Mitä kasvattajien tulisi tietää immuunijärjestelmästä

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Mitä kasvattajien tulisi tietää immuunijärjestelmästä

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Maalis 10, 2011 3:20 pm

Tuossapa vähän miettimistä ajokoiraväellekkin. Linkin lähetti mulle toistakin rotua kasvattava ystäväni. :)

http://www.shepmates.net/Shepmate%27s%2 ... ia%202.htm
Ruippa
 

Re: Mitä kasvattajien tulisi tietää immuunijärjestelmästä

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä To Maalis 10, 2011 8:51 pm

MiTäh!? eikö kukaan ole lukenut tota artikkelia... kun ei täällä vielä myrskyä näy :D
Myrsky on nousemassa...

Keskusteltavaksihan Ruippa varmaan linkin laittoi?, joten kommentteja odottelen ainakin minä :D
-Tara-
 

Re: Mitä kasvattajien tulisi tietää immuunijärjestelmästä

ViestiKirjoittaja jänes päivämäärä To Maalis 10, 2011 9:17 pm

Onhan näitä artikkeleitä, mutta niin kauan kun tuijotetaan vaan AJOK-tuloksia, miettimättä koirien käyttöikää, niin saa hakata päätä petäjään, kunnes kovempi antaa periksi.
jänes
 

Re: Mitä kasvattajien tulisi tietää immuunijärjestelmästä

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Maalis 10, 2011 10:12 pm

Oothan sie jänes pannut merkille, että minä oon tehnyt (melkein) täyskäännöksen: montuttajasta terveysintoilijaksi :lol: Jos se ystävä lähettellee mulle tällaisia linkkejä laitan niitä tänne lissää :) :wink: Siitä se ajokoiran terveys lähtee sit nousuun, tai loppuu ainakin alamäki :lol:
Ruippa
 

Re: Mitä kasvattajien tulisi tietää immuunijärjestelmästä

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Pe Maalis 11, 2011 9:42 am

Ruippa kirjoitti:linkkejä laitan niitä tänne lissää :) :wink: Siitä se ajokoiran terveys lähtee sit nousuun, tai loppuu ainakin alamäki :lol:
Ei vaan taija ne linkit tähän asiaan auttaa, liikaa ohjailee jalostusvalintoja ''markkinat'' :? ja jäneksen mainitsemat AJOK-tulokset...
-Tara-
 

Re: Mitä kasvattajien tulisi tietää immuunijärjestelmästä

ViestiKirjoittaja jänes päivämäärä Pe Maalis 11, 2011 10:00 am

Kieltämättä Ruippa hieraisin kaksi kertaa silmiäni, kun näin linkin liittäjän :D . Terveys on kuiten se tärkein asia itsekullakin. Eipä huippu-urheilijatkaan kisaile, jos terveys ei kestä, vaikka olisi millaisessa MM-vauhdissa.
jänes
 

Re: Mitä kasvattajien tulisi tietää immuunijärjestelmästä

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Maalis 11, 2011 10:13 am

Minkäslaisia ajatuksia artikkeli herätti jos meillä kaikilla kuitenkin on tavoitteena terve ja sujuva-ajoinen suomenajokoira :shock: Mitenkäs, tuo sukusiitoksen "peikko" (ja sitäkautta immuuniteettikato) poistetaan ja kuitenkin pidetään löytökyky, ajotaito ja koiran terveys nykyisella tasolla tai jopa parannetaan sitä :) Mitenkäs karsinta jatkossa suoritetaan, etukäteen (laittamalla vialliset uurkit/nartut syrjään jalostuksesta), vai jatketaanko samaan malliin eli yritys ja erehdys ja vialliset pois jalostuksesta/käytöstä :shock:
Laittakaapa niitä omia parannusehdotuksia, jotta suomenajokoira edelleen pysyy nykyisellä tasolla/paranee.
Ruippa
 

Re: Mitä kasvattajien tulisi tietää immuunijärjestelmästä

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Pe Maalis 11, 2011 10:42 am

Eikös jossain jalostusoppaassa ollut sellainen tieto, että montaa asiaa ei voi kerralla yrittää parantaa :shock: eikä kaikkia vikoja karsia(ne vaan pitää hyväksyä ja huomioida valinnoissa)? Pikkuhiljaa tulee parempi tulos, kun malttia asioissa on, eikä tyyli ole mulle...heti ja kaikki, tässä ja nyt :D
Jospa sellainen ''soppa'' olisi paras...toiset parantaa sitä ajotaitoa, jotkut karsii virheitä ja toiset parantaa terveyttä...nää kun sitten aikanaan sekoittelloo, tulloo se kaikista maukas soppa...
Okeasti! hyvä artikkeli ja miettimään laittaa noita asioita :D
-Tara-
 

Re: Mitä kasvattajien tulisi tietää immuunijärjestelmästä

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Pe Maalis 11, 2011 10:52 am

Jospa sellainen ''soppa'' olisi paras...toiset parantaa sitä ajotaitoa, jotkut karsii virheitä ja toiset parantaa terveyttä...nää kun sitten aikanaan sekoittelloo, tulloo se kaikista maukas soppa...

Tuossa jonkinverran järkeä :) Eikös se kuite mennyt "mitä useampi kokki, sen kehnompi soppa", vai miten se :lol: oli
Ruippa
 


Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa