... että silleen. Pitää lukea lisää kirjaa ja lopettaa hätäteurastettujen lihojen syöttö (eivät oo olleet lääkittyjä elukoita).
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 7:32 pm

Kyllä koira on vielä niin lähellä sutta , ettei tälläisiin liharuuan syöttörajoituksiin kannata uskoa yhtään .
Tälläisen esittäjät lienevät jonkun nappulafirman asialla.
Lihaa ei nimenomaan saa koiralle keittää, ei sudellakaan montaa kokkia ole kyljyksiä paistamassa.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 08, 2006 7:46 pm

Mä tapaa syättää koirilleni salaattia ja keitettyjä omenoota , sekahan 13,5% raakaa perunaa , kyllä ajot luistaa, niin perunat tiätysti kuarimattomina ,kuaret sisältää hyviä entsyymiä ja lavoniiria.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja olli76 päivämäärä Ke Marras 08, 2006 8:00 pm

Rasva-aterian ja rasituksen välillä, vähintään 12 tuntia. Sitte kulkee ajo ja kestää kauan, kun on energiavarannot kohdillaan.
olli76
 

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä Su Marras 12, 2006 8:16 pm

meijjän koirat syö Jahti vahtia ja tulloo hyvä kova paska ja karva kiiltää..
miinustaja...
 

EdellinenSeuraava

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa