lonkkien kuvia

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä La Helmi 12, 2011 2:02 am

joopasejoo kirjoitti:oiskohan kellään laittaa lonkista kuvia tänne mielellään myös huonoja et pystyis vertaileen...

A-E.hen arvostelujen kanssa (Teksti ja kuvat: Annie Liman)
http://www.goldenring.fi/m_jalo/terv_lo ... nkuvat.htm
-Tara-
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja kuivis päivämäärä La Helmi 12, 2011 2:25 am

saako ne nuo kuvat takaisin k-liitosta? Oman koirani kuvia en ole edes nähnyt ennen tulosta. Ei tosin lääkärin vika, vaan muut käytti kuvissa.
kuivis
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja Hönä päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 12:19 am

saa sieltä rahalla skannatut kopiot, mutta alkuperäset pysyy visusti arkistoissa. Useimmiten omistajat ottaa valotaululta kameralla kuvan ennen kuvien lähettämistä. Nykyään on myös digitaalisia laitteita, joilloin kuvat saa cd-levylle.
Hönä
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja veera päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 3:24 am

Olen kyllä saanut Kennelliitosta kuvat takaisin kun olen pyytänyt toisen eläinlääkärin konsultointia varten. Onhan siinä mukana saate, jossa pyydetään palauttamaan kuvat takaisin Kennelliittoon arksitointia varten, mutta täytyy myöntää että ne on vieläkin tuolla yläkerran lipaston päällä! :roll:
veera
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 3:45 am

ainakin minun koirilta tuo kälviän mies ottanut kahet kuvat ja antanu koiranomistajalle toisen.
levender
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 8:19 pm

levender kirjoitti:ainakin minun koirilta tuo kälviän mies ottanut kahet kuvat ja antanu koiranomistajalle toisen.

Kerroppa omin sanoin millä koiralla on ollut heikoimmat lonkat ja onko maallikon silmin nähtävä ero hyviin lonkkiin, koska Sinulla A:n lonkkaisiakin on.
kalkkis
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja häkä päivämäärä Ti Helmi 15, 2011 6:12 pm

kalkkis kirjoitti:
levender kirjoitti:ainakin minun koirilta tuo kälviän mies ottanut kahet kuvat ja antanu koiranomistajalle toisen.

Kerroppa omin sanoin millä koiralla on ollut heikoimmat lonkat ja onko maallikon silmin nähtävä ero hyviin lonkkiin, koska Sinulla A:n lonkkaisiakin on.

Eipä ollut Levanderista miestä vastaamaan suoraan kysymykseen :lol:
häkä
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä Ke Helmi 16, 2011 2:24 am

minusta kai nuo kaikki näyttäneet samanlaisilta, ei niitä aina tajua miten ne ne mittoa, esim. terralla oli hyvin matala lonkkakuppi ja a lonkat, ku luulin että sillä huonot lonkat, epulla toinen d ja toinen b ja en minä ainakaan paljon erroa huomannu, siisti kuppi mutta ehkä reunalta d vähän enemmän auki, mutta kun kahtoo a lonkkasiakin niin samalla tavalla auki, en minä ainakaan näitä sillä lailla erota, mutta mettäkäytössä en ole huomannut mittään eroja liikkumisessa tai virrassa,
levender
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Ke Helmi 16, 2011 4:56 am

Mistähän johtuu ? kun suomessa kuvattu C-lonkkainen koira on kuvattu naapurissa Ruottinmaalla ja kuvaustulos on siellä A. Itsekkin olen ihmetellyt, että onkohan kuvaustulos hiukan kiinni arvostelian mielialasta. Vai kiskotaanko välykset lonkkiin kuvausvaiheessa ?
kalkkis
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä Ke Helmi 16, 2011 11:58 am

kalkkis kirjoitti: Vai kiskotaanko välykset lonkkiin kuvausvaiheessa ?

Onkohan tuota tutkittu saadaanko eri nukutusasteilla eroa lonkan väljyyteen.
Muuan eläinlääkäri totesi että jos jalat on jäykät vetää taaksepäin niin se on yleensä merkki huonoista lonkista.
Narttukoiraa ei kuulemma pitäisi kuvauttaa juoksujen aikaan,kun voi tulla huonompi tulos. :shock:
metsässä
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja seppä päivämäärä Ke Helmi 16, 2011 4:21 pm

Kyllä eri nukutus aineilla on hieman erilainen vaikutus, mitä rauhoittavampi aine niin vaikuttaa jonkin verran väljyyksiin.Norjassa aikoinaan kuvattiin ilman ja hyvin vähällä nukutus aineela ja vielä ihan ilman rauhoitusainetta. Niisä oli jonkin laista eroo väljyyksissä,mitä vähemmän ainetta niin parempi tulos, heidän tutkimusten perusteela.en muista niitä prosentti lukuja enää.Ja koiran kuntokin siihen vaikuttaa jonkin verran. Olis paras kuvata kauden lopussa kun koira on hyvässä lihaksisessa kunnossa, kuin kesällä luppo aikaan.
seppä
 

Re: lonkkien kuvia

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä Ke Helmi 16, 2011 11:41 pm

Lonkkaluokitus ja näyttelytulos perustuvat molemmat myös arvioijan mielipiteeseen ja ammattitaitoon.
Toivottavast lonkkaluokituksessa ei ole yhtä paljon heittoa kuin joillain koirilla näyttelytuloksissa.
Lonkkaluokittaja sikäli mukavammassa asemassa kun sama koira käy yleensä vain kerran kuvissa.
Toisaalta huolestuttavaa kun pätevä eläinlääkäri ei samoja lähetettäviä kuvia mittaamallakaan saa samaa tulosta kuin virallinen luokittaja.
metsässä
 

Edellinen

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa