Näyttelyyn valmistautuminen?

Asiaa näyttelyistä, koiran esittämisestä ja muuta näyttelyihin liittyvää porinaa

Näyttelyyn valmistautuminen?

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Ke Tammi 24, 2007 9:14 am

Mitäs muuta sitä tehdään ennen näyttelyä, kuin harjoitellaan esiintymistä. Pesettekö esm. koiran ja millaisella aineella?
Itse huomannut että kannattaa pestä jo viikkoa ennen näyttelyä, tahtoo se kuollut solukko irrota sieltä ihosta ja koira hilseilee muutaman päivän pesun jälkeen :? Pesu (koirasampoolla) ja harjaus (kumisualla) on meillä tapoina ennen näyttelyä tehdä, vaikka ei nuo sisäkoirat nyt likaisia olekkaan (joku 3 kertaa vuoteen tulee pestyä, vaikkei näyttelykäyntejä oliskaan)
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja waldo päivämäärä Ke Tammi 24, 2007 12:10 pm

Ostin Bio-Groom Protein&lanolin shamppoota,eläinkaupasta suositeltiin, Pitäs kirkastaa värejä ja tekee valkosen osan hohtavaksi,sitä sit kokeillaan. Elikkä pesu, kynsien leikkaus ja korvien puhdistus. Oliskohan se siinä ja tietty harjaus.
Oletteko muuten ennen kehään menoa pyyhkäisseet koiraa säämiskällä? Tuo kuulemma kiiltoa ja irtokarvat lähtee.
waldo
 

ViestiKirjoittaja huippuhaukku päivämäärä Ke Tammi 24, 2007 12:56 pm

merjanne kirjoitti:Mä en yleensä pese koiraa sen ihmeemmin ennen näyttelyä, jos ei nyt aivan paskanen ole. Sitten kun pesen, niin pestään paria viikkoa aikasemmin ennen näyttelyä, jotta rasva kerkee palautua turkkiin, tulee muuten maininta liian pehmeestä karvapeitteestä. Pyyhkäsen yleensä kostealla säämiskällä ennen kehään menoa. Kynnet leikkaan edellisiltana ja korvat putsaan.


Lieneekö karvanlaadulla asian kanssa tekemistä, mutta itse olen pessyt koiran lähes aina näyttelyä edeltävänä tai sitä edeltävänä päivänä. Joka kerta on kehuttu karvaa... Mitä se olisikaan ilman pesua, rasvaisena :wink:
huippuhaukku
 

ViestiKirjoittaja tiinamo päivämäärä Ke Tammi 24, 2007 1:52 pm

Me ei kyllä tehhä koirille mitään muuta ennen näyttelyä kuin harjataan jonkun verran ennen kehään menoa.
tiinamo
 

ViestiKirjoittaja tiinamo päivämäärä Ke Tammi 24, 2007 6:16 pm

Ihan oikeasti on outo juttu meille tuo koiran peseminen. Vanhemmilta olen vaan kuullut, että yksi meidän koirista oli kerran pesty Kero-koirashampoolla ja oli alkanut iho hilseillä tosi kovasti. Joten sen jälkeen yhden yhtä koiraa ei ole meillä kertaakaan pesty.
Ei ehkä liity suoraan verrannollisesti tohon pesemiseen, vaan oikeasti koiran karvan laatuun, mutta kahdessa eri näyttelyssä kahdelta eri tuomarilta saman pentueen kaksi eri pentua saivat sellaisen arvostelun, että "tämän kehän paras karvan laatu".
tiinamo
 

ViestiKirjoittaja tiinamo päivämäärä Ke Tammi 24, 2007 6:16 pm

Ihan oikeasti on outo juttu meille tuo koiran peseminen. Vanhemmilta olen vaan kuullut, että yksi meidän koirista oli kerran pesty Kero-koirashampoolla ja oli alkanut iho hilseillä tosi kovasti. Joten sen jälkeen yhden yhtä koiraa ei ole meillä kertaakaan pesty.
Ei ehkä liity suoraan verrannollisesti tohon pesemiseen, vaan oikeasti koiran karvan laatuun, mutta kahdessa eri näyttelyssä kahdelta eri tuomarilta saman pentueen kaksi eri pentua saivat sellaisen arvostelun, että "tämän kehän paras karvan laatu".
tiinamo
 

ViestiKirjoittaja Annie päivämäärä Ke Tammi 24, 2007 6:49 pm

tiinamo kirjoitti:Me ei kyllä tehhä koirille mitään muuta ennen näyttelyä kuin harjataan jonkun verran ennen kehään menoa.

Häpeäkseni täytyy tunnustaa että en edes harjaa :oops:
Ainoat toimenpiteet on kynsien leikkuu ja sekin vain jos on tarvetta, sekä näyttelyhihnan esiin kaivaminen.
Annie
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä To Tammi 25, 2007 9:35 am

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ti Helmi 12, 2008 12:00 am, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä To Tammi 25, 2007 6:29 pm

olemattomalle vastaus poistettu....
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ti Helmi 12, 2008 12:02 am, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja vahtikoira päivämäärä Ke Helmi 28, 2007 5:05 pm

JonnaK kirjoitti:Eri rotu kyseessä, mutta itse olen joutunut joskus pesemään fairyllä! :shock:


Niin ei sillä fairyllä kannatakkaan pestä, iho kuivaa ja altistuu bakteereille varsinkin jos näyttelyn jälkeen metsälle aikoo.
vahtikoira
 

ViestiKirjoittaja Mehtäjänis päivämäärä Ke Helmi 28, 2007 7:07 pm

Kyllä koiran yleiskuvaa kummasti piristää kun pesee koiran valkoiset karvat kirkkaan valkoisiksi. Hommaan on kuulemma omaa valkoisen koiran pesuun tarkoitettua shampoota mutta valkenevathan pissankeltaiset tassut tavallisellakin shampoolla.
(shampoo pitäisi kyllä nykyään kirjoittaa ilman englanninkielistä shuhuäshshää sampoo, mutta sallikaa pieni virhe vielä, Tiinamokin)
Mehtäjänis
 

ViestiKirjoittaja tiinamo päivämäärä Pe Maalis 02, 2007 6:40 pm

Mehtäjänis kirjoitti:(shampoo pitäisi kyllä nykyään kirjoittaa ilman englanninkielistä shuhuäshshää sampoo, mutta sallikaa pieni virhe vielä, Tiinamokin)

Tällaisella keskustelupalstalla sallin kaikenlaiset kirjoitusvirheet, shampoon kirjoittaminen äshoolla lienee virheistä pienimpiä! :roll:
tiinamo
 

Seuraava

Paluu KEHÄNLAIDALTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa