Paskan syönnistä olis puhe

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

Paskan syönnistä olis puhe

ViestiKirjoittaja Räppäri päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 8:11 pm

Niin, mikä h..to tuota koiraa vaivaa ku silloin tällöin syöpi sontansa.
Tuota olen monet kerrat ihmetelly. Onhan siinä puolensa ku ei ole niin paljon siivottavaa mutta ihme herkut on, olen sitä mieltä.
Koiralle olen antanut samat sapuskat pitkän aikaa ( kahta eri merkkistä kuivamuonaa vuoropäivin ), niinku muillekin ja liikutellutkin jonkun verran, milloin kävellen, milloin pyörällä ja silloin tällöin mopolla, niinku muitakin. Aika ajoin vaan tuntuu maistuvan, liki kahtoo silimiin ja ketsuppia pyytää.
Kaverilla oli joku aika sitten kolli joka söi aina ja kaikki, tämä vaan silloin tällöin.
Räppäri
 

ViestiKirjoittaja ErjaH päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 9:15 pm

Kokeiles antaa koiralle ruoan sekaan sekoitettua ananasmurskaa. Jotkut viisaat ovat sanoneet, että paskansyönti jää tuolla ananaksella pois. Tiedä häntä, meillä syödään keväällä kissanpaskoja ja ananaksella jäi pois.
ErjaH
 

ViestiKirjoittaja olli76 päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 9:28 pm

Kokeileppa jättää kaikki hiilihydraatti pois koiran ruokavaliosta. Yleensä iso osa hiilihydraateista jää sulamatta ensimmäisellä kierroksella joten koira "käyttää" ne uudestaan. Luonnossa ei panna mitään hukkaan

Itse luokittelen koiralle sopiviksi ruoka-aineiksi:

Kaikki kypsentämätön liha
Eläin- ja kasvisrasvat(pääosin eläinrasvat)
Lihaisat rustot ja luut(saattaa aluksi aiheuttaa ripulia, mutta se loppuu pian)
Vihreät kasvikset
Kala
Sisäelimet: maha, maksa, munuaiset, sydän
Kananmuna
mausteena valkosipulirouhe, ruokalusikallinen päivässä
olli76
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Heinä 22, 2006 6:42 am

Minä olen huomannut että jotkin kuivamuonat maistuvat kahteen kertaan.
Liharuokakakka ei kelpaa.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Heinä 22, 2006 10:56 am

Anonymous kirjoitti:Minä olen huomannut että jotkin kuivamuonat maistuvat kahteen kertaan.
Liharuokakakka ei kelpaa.


Meillä justiin toisin päin. Syötin raakaa lihaa ja sekaan kuivamuonaa (JahtiVahtia tai Serttiä tai mitä milloinkin) ja kyllä paska maistui!
Kun aloin ruokkimaan pelkällä kuivamuonalla (Genesis) on meillä syöty enää ruoka yhteen kertaan per ateria ja piisaa kun käy kerran päiväs siivoamas tarhasta pökäleet pois eikä oo ruikulla. Luulen kyllä että meillä sen paskan syönnin aiheutti nämä halvat kuivamuonat eikä se raaka liha, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi aloittaa lihan syöttämistä uudestaan.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Heinä 22, 2006 2:50 pm

Mikään muu ei lopeta paskan syöntiä kuin lyijy! On kumma kun nimenomaan erään EP.llä vaikuttavan kasvattajan koirat syyllistyvät tähän. Liekkö suvuissa vai mistä johtunee?
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Heinä 22, 2006 7:18 pm

Anonymous kirjoitti:Mikään muu ei lopeta paskan syöntiä kuin lyijy! On kumma kun nimenomaan erään EP.llä vaikuttavan kasvattajan koirat syyllistyvät tähän. Liekkö suvuissa vai mistä johtunee?


No olipas siinäkin mielipide! :shock:
Tuskin tuostakaan ongelmasta oltais kirjoiteltu Koiramme-lehdessä ja muissa alan julkaisuissa jos tätä ei esiintyisi "kuin erään EP.llä vaikuttavan ajokoira-kasvattajan koirissa". Meillä joskus koirat syyllistyneet kans tähän, vaikken ole ikinä pohjanmaalta koiraa hakenut, vaikka sielä onkin lukuisia loistavia kasvattajia. :P
Laadukkaalla ruualla ja riittävällä lenkkeilyllä ongelmaa ei ainakaan nykyisissä koirissa ole ilmennyt.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja vieras päivämäärä Ke Heinä 26, 2006 12:52 pm

meillä on ollu kautta aikojen useampia koiria ja kukaan ei ennen ole syönyt noita kakkoja, mutta nyt meillä on yksi koirista on sellainen joka on koko elämänsä syönyt ja konstia en ole löytänyt että saisin tuon loppumaan. Ja kaikki koirat syövät samaa ruokaa, että en usko tuohon että mitä ruokaa syöttää
vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Heinä 28, 2006 5:08 pm

Koiran ulosteen syönti johtuu jonkin ravintoaineen puutoksesta!
Joten kannattaa kunnolla tarkastaa koiransa ruokavalio!
Esim. raakaliha ei sula yhtä hyvin kuin kevyesti kypsennetty, joten koirat joilla on herkempi ruoansulatus voivat jo tästä syystä joutua syömään ulosteensa jotta saavat kaiken tarvitsemansa. Myös jotkin kuivamuonat saattavat olla vaikeasti hyväksi käytettävissä.
Tällaiselle koiralle kannattaa itse valmista ruoka. Esim. nautajauhelihaa (kevyesti kypsennetty) tai sika-nautajauheliha (kokonaan kypsennetty), valkoista riisiä, sekavihanneksia ja valkosipulia (jauhetta).
Vieras
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Pe Heinä 28, 2006 5:35 pm

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 5:59 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja Jokela päivämäärä Pe Heinä 28, 2006 9:30 pm

Kyllähän tuo "kierrättäminen" on merkki jonkun ravintoaineen puutteesta, tai sitten huonosta sulavuudesta. Niinhän jäniskin syö uudelleen osan ulosteestaan, koska puunkuori ei sula kovin hyvin, jolloin moni aine jää hyödyntämättä. Ruokavalion tarkastuksella ongelma poistui ainakin noutajastamme...
Jokela
 

ViestiKirjoittaja JNT päivämäärä La Heinä 29, 2006 9:25 pm

Anna sille koiralles mahdollisuus syödä hevosenpaskaa se voi auttaa jotta jättää omat jätöksensä rauhaan. Kuivattuja märehtijän mahoja saa ostaa myös koiran ruoaksi ne vois myös auttaa. Meillä päin kulkee perimätietona, että varsinkin pentukoira pitää viedä hevoslaitumelle jotta saa sieltä hevosen jätöksistä hankittua tarpeellisia entsyymejä ja näin sen ruuansulatuselimistö toimii hyvin. Petoeläimenä koira voi joskus tarvita kasvissyöjäeläimen esikäsittelemää ravintoa. Luonnossahan petokin syö lähes ensimmäisenä kasvissyöjäsaaliinsa mahat.
Tää on kyllä enempi fiktiota kuin faktaa varmaankin.
esao
JNT
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Elo 02, 2006 1:18 pm

Sinun kotisivusi ei aukea, onko enää olemassa, vai onko osoitteessa virhe :o :lol:
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Elo 02, 2006 4:34 pm

Syö kuulemma hyvää ja paskantaa parempaa!
Ei oo itellä auttanu ananakset,liharuuat ja muut sellaiset. Paska kelpaa jos ei kerkeä siivoamaan pois.
Ellääk meinasi, että on opittu tapa.
Vieras
 

Re: Vastus:

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Elo 05, 2006 3:12 pm

Tapsa525 kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Sinun kotisivusi ei aukea, onko enää olemassa, vai onko osoitteessa virhe :o :lol:

Haku: esim. Varpuvitsan_kennel (huom. alaviiva) tai varpuvitsa

Tuosta:

http://kotisivu.mtv3.fi/varpuvitsan_kennel/
Vieras
 

Seuraava

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa