Amerikankettukoira

Asiaa ja jutustelua muista ajokoiraroduista.

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja teurastaja päivämäärä Ke Joulu 17, 2008 2:34 am

risteytys kirjoitti:Kaikilla on nopea koira ainakin omasta mielestä.Gps vauhdeista en tiedä.Koira jolla on jalat ja ajotaitoa ei kettu tunteja pysy pinnalla.Oli lunta tai ei.Yleensä tulevat tielle juoksee,pihoista yms muita esteitä käyttäen.Menevät kuin rusakot.Tykkään että koira todella painostaa riistaa niin ajossa kuin luola metsästyksessä,nekin maku asioita että minkälaisesta jahdeista tykkää.
höpö höpö kyllä semmosia kettuja löytyy jotka juoksee koiran eessä vaikka kokopäivän eikä meinaakkaan oottaa koiraa vaan vetää koko ajan täysilä.muutama viikko sitten ajatettiin yhdellä risteytyksellä kokopäivän repoa(pimeästä pimeään)koiralla ajot sujuu erittäin hyvin ja on vieläpä nopea tuollakin koiralla ammuttu varmasti 100repoa joten huonosta koirasta ei ole kyse.joten noita satuja saat kyllä kertoa jollekin muulle mutta täällä ne ei mene läpi.ja mitä tulee gps:än ilmoittamaan vauhtiin niin se pitää just eikä melkeen kutinsa.
teurastaja
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja risteytys päivämäärä Ke Joulu 17, 2008 11:39 pm

Jätkät taas ajattaneet sutta kettuna :D On kai niitäkin kettuja jossain.. Omia kokemuksia vaan lämpimikseen laittelen.Pari venakko omistajaa ei muista että koskaan ois tolleen kettu juoksuttannu.Ittelläni on huono muisti,ei tollaisia muistona.Mäkin tiedän beaglen jolla ammuttu yli 100 kettua.
risteytys
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja Marko päivämäärä To Joulu 18, 2008 6:35 pm

Mäkin tiedän beaglen jolla ammuttu yli 100 kettua.

Tuo kaatomääräkään ei silti koirasta huippukoiraa tee :) Vai miten on tällänen asia...esim. koira ottaa ketun matkaan ja ajaa sitä esteistä huolimatta vaikka 5 tuntia ja ei kaatoa tule...toinen tapaus mies laittaa koiran jäljelle puskaan ja koira möykäyttää muutaman kerran ja passimies ampuu ketun ja sama voi toistua vaikka 3 kertaa päivässä niin kumpi on parempi koira? :) Vaikka toisella ei kaatoja tulekkaan niin voi olla PALJON parempi koira.
Tämä ei nyt ole kellekkään tarkoitettu viesti, kunhan vaan lämpimikseni kirjoitin :lol:
Marko
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja teurastaja päivämäärä To Joulu 18, 2008 7:43 pm

Marko kirjoitti:
Mäkin tiedän beaglen jolla ammuttu yli 100 kettua.

Tuo kaatomääräkään ei silti koirasta huippukoiraa tee :) Vai miten on tällänen asia...esim. koira ottaa ketun matkaan ja ajaa sitä esteistä huolimatta vaikka 5 tuntia ja ei kaatoa tule...toinen tapaus mies laittaa koiran jäljelle puskaan ja koira möykäyttää muutaman kerran ja passimies ampuu ketun ja sama voi toistua vaikka 3 kertaa päivässä niin kumpi on parempi koira? :) Vaikka toisella ei kaatoja tulekkaan niin voi olla PALJON parempi koira.
Tämä ei nyt ole kellekkään tarkoitettu viesti, kunhan vaan lämpimikseni kirjoitin :lol:
oikeessa oot mutta pitää muistaa että ei tuommonen tuuri että kun koira karjasee niin on kettu heti ammuttavissa toistu oikeen usein ja täytyy myös niitä kettuja olla että niitä voi paljon ampua :)
teurastaja
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä To Joulu 18, 2008 7:47 pm

Ihan huonon koiran kanssa ei varmaan kukaan jaksa niin kauan puljata,että sais sata kettua. :D
metsässä
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja Reporetku päivämäärä Pe Joulu 19, 2008 11:15 am

Joo, kyllä hyvän metsästyskoiran mitta on se, että sillä saadaan helposti saalista. Huonolla sitä ei saada kuin sattumalta, hyvällä saadaan maastoista ja miehistä riippuen paljon.
Toisin sanoen, jos koiralta kaadetaan yli 100 kettua, on se hyvä, metsästetään sillä missä päin Suomea tahansa ja minkälaisella porukalla tahansa. Kuitenkin koira voi olla ihan huippukin, vaikka siltä ei kaadeta elämänsä aikana puoltakaan tuosta määrästä. Olosuhteet ja kettumäärät kun ovat niin erilaiset eri puolilla maata, pyytäjistä puhumattakaan :wink: .
Reporetku
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Pe Joulu 19, 2008 11:28 am

Mä oon niin ummikko näistä jenkeistä, mutta onko täs ny tulos mitää hyvää pentuetta lähiaikoina? ja onko nää jenkit mimmosia yleisvaikutukseltaa muute ajossa?
Stefa
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja teurastaja päivämäärä Pe Joulu 19, 2008 2:07 pm

Stefa kirjoitti:Mä oon niin ummikko näistä jenkeistä, mutta onko täs ny tulos mitää hyvää pentuetta lähiaikoina? ja onko nää jenkit mimmosia yleisvaikutukseltaa muute ajossa?

minä ainakin meinaan astuttaa tuon oman nartun seuraavaan juoksuun ja omasta mielestä ihan hyvä narttu ja nähtävästi kavereittenkin mielesta kun on noin 5kpl jotka kiinnostuneita tulevista pennuista.yleisvaikutelma ajossa ainakin ne koirat mitä minä olen nähnyt nopeita,sitkeitä(hukallakin),hyviä ottaan ketun ylös vanhemmaltakin jäljeltä,ajaa hyvin rikkonaisissa maastoissa,antaa hyvin ääntä ja kova veto petoja kohtaan.
teurastaja
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja teurastaja päivämäärä Pe Joulu 19, 2008 2:07 pm

Stefa kirjoitti:Mä oon niin ummikko näistä jenkeistä, mutta onko täs ny tulos mitää hyvää pentuetta lähiaikoina? ja onko nää jenkit mimmosia yleisvaikutukseltaa muute ajossa?

minä ainakin meinaan astuttaa tuon oman nartun seuraavaan juoksuun ja omasta mielestä ihan hyvä narttu ja nähtävästi kavereittenkin mielesta kun on noin 5kpl jotka kiinnostuneita tulevista pennuista.yleisvaikutelma ajossa ainakin ne koirat mitä minä olen nähnyt nopeita,sitkeitä(hukallakin),hyviä ottaan ketun ylös vanhemmaltakin jäljeltä,ajaa hyvin rikkonaisissa maastoissa,antaa hyvin ääntä ja kova veto petoja kohtaan.
teurastaja
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja Stefa päivämäärä Su Joulu 28, 2008 7:11 pm

kuka täälä suomen maassa näitä jenkkejä kasvattaa?
Stefa
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja Ampiala päivämäärä Su Joulu 28, 2008 7:34 pm

Tuossa muutaman kasvattajan kotisivu osoitteet.

http://www.amerikankettukoirayhdistys.com/linkit.html
Ampiala
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja Ampiala päivämäärä Pe Tammi 09, 2009 6:59 am

Onnittelut Askolle ja Juhalle hienoista tuloksista. :!: :!: :!:
Ampiala
 

Re: Amerikankettukoira

ViestiKirjoittaja Penari päivämäärä Ti Helmi 10, 2009 3:51 pm

Mikä ihme tuo nyt on,saa siinä olla melkoinen ''petokoira'' että sudelle pärjää.



Jalmari kirjoitti:Onko todellakin näin, ettei kellään ole tietoa asiasta. Itse asian olen kuullut melkovarmasta lähteestä? Lieneekö sitten huhu, petokoira kun on...
Penari
 

EdellinenSeuraava

Paluu MUUT RODUT

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa