Plotthound

Asiaa ja jutustelua muista ajokoiraroduista.

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja jhs päivämäärä Ma Tammi 16, 2012 4:39 pm

Tia kirjoitti:Johan oli tekstiä sulta JHS :shock: Sanoisin että täällä olevat Plotit ovat metsästys käytössä! Myytkö itse pentujasi jos sinulla olisi niin seurakoiraksi? Kun varmasti olet huomannut että Plotin omaavat erittäin voikkaat riistaveret!

Perhelehdelle terkkuja pidetään lippu korkealla ja näytetään mistä Foxy&Martha on tullut :D

Tiina&Tia&Moe

Niin joo älkää ostako sika säkissä tuolta Jenkeistä/Ruotsista älkää siis tuoko siis niitä JHS mainitsemiani "paskoja"koiria tänne
Laajentakaa näkemyksiä ei se Ursus kennel ole ainoa!
Luokaa suhteita tutustukaa oikeasti tähän valtavan hienoon ja monipuoliseen metsästyskoiraan!


no joo enhän minä sanonut että tia sinun pentue olisi semmonen :wink:
itelle tulossa piakkoin pentu "paskasta" yhistelmästä saa nähä saako siitä edes seurakoiraa :lol:
niin kyllä se täällä suomessakin meleko sika säkki ostoksia tahtoo olla.
sillä tavan koira se tuo plottikin on ei sitä tarvihe sen koomin ylistellä
jhs
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja risteytys päivämäärä Ma Tammi 16, 2012 9:14 pm

Onneksi ne on niin halpoja,niin ei halmita pistää monttuu jaskaa koiraa.
risteytys
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Tia päivämäärä Ma Tammi 16, 2012 10:31 pm

Miksi ihmeessä otat Plotin jos jo etukäteen ajattelet että se on paska koira??Niin ja itse olet päättänyt ottaa pennun kyseisestä yhdistelmästä! Jos kasvattaja on Suomesta toivon hän lukevan sinun tuon sinun kirjoituksen ja sen jälkeen ilmoittaa sinulle ettet saa pentua häneltä!!


Tiina
Tia
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja jhs päivämäärä Ma Tammi 16, 2012 11:58 pm

Tia kirjoitti:Miksi ihmeessä otat Plotin jos jo etukäteen ajattelet että se on paska koira??Niin ja itse olet päättänyt ottaa pennun kyseisestä yhdistelmästä! Jos kasvattaja on Suomesta toivon hän lukevan sinun tuon sinun kirjoituksen ja sen jälkeen ilmoittaa sinulle ettet saa pentua häneltä!!


Tiina


ei taija tia leikkiä käsittää en nyt pentua ottasi jos en toivosi siitä jotain tulevan.
älä ota tosissaan tuota aijempaa kirjotusta kunhan piikittelin. innolla uuden koiran kans reenailemaan pääsyä odotan.
ja sen yhdistelmä sanonnan lainasin sinun tekstistä (älkää siis tuoko siis niitä JHS mainitsemiani "paskoja"koiria tänne
Laajentakaa näkemyksiä ei se Ursus kennel ole ainoa!)
jhs
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Jaapo päivämäärä Ti Tammi 17, 2012 1:25 pm

Jokainen pentua hankkiva varmaankin toivoo, että koirasta tulisi odotuksien mukainen hyvä mettäkoira. Näin ei vaan aina homma mene, ainakin omassa kasvatustyössäni olen joutunut toteamaan, ettei kaikista kasvateista tule niitä huippuyksilöitä. Joten kai näin on myös tässäkin rodussa ? Kaikista ei vaan tule huippuja, tai edes metsäkoiria, vaikka sukutaulu näyttäis kuinka komialta, ja vanhemmat toimisi täydellisesti. joten kyllä nää niitä "sikasäkki" ostoksia on ihan missäpäin maailmaa vaan, tosin kotimaiset "sikasäkit" vähän halvempia :roll:


Rekkauksesta tulikin mieleen, että miksiköhän vielä ei näy skl tietokannassa niitä kesällä syntyneitä pentuja (muistaakseni : Whitedeer x blackberries ) ? Emä tuotu tiineenä suomeen ja ymmärtääkseni pennut piti laittaa skl rekisteriin. Onko täällä ketään jolla olisi kyseisen pentueen koira, ja osaisi infota asiasta ?
Jaapo
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Patero päivämäärä Ke Tammi 18, 2012 10:23 pm

Jaapo kirjoitti:Jokainen pentua hankkiva varmaankin toivoo, että koirasta tulisi odotuksien mukainen hyvä mettäkoira. Näin ei vaan aina homma mene, ainakin omassa kasvatustyössäni olen joutunut toteamaan, ettei kaikista kasvateista tule niitä huippuyksilöitä. Joten kai näin on myös tässäkin rodussa ? Kaikista ei vaan tule huippuja, tai edes metsäkoiria, vaikka sukutaulu näyttäis kuinka komialta, ja vanhemmat toimisi täydellisesti. joten kyllä nää niitä "sikasäkki" ostoksia on ihan missäpäin maailmaa vaan, tosin kotimaiset "sikasäkit" vähän halvempia :roll:


Rekkauksesta tulikin mieleen, että miksiköhän vielä ei näy skl tietokannassa niitä kesällä syntyneitä pentuja (muistaakseni : Whitedeer x blackberries ) ? Emä tuotu tiineenä suomeen ja ymmärtääkseni pennut piti laittaa skl rekisteriin. Onko täällä ketään jolla olisi kyseisen pentueen koira, ja osaisi infota asiasta ?



Minulla on pentu White Deer Bengali Plott x White Deer Black Berry, eikä ole papereita kuulunut.
Patero
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Jaapo päivämäärä To Tammi 19, 2012 9:41 am

Vähän meni noi nimet sekasin :oops: mutta on jo aikaa kun ne kuulin, niin vanhan pää ei jaksa niitä muistaa..

Mikähän siinä sitten mahtaa jumittaa ? Aikaa on kyllä ollut.

Miltäs se pentu "näyttää ja tuntuu " ? nuoriahan ne vielä, mutta jotakin varmaan osaat kertoa.
Jaapo
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Patero päivämäärä To Tammi 19, 2012 10:12 am

Aikaa minunkin mielestä on ollut en tiedä mikä mättää?

Pentu on vilkas ja mukavan luontoinen,ehkä vähän aran oloinen noin hakua ajatellen, mutta aikaa on
Patero
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Tia päivämäärä To Tammi 19, 2012 10:38 am

Patero lupasiko koirasi kasvattaja että saat pennullesi Suomen kennelliiton rekisteripaperit?Jos nyt vähäänkään osaan lukea niin eihän tuon nimisiä koiria ole rekattu Suomeen.Toivon mukaan teit kennelliiton kauppasopimuksen!?Tai edes jonkun laisen paperin.


Tiina
Tia
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Patero päivämäärä To Tammi 19, 2012 10:46 am

Minäkö olen käynyt vain kirtokoulun ja senkin väärin päin, niin ei tullut mustaa valkoiselle.

Olen luulut, että eteläpohjalaiset ovat sanansa mittaisia miehiä.
Patero
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Jaapo päivämäärä Pe Tammi 20, 2012 9:16 am

Uteliaisuuttani sinne kasvattajalle soittelin, kun Jenkeistä sain postia, että tämmönen pentue Suomeen syntynyt.
Ainakin minulle kasvattaja sanoi, että pennut tullaan rekisteröimään SKL rekkariin.
Jaapo
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Patero päivämäärä Pe Tammi 20, 2012 11:08 am

Tarkentaisin asiaa kohdaltani kasvattaja sanoi, että pennut rekataan skl. rekisteriin, mutta Amerikassa on kait kaksi liitoa AKC ja UKC isä on rekisteröity molempiin, mutta emä on vain AKC:ssä ja skl ei kuulemma kelpuuta AKC papereita, joten emän saamisessa skl:lään on vaikeuksia ja sitä kautta pentujen.
mikäli nyt asian oikein olen ymmärtänyt.
Patero
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Urpon päivämäärä Pe Tammi 20, 2012 3:49 pm

Jos molemmat vanhemmat on AKC:ssä, pennut pitäisi saada AKC:hen ja sitä myöten SKL.

Jos molemmat vahemmat on UKC:ssä mutta vain toinen AKC:ssä, sitten ei onnistu SKL ilman ulkomuototutkimusta.
Urpon
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Tia päivämäärä Pe Tammi 20, 2012 4:33 pm

Koska tämmöinen pentue on syntynyt?Jos nyt en taas läpiä puhu niin jos pennut on yli 6kk niin niitä ei saa enään rekisteröityä Suomen kennelliittoon! Ja pennuthan on syntynyt Suomessa joten mitään asiasta kuitenkaan tietämättä niin kuulostaa aika oudolta että kasvattaja lupailee papereita koirille :roll:
Tia
 

Re: Plotthound

ViestiKirjoittaja Patero päivämäärä Pe Tammi 20, 2012 8:08 pm

Pennut on syntynyt Suomessa olikohan 21 tai 27.7 minä hain pennun 15.11.2011
minulla on sähköisessä muodossa AKC sukutaulu vai onko tämä pentue todistus.
Patero
 

EdellinenSeuraava

Paluu MUUT RODUT

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa