Nartun liivit.

Kuvia ja videoita voisi laitella vaikkapa tänne.

Re: Nartun liivit.

ViestiKirjoittaja Esa Hanhela päivämäärä Ti Helmi 26, 2013 10:33 am

Minulla on ollut tuon vanhimman nartun treeneissä aina päällä Ringa liivi. Se ei kyllä sitä pysty riisumaan jos on oikean kokoinen. Siinä minulla on päällä vielä trackerin tutka liivi. Miten ihmeessä sen voi riisua? Oikean kokoinen liivi istuu tiukasti vartalon myötäisesti. Miten koira voi avata vetoketjun ja tiukan kangastarran seljästä? Minä hommasin tuon liivin tammikuulla. Onkohan samaa mallia? Takajalkojen välistä kulkee kaksi remmiä. Voisin laittaa kuvan kun ehdin.
TULINUOLEN KENNEL jalostamme ajavia koiria.
Esa Hanhela
 
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:38 pm

Re: Nartun liivit.

ViestiKirjoittaja Alpo Kananen päivämäärä To Helmi 28, 2013 6:35 pm

Kävin tänään kun tuo polvi antaa periksi hiihtelemässä Lyylin ajo jälkiä siltä päivältä kun liivi jäi metsään 18.02. ja kas kummaa
sieltähän se liivi löytyi.
Kaikki oli liivissä aivan ok ketju kiinni ja remmit myös, koiran on täytyny tulla liivistä aivan kuin läpi uimalla, muuten se
särkyis eikä liivisäollu taaskaan mitään jälkiä mistään.
Ja liivi oli aivan aukeessa kohti koiran ajo uralla mykkyrässä, etujalkojen resorit oli ahtautunu lunta täyteen muuten ei mitää erikoita.
Nyt ei enää panna minun tarhan koirille " Ringoja" kun ei ole tullu mitään vahinkoa että olis vahigoittanu koiraa jollain lailla :evil:
Alpo Kananen
 
Viestit: 386
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:39 pm

Re: Nartun liivit.

ViestiKirjoittaja Esa Hanhela päivämäärä Pe Maalis 01, 2013 9:46 pm

Alpo tuntuu, ettei ringa liivi ei voi olla oikean kokoinen koirallesi jos siitä pääsee siitä serkemättä ulos. Minun nartulle liivi istuu iholle. Kun laittaa vetoketjua kiinni pitää liiviä nostaa, että saa kiinni. Ei se voi päästä kaulaaukosta pois. Ja peruuttamalla ei voi tulla ulos, kun remmit pitää takapäätä kiinni. Sinulla on Alpo niin taitava koira, että se aukaisee vetoketjun ja sukee sen riisuttuaan. :D Ei tosiaan kannata laittaa enää päälle, saattaa jäädä jumiin ja tukehtua liiviin.
TULINUOLEN KENNEL jalostamme ajavia koiria.
Esa Hanhela
 
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:38 pm

Re: Nartun liivit.

ViestiKirjoittaja Alpo Kananen päivämäärä Pe Maalis 01, 2013 10:04 pm

Ei ole kyllä liian suuri ja koirakaan ei liian pieni, näyttelyssä mitattu kork 55 ja neljä serttiä että rakenne normaali.
Mutta edestä päin sen pitää tulla liivistä ulos kun tosiaan remmit on tarroilla kiinni takana vielä nytkin, myös vetskari
kiinni kokomatkalta, ja jalka resorit niin tiukat että pitää käsi työntää mukana että saa jalan siitä menemään.
Mutta mehtään on jääny nyt kolmesti mutta ei jää enää, kerran olen soittianu valmistajalle mutta ei uskottu että on
mahollista, kait ei ole mutta kunn vaan on :?:
Alpo Kananen
 
Viestit: 386
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:39 pm

Re: Nartun liivit.

ViestiKirjoittaja Esa Hanhela päivämäärä Pe Maalis 01, 2013 10:35 pm

No en minäkään kyllä valmistajana uskoisi. :D Taitava on koira.
TULINUOLEN KENNEL jalostamme ajavia koiria.
Esa Hanhela
 
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:38 pm

Re: Nartun liivit.

ViestiKirjoittaja Risto Kuivalainen päivämäärä Su Maalis 03, 2013 6:07 pm

Kyllä tuo Alpon tarina voi olla aivan totta.
Minun Mira merkkinen kettukoirakin tuli pari kertaa metästä ringa-livin kanssa ja oli kaula-aukosta tullut toinen jalka ulos. Liivi oli aivan ehjä. Melkosta könyämistä oli kulkeminen kun tuli pois. Liivi ei ollut ainakaan liian löysä. En ole enää laittanut liiviä kun on tuommoisia taipumuksia.
Risto Kuivalainen
 
Viestit: 275
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 10:08 pm

Re: Nartun liivit.

ViestiKirjoittaja Antti Remes päivämäärä Su Maalis 03, 2013 7:27 pm

Kyllä Alpon juttu on tosi eikä se ole ainut jonka tiedän koiran päältä lähteneen
Antti Remes
 
Viestit: 92
Liittynyt: To Elo 23, 2012 6:27 pm

Edellinen

Paluu GALLERIA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa

cron