Paskan syönnistä olis puhe

Koiran ruokintaan ja terveyteen liittyviä juttuja.

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Elo 07, 2006 5:42 pm

Sianliha pitäisi kypsentää samasta syystä kuin ihmisillekin ruokaa tehdessä eli tautiriskin vuoksi!
Naudanlihan voi antaa myös raakana jos koiranmaha kestää (ja ajokoiran maha yleensä kestää :)), mutta jos sitä kevyesti kypsentää niin sulavuus hieman paranee. Vitamiinit saa myös muista ruuan osista (kuidut ja hiilihydraatit) onhan koira sekaravinnon syöjä.
Teen koiranruoan itse ja jahtikautena lisään siihen kivennäisiä.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Tutkittu päivämäärä Ke Elo 09, 2006 10:09 pm

Eläinlääkäriltä saa apua, eikä ulosteita kannata todellakaan syöttää.
Tutkittu
 

Paskan syöntiin monia syitä

ViestiKirjoittaja Ämmi, Joensuu päivämäärä To Elo 31, 2006 7:25 pm

Koirakirjoista olen poiminut seuraavanlaisia tietoja syiksi sonnan syöntiin

- Nuorella koiralla ravinnossa liian vähän proteiinia
- Riski paskan syömiseen on suurempi, kun edellisestä ruokinnasta on jo kulunut paljon aikaa ts. koira syö sontaa, kun sattuu olemaan nälkäinen
- B-vitamiinien puute
- Probioottien tarve
- Tavaksi muodostunut asia

Vanha labbikseni söi urakalla 1-vuotiaana paskaa. Kerran pääsin puhuttelemaan itse teossa, eikä sen jälkeen minun silmien edessä koskenut paskoihin. Tosin sitten selän takana vetelee varsinkin ihmissontia vieläkin ja tulee paperit suupielissä sitten minun tykö. Ruokavalio on ollut alussa halpaa Sertiä sitten kalliimpaa Nutro Choicea ja nykyisin Barf eli raakaruokintaa. Ja kakka maistuu tilaisuuden tullen vieläkin tälle 8-vuotiaalle, tosin ei läheskään niin usein kuin silloin yhden vuoden ikäisenä.
Ämmi, Joensuu
 

ViestiKirjoittaja pippuri päivämäärä Pe Syys 01, 2006 9:31 am

Auttaisko asiaa jos keräis paskat useammin pois niin ei oo mitä syödä.. :D
pippuri
 

Edellinen

Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa