Venäjänajokoira

Asiaa ja jutustelua muista ajokoiraroduista.

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja kattinurin päivämäärä La Kesä 09, 2012 10:43 pm

Maunille vielä sen verran että kehoitit kerran tuolla toisaalla suokkimiehiä kestämään pieni arvostelu.Nyt kyllä antaisin venakkomiehille samat sanat. Kyllä miesten pitää kestää pieni arvostelu ja huumori.Ei tässä olla mihinkään hyökkäämässä.Ja sen verran maunille että kaikenlaisia "tessuja" kattelin tässä kun sinä vielä paskoit vaippoihisi,eli ei tarvitse sinun minun koirakokemuksesta huolehtia,sitä kyllä on riittävästi.Ja eipä tarvii öitä valvoa venakoiden tulosten äärellä,on niitä niin vähän,puoleen tuntiin kattoo.Kyllä vain kauan sitten sisäistin tämän että itse nauttii koiransa työskentelystä ja paskat muista,aivan oikein.Sitä vain en ymmärrä että aiheetta täällä kehutaan,en ymmärrä.Kunnia sille kelle se kuuluu.Mutta antaapa venäjänajokoirien olla minun puolesta,tuntuu sen verran arka aihe olevan joilllekkin.
kattinurin
 

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä La Kesä 09, 2012 10:55 pm

kattinurin kirjoitti:Maunille vielä sen verran että kehoitit kerran tuolla toisaalla suokkimiehiä kestämään pieni arvostelu.Nyt kyllä antaisin venakkomiehille samat sanat. Kyllä miesten pitää kestää pieni arvostelu ja huumori.Ei tässä olla mihinkään hyökkäämässä.Ja koirakokemuksista sen vertan maunille että kaikenlaisia "tessuja" kattelin tässä kun sinä vielä paskoit vaippoihisi,eli ei tarvitse sinun minun koirakokemuksesta huolehtia,sitä kyllä on riittävästi.Ja eipä tarvii öitä valvoa venakoiden tulosten äärellä,on niitä niin vähän,puoleen tuntiin kattoo.Kyllä vain kauan sitten sisäistin tämän että itse nauttii koiransa työskentelystä ja paskat muista,aivan oikein.Sitä vain en ymmärrä että aiheetta täällä kehutaan,en ymmärrä.Kunnia sille kelle se kuuluu.Mutta antaapa venäjänajokoirien olla minun puolesta,tuntuu sen verran arka aihe olevan joilllekkin.

Kyllä arvostelu ja huumori kestetään,mutta sitä en oikein sulata jos aina yleistetään venakot ja muut rodut paskoiks.Sulle sanon kattinurin,että olen myös suokkimies.Tuumataan tuossa myöhemmin jahtipäivä.Otetaan mukaan omat koiramme ja katotaan miten katti juoksee.Ei tarvii täällä paskaa puhua siitä,että ei ne muut rodut ku suokki osaa katteja ajaa.Katotaan sitten kuka on rätteihin paskona ja millo.
Viimeksi muokannut mauni päivämäärä Su Kesä 10, 2012 12:09 am, muokattu yhteensä 1 kerran
mauni
 

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä La Kesä 09, 2012 11:12 pm

ei niistä kannata kinata.venäläiset käyttää venäläisiä ja suomalaiset suomenajokoiria. :?
Papana
 

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Su Kesä 10, 2012 12:13 am

Papana kirjoitti:ei niistä kannata kinata.venäläiset käyttää venäläisiä ja suomalaiset suomenajokoiria. :?

Niin ei koirista tointaisi kinata,jokainen ajattakoon millä haluaa.Eräille se vaan tuntuu olevan punanen vaate jos on muita rotuja suokin lisäksi.
mauni
 

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Su Kesä 10, 2012 12:16 am

mauni kirjoitti:
Papana kirjoitti:ei niistä kannata kinata.venäläiset käyttää venäläisiä ja suomalaiset suomenajokoiria. :?

Niin ei koirista tointaisi kinata,jokainen ajattakoon millä haluaa.Eräille se vaan tuntuu olevan punanen vaate jos on muita rotuja suokin lisäksi.

joo olen kyllä nähnyt sellaisen venakon että ei kannata tuoda ihan kaikkia suokkeja sen rinnalle.vaikka itse olenkin suokkimiehiä
Papana
 

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Su Kesä 10, 2012 12:24 am

minäkin olen nähny semmosen suokin ,että ei kehtaisi joka venakkoa tuoda rinnalle.Eli huippu koiria on kaikissa roduissa ja myös niitä täysin paskoja.JOS näkee yhden huonon niin ei heti toinna mennä sanomaan et ne ois sitten kaikki huonoja.VAI mitä kattinurin?
mauni
 

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja kattinurin päivämäärä Su Kesä 10, 2012 12:46 am

Mauni,ajava koira ei ole minulle "punainen vaate",ei todellakaan.Jos koira on oikeasti hyvä ilman muuta nostan sille hattua.Aiheetonta "arvonnostatusta" en sulata.Kunnia sille kelle se kuuluu.
kattinurin
 

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Su Kesä 10, 2012 3:42 am

kattinurin kirjoitti:Mauni,ajava koira ei ole minulle "punainen vaate",ei todellakaan.Jos koira on oikeasti hyvä ilman muuta nostan sille hattua.Aiheetonta "arvonnostatusta" en sulata.Kunnia sille kelle se kuuluu.

Kattinurin,Hyvä jos olet todellakin sitä mieltä,että nostat hattua rotuun katsomatta jos se on hyvä. :D EI täällä varmaan kukaan ole harjoitanu aiheetonta"arvonnostatusta"Lopuksi eiköhän me kaikki sovita samaan mehtään vaikka olis rotuna villakoira heh.
mauni
 

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja marko heinonen päivämäärä Ma Joulu 24, 2012 5:19 am

Kattokaa you tuubista venäjänajokoira videon missä se ajaa valjaskamera päällä ilvestä.Saa ilpo ja valjaat kyytiä.Löytyy sieltä haulla "ilves jahtia venäjänajokoiralla"
marko heinonen
 
Viestit: 106
Liittynyt: To Elo 23, 2012 6:59 pm

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja Kalevi Vänskä päivämäärä To Tammi 10, 2013 10:55 pm

Mikä on sinun näkemyksesi venäjänajokoirasta Marko, jos vertaat sitä suomenajokoiraan? Pystyykö ajamaan rehellisesti neljä tuntia yhteenmenoon ilman virheitä (hlö, alö). Onko venakko seka-ajuri (jälki /ilma vainuinen), vai vain jompikumpi? Miten kestävyys? esim. Käpälät, kestääkö kelillä, ku kelillä? Mikä tekee venakosta huippukoiran(muu, kuin ääni) suomenajokoiraan nähden? Mitkä on venakon todelliset plus-ominaisuudet suomenajokoiraan nähden?
Ihan vain sinun mielipiteesi, ilman "sarvia ja hanmpaita " :lol:
Kalevi Vänskä
 
Viestit: 729
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 4:23 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja Kalevi Vänskä päivämäärä Ke Tammi 16, 2013 11:53 am

Mukavannäköisiä videonpätkiä :-) Ja hauskoja maastomönkijöitä :-)
Kalevi Vänskä
 
Viestit: 729
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 4:23 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja seppo markkanen päivämäärä Su Huhti 28, 2013 5:36 am

Kävin eilen erämessuilla kuopiossa ja sanompa että kyllä venakkoimmeiset olivat siellä edukseen ja ennenkaikkea koirat.Kyselin rodusta heiltä ja paljon sain lisää tietoa tulevan rotuni luonteesta ja metsästyspuolesta.Siellä oli konekarhu pena ja yks venakko oli kyllä tiesi miten toimia kone karhun kaa.Vaikka oli ekaa kertaa nähnyt penan.Siitä on hyvä pätkä yle areenassa ja telkkarista se tulloo ulos ma itä-suomen uutisissa.Muutaman muun rodun koirat lähti melkein karkuun kone karhua.Ps sen voin sanoa että en ollut tosissaankaan ainut joka oli aidosti innossaan rodusta.Monilla kun se käsitys vieläkin että ajokoirat ovat"hutaleita"Ne käsitykset kyllä ropisi monelta siellä.Hyvää pr:ää oli messut venakoille :D Satoja ihmisiä näki esim.edellä mainitutun venakon ja penan näytös.
seppo markkanen
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2013 2:25 am

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja matti jaakola päivämäärä Su Huhti 28, 2013 8:51 am

onhan se hyvä, että rotua harrastavat pitävät lippua korkealla näin "luppoaikana" ja vielä kun saataisi metsästyskautena koiria viivalle käyttökokeisiin.
näyttelykehissä näkee jo riittämiin.

mielestäni käyttökoiralta olisi hyvä löytyä dokumenttia myös käyttökokeista, ettei jää yksinomaan näiden terveystarkastusten varaan jos aikomusta on rotua viedä eteenpäin/jalostaa...
onkait käyttökokeet jo jonninmoinen mittari koiran yleisestä terveydentilasta.

se ei vaan aina riitä, että riistaa kaatuu.

ps. yksi penan haukkuja ei vielä kesää tee mutta hyvä alku :wink:
matti jaakola
 
Viestit: 410
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 9:52 pm

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja seppo markkanen päivämäärä Su Huhti 28, 2013 9:39 am

matti jaakola kirjoitti:onhan se hyvä, että rotua harrastavat pitävät lippua korkealla näin "luppoaikana" ja vielä kun saataisi metsästyskautena koiria viivalle käyttökokeisiin.
näyttelykehissä näkee jo riittämiin.

mielestäni käyttökoiralta olisi hyvä löytyä dokumenttia myös käyttökokeista, ettei jää yksinomaan näiden terveystarkastusten varaan jos aikomusta on rotua viedä eteenpäin/jalostaa...
onkait käyttökokeet jo jonninmoinen mittari koiran yleisestä terveydentilasta.

se ei vaan aina riitä, että riistaa kaatuu.

ps. yksi penan haukkuja ei vielä kesää tee mutta hyvä alku :wink:


En minä rotua vaihtanu pelkän penan haukun perusteella :wink:
seppo markkanen
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2013 2:25 am

Re: Venäjänajokoira

ViestiKirjoittaja matti jaakola päivämäärä Ma Huhti 29, 2013 5:19 pm

matti jaakola kirjoitti:onhan se hyvä, että rotua harrastavat pitävät lippua korkealla näin "luppoaikana" ja vielä kun saataisi metsästyskautena koiria viivalle käyttökokeisiin.
näyttelykehissä näkee jo riittämiin.

mielestäni käyttökoiralta olisi hyvä löytyä dokumenttia myös käyttökokeista, ettei jää yksinomaan näiden terveystarkastusten varaan jos aikomusta on rotua viedä eteenpäin/jalostaa...
onkait käyttökokeet jo jonninmoinen mittari koiran yleisestä terveydentilasta.

se ei vaan aina riitä, että riistaa kaatuu.

ps. yksi penan haukkuja ei vielä kesää tee mutta hyvä alku :wink:


ei ole kateuksissa kirjoitettua, enkä todella ole yhtä koiraa tarkoittamassa vaan rodun yleistä tilaa ja ilmapiiriä ettei käyttökokeita arvosteta.

jo sekin tuleva esitys, pieni askel, jalostussuosituksen saamiselle, että nartulta vaadittaisi vähintään ajo- tai ketunajokokeen kolmostulos, on saanut kovin vastustusta.
ei voi kuin ihmetellä kun tietääkseni olemme käyttökoirarodun kanssa tekemisissä.

näyttää jollain taholla olevan jotain "hampaankolossa".
mielestäni henkselien paukutteluun ei pitäisi olla kellään aihetta.

ps.venäjänajokoira ei vaan riitä tasavahvana kilpailijana keskiverto kotimaiselle vaan sen täytyy olla parempi ja vielä reilusti.

tuota asemaa ei saavuteta tällä menolla vaan tuomalla koiria esille käyttökokeisiin eikä niinkään vain sirkuksiin.
sirkukset ja satusedät on valitettavasti tullut nähtyä.
Viimeksi muokannut matti jaakola päivämäärä Ke Touko 01, 2013 10:43 am, muokattu yhteensä 1 kerran
matti jaakola
 
Viestit: 410
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 9:52 pm

EdellinenSeuraava

Paluu MUUT RODUT

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron