Minkä merkkistä muonaa syötätte?

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

ViestiKirjoittaja HenriN päivämäärä Su Joulu 31, 2006 6:44 pm

..............
Viimeksi muokannut HenriN päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 10:57 am, muokattu yhteensä 1 kerran
HenriN
 

ViestiKirjoittaja olli76 päivämäärä Ti Tammi 02, 2007 2:05 pm

Onko vaaratonta antaa koiran syödä aäniksen suolet jos se vaan haluaa?
olli76
 

ViestiKirjoittaja mika24 päivämäärä Ti Tammi 02, 2007 5:45 pm

Itse en anna ikinä maistaakkaan jäniksen rapamahaa/suolia.
Yksi:Voi tulla niin kiva kaveri kuin lapamatonen ynnä muuta loista sairautta.
Toinen:Annan kaverille sydämen,keuhkot,maksan,munuaiset,veren.
Tietty tuo verikin voi olla mutta suolia ei tule annettua.
Siispä parhaat palat parhaalle jahtikaverille :wink:
mika24
 

ViestiKirjoittaja Hylsysoppa päivämäärä Ti Tammi 02, 2007 6:07 pm

Kyllä jänis on Suomen tautisin riistaeläin eli on melkein aivan sama syökö koira suolet vai sisäelimet tai kummatkin. Esimerkiksi melkein jokaiselta jänikseltä löytyy keuhkomatoja! Tartunnan voi todeta siitä että keuhkojen reunat "vihertää". Haittahaan noista jäniksen loisista ei terveelle koiralle ole. Joiltakin koirilta menee vaan pakki pahasti sekaisin suolten syömisestä. Onhan suolistossa "hieman" enemmän bakteereja yms. kuin mustin murkinassa . Lapamato tartunnan mahdollisuus tietty kasvaa, mutta koirathan pitää madottaa säännöllisin väliajoin.
Hylsysoppa
 

ViestiKirjoittaja Janzu päivämäärä Ti Tammi 02, 2007 6:10 pm

Vaarana myös tukehtuminen suoliin. Ovat sen verran sitkeetä kamaa!
Janzu
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä To Tammi 04, 2007 1:38 pm

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 10:57 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

Re: lammas &riisi

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä To Tammi 04, 2007 9:12 pm

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 11:00 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja waldo päivämäärä Pe Tammi 05, 2007 6:19 pm

Meidän toisella koiruudella todettiin hiljan vehnä ja maissiallergia. Ostin eläinkaupasta Nutro Coise lammas-riisiä. Sitten oli siellä toinenkin merkki,niiden omaa sekoitusta. Nämä kaks olivat ainoat vaihtoehdot siellä jotka kävivät. Ainoa huonopuoli on vaan että kyseisessä ruuassa on raakarasvaa 14%,joten taitaapi olla vaan kesäruokana hyvä. Lisänä olen antanut hevy neuta. Osaisko joku sanoa mikä nappula olis hyvä mettästyskautena,jossa ei olis maissia ja vehnää? Sais alkaa kyselemään missä eläinkaupassa sitä myytäs.
waldo
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Pe Tammi 05, 2007 11:18 pm

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 11:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja jänes päivämäärä La Tammi 06, 2007 1:36 pm

En ole jälleenmyyjä, enkä halua rehua mainostaa, mutta Acanalta löytyy maissiton vehnätön energiaruoka. Muistaakseni 33/23. Pennulle olen antanut acanan large puppya, joka ei myöskään sisällä vehnää tai maissia. Aikuisille olen pääasiassa syöttänyt hau, haun sporttia. Maissia runsaasti sisältävät ruuat saavat ainakin meitin koiruksien mahat löysiksi. Onneksi ollaan allergioilta vältytty, niin voi sporttia syöttää.
jänes
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä La Tammi 06, 2007 2:17 pm

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 11:04 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja jänes päivämäärä La Tammi 06, 2007 3:41 pm

Olen ollut tyytyväinen ko. ruokaan ja onhan tuo maistunut ajurillekin :wink:

Kuva
jänes
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä La Tammi 06, 2007 3:59 pm

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 11:06 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

EdellinenSeuraava

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa