Filmejä ja ääni näytteitä

Kuvia ja videoita voisi laitella vaikkapa tänne.

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä Pe Maalis 07, 2014 2:19 pm

petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja Esa Hanhela päivämäärä Pe Maalis 21, 2014 10:34 pm

https://www.youtube.com/watch?v=7DxLGq7JyTA

Tuollainen pätkä tallentui viimeiseltä Ranuan reissulta. Tässä Korpikeijun Sulo tulee kaadolle. Velimies ampujana selittää taustalla. Tämä on toinen ajo ja kaato tuona päivänä. Ensimmäinen ajo n. 2h ja tämä josta video oli 2h. Hyviin ajoihin loppui kausi. Sulolla ikää tässä 11kk.
Ens kaudella kokeet saattaa kutsua. :D
TULINUOLEN KENNEL jalostamme ajavia koiria.
Esa Hanhela
 
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:38 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Pe Maalis 21, 2014 11:38 pm

Esa Hanhela kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=7DxLGq7JyTA

Tuollainen pätkä tallentui viimeiseltä Ranuan reissulta. Tässä Korpikeijun Sulo tulee kaadolle. Velimies ampujana selittää taustalla. Tämä on toinen ajo ja kaato tuona päivänä. Ensimmäinen ajo n. 2h ja tämä josta video oli 2h. Hyviin ajoihin loppui kausi. Sulolla ikää tässä 11kk.
Ens kaudella kokeet saattaa kutsua. :D

Siinä on tulossa tuleva siitoskolli.ei pureskele edes kania kun tarvetta ei ole.siitä huomaa että koiralla on pääkoppa kunnossa
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä La Maalis 22, 2014 7:44 am

esalla todella lahjakas kolli,mutta tuosta jänikseen kiinni käymisestä oon tuomolan kans täysin erimieltä :mrgreen:
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä La Maalis 22, 2014 10:04 pm

No mikäs siinä.en vaan ymmärrä miksi koiran pitäisi pureskella kuollutta kania.
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja Esa Hanhela päivämäärä Su Maalis 23, 2014 10:25 am

Kyllä kai sitä pittää kieltää jos kuollutta kerättyä riistaa ruppee koira rouhimaan. Senkö se oppii niin sinne ei oo isännälläkään kohta asiaa. Kumpikin malli kelpaa kuhan muu homma toimii. :)
TULINUOLEN KENNEL jalostamme ajavia koiria.
Esa Hanhela
 
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:38 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä Su Maalis 23, 2014 11:06 am

tuli tuosta mieleen kun kerran ajatettiin yhen"tyypin"kans joka on tosi kova ampumaan jäniksiä,ja käy jonkin verran kokeissakin,nytkin pari käyttövalio tarhassa,ni oltiin perjantaina yhen minun XX koiran kans metällä,ja ampui sille jäniksen,ni kyseinen koira ei piitannut kuolleesta jäniksestä yhtään mitään,ni kyllä haukkui tuon minun koiran alimpaan helvettiin!totes et kaikkea muuta kuin metästys koira,vaikka pitkään,hyvään ajoon saatiinkin kaato :wink: no mentiin seuraavana päivänä uudelleen,otin yhen 1,5 v nartun,no kohtuulisesti sekin ajoi,mutta sille"tyypilliseen"tapaan "riehui"kaadolla :wink: ni jopas sai tältä mun mettäkaverilta ankarat kehut,vielä vuoden päästäkin puhui että se oli oikein mettäkoira,ja kelpais hänenkin tarhaan :wink:
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja Esa Hanhela päivämäärä Su Maalis 23, 2014 2:46 pm

Tässä joku aika sitten meillä oli KVA itälaika. Hirveä sen annettu repiä. Kaadolla se nuoli kuollutta elukkaa. Varmaan jonkun mielestä huono koira. :D Paljon hirviä sille ammuttiin. Mutta mikä tässäkin koirassa oli veikeää. Kun sille ampui hirveä niin heti paukun jälkeen se oli täys peto. Iski kiinni. Haavakko vasa ei jääny siltä mettään. Lähes aina pysäytti seisontaan ja haukku niin kauan että elukka lopetettiin, ei ruennut sitä itse lopettamaan.
Ajorien on hyvä lopettaa elukka, mutta ei sitä tarvis repiä piloille tahi syyä/piilottaa. Nyt syksyllä kuulin kun kaverin narttu ajoi jänön kiinni noin 3 km päässä (muuten hyvä haukkunen narttu Juni, löytyy astuslistalta). No ei siinä niin kummaa oo että kiinni jäniksen ajaa, mutta viisas koira toi kuolleen elukan isännälle kolmesta kilsasta. :lol:
TULINUOLEN KENNEL jalostamme ajavia koiria.
Esa Hanhela
 
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:38 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Su Maalis 23, 2014 3:05 pm

eihän nuo minunkaan koirat välitä kuolleesta riistasta mitään mutta elävät kokee kyllä nopean kuoleman.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä Su Maalis 23, 2014 3:48 pm

tuo minun"eppulainen"kyllä repii oli elävä tai kuollut pupu :!: silmät"muljuu"päässä ja murisee mullekkin kaadolla :mrgreen: muuten kyllä luonne aivan mahtava!
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Su Maalis 23, 2014 5:21 pm

petri kujanpää kirjoitti:tuo minun"eppulainen"kyllä repii oli elävä tai kuollut pupu :!: silmät"muljuu"päässä ja murisee mullekkin kaadolla :mrgreen: muuten kyllä luonne aivan mahtava!


se on hyvä ominaisuus jos omii saaliin, eipähän vieras ota, tämäkin ominaisuus on vähenevään päin ajokoirilla, itelläki ollu muutama koira jotka vartioi saalista, mulle kyllä antaneet mutta vieras ei oo soanu otettua jos koira kerinny ensin paikalle.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja Esa Hanhela päivämäärä Su Maalis 23, 2014 6:59 pm

Niin kumpilie parree. Sekö joka haavakon tappaa ja omii ja piilottaa, jos kaikkea ei jaksa syyä vai se joka tuo sen ukolle. Viimeisestä tykkään eniten, mutta sellaista mulla ei oo vielä ollu. Varmasti kulkee suvuissa.
Mutta en tiiä onko se niin hirveää jos ei anna vieraalle elukkaa tai miksi ominaisuus toisaalta ois koiralle hyve? Samat koirat on sitten ruokakupilla ja luilla vihaisia. Vihaisuus ihmisille ei koskaan ole hyve.
TULINUOLEN KENNEL jalostamme ajavia koiria.
Esa Hanhela
 
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:38 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä Su Maalis 23, 2014 7:16 pm

ainakaan tuo minun koira ei oo ruuasta/luista yhtään "äreä",mut jäniksen kyllä "omii" :mrgreen:yks käyttövalio uros oli aikoinaan sellanen, että kun ajo jäniksen kiinni,ni toi sen aina autolle,eikä antanut sitä minulle,vaan sen piti itte saada nostaa se maasturin perälle!
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Su Maalis 23, 2014 7:18 pm

mulla on ollu monta koiraa jotka tuo saaliin ukolle, kva kaija,sen tyttö kva pike, sen tyttö mva piki, sen poika xxx keno, kolmoisvalio iivo ei tuonut mutta lähti näyttämään saaliin ja luolan jos meni alle, ei mulla oo olleet koirat koskaan vihaisia ruokakuppeista ihmisille, ainoastaan saalista metässä puolustaneet
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Filmejä ja ääni näytteitä

ViestiKirjoittaja Esa Hanhela päivämäärä Su Maalis 23, 2014 7:37 pm

Saas nähä onko se sitten mullakin kohta saaliin ukolle tuoja? PJ Mirahan polveutuu tuolta. :)
TULINUOLEN KENNEL jalostamme ajavia koiria.
Esa Hanhela
 
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:38 pm

EdellinenSeuraava

Paluu GALLERIA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa