Tarmo Leinonen kirjoitti:Jari Fors kirjoitti:Kyllä tuntuu, että olen täysi aloittelia ulkomuototuomarihommissa, kun luki tuon Pentin "kolumnin" Haapaveden näyttelystä. Täytynee pyytää virka-apua Pentiltä kun lähtee seuraavaan näyttelyyn arvostelemaan
Jari ei tarvitse pyydellä virka-apua. Me kun ollaan leikitty täällä ulkomuototuomaria koirien kuvien perusteella, niin Pentiltä vaan tais unohtua, ettei meillä ole niitä tuomarioikeuksia, eikä oikein näkemystäkään koirien arvostelusta.
Minä ainakin annan arvoa näyttelytulokselle, jos Jari Fors on koiran arvostellut.
Ei ole ollut tarkoituskaan alkaa antamaan neuvoja kokeneelle ja varmasti hyvin rotuun perehtyneelle ulkomuototuomarille, kirjoitin vaan kyseisessä näyttelyssä näkemästäni ja kokemastani omilla mielipiteillä "höystäen". En kuulu mihinkään "hallintoneuvostoon" enkä jäävää itseltäni oikeuksia julkituoda mielipiteitäni varsinkaan sellaisilla foorumeilla, jotka ovat sitä varten..eikä sitä tee muutkaan. Ja tuosta Tarmon kommentista jää hieman "paskamainen" maku..nimittäin hänelle itselleen

Onhan minulla se oma näkemys ajokoira-asioista ja tällä keskustelupalstalla täydet "tuomarioikeudet". Tulee mieleen eräs sketsi Speden elokuvasta, jossa pidettiin kokousta, taisi Spede olla "the boss" ja kysyi eräältä firman hallituksen jäseneltä mielipidettä erääseen asiaan. Kun Spede sai vastaukseksi pelkästään epävarmaa änkytystä, hän nosti tämän kaverin kokouspöydän tuolilta ikkunan kukkalaudalle istumaan ja sanoi "tämän kokouspöydän ääressä ei istu sellaisia henkilöitä, joilla ei ole mielipidettä".