Näyttelyt ja Arvostelut

Asiaa näyttelyistä, koiran esittämisestä ja muuta näyttelyihin liittyvää porinaa

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja Iitapiru! päivämäärä Ti Huhti 06, 2010 9:03 am

Kasperi kirjoitti:Hajontaa on ollut Voittaja 2009 näyttelyssä. Yö H.n ja ERIn välillä :wink: :wink:

Isoa hajontaa on koearvosteluissakin sammaa koiraa arvostelleilla tuomareilla toisinhan. Jopa samassa kokkeesa ja samoila erilä. Näyttelyilä on senthän jonku verran aikaa välisä ja niisä on vaan yks tuomari. Häätyskö muuttaa näyttelysääntöjäki niin, että ajokoiran ulukomuovon/rakenthen arvostelu häätys tulla kahelta tuomarilta? :lol:
Iitapiru!
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja VENTTI päivämäärä Ma Huhti 12, 2010 2:14 pm

hei.. Mulla ois tässä semmonen juttu että kun omistan ajokoiranartun joka on nyt 1v ja 2kk.. Säkä 58/59!!!! Se on siis jättiläinen.. :( Onko mitään asiaa näyttelyyn tällä koiralla.. Muuten ihan hyvän näkönen.. :)
VENTTI
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Ma Huhti 12, 2010 6:45 pm

VENTTI kirjoitti:hei.. Mulla ois tässä semmonen juttu että kun omistan ajokoiranartun joka on nyt 1v ja 2kk.. Säkä 58/59!!!! Se on siis jättiläinen.. :( Onko mitään asiaa näyttelyyn tällä koiralla.. Muuten ihan hyvän näkönen.. :)


Jos koira on muiltaosin mieluinen, niin odottele vuosi pari korkeus putoaa 1-1,5 senttiä.
kalkkis
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja VENTTI päivämäärä Ma Huhti 12, 2010 10:18 pm

Ok..! :D On sillä vielä vähän tummaa silmien ympärillä ja otsassa mutta se varmaan lähtee vanhetessa pois.. ? :roll:
VENTTI
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Huhti 18, 2010 1:53 pm

Olin eilen turistina näyttelykehän reunalla. Jäi korvaan tuomarin lause. "koira liikkuu niin joustavasti, että se tuskin tietää liikkuvansa". Muutenkin tuomari arvosti koiran liikkumista erityisen korkealle. Loppukehässä koira sai PU1 ja ROPin.

Sanoin heti kaverille, että tuolla koiralla ei voi olla a-lonkat - kotona tarkistin asian - B/C.

Aiemmissakin näyttelyissä tuomarit ovat joskus ylistäneet koiran erinomaista, sulavaa liikkumista. Olen silloinkin tarkistanut kyseisten koirien lonkkakuvaustuloksen - useimmiten ollut b-d.
Mielestäni näyttelyarvosteluohje/arvostelu pitäisi korjata vastaamaan tuota "selkälinja kauniisti kaartuva..." -ohjetta. Eilisellä koiralla selkälinja oli todella kauniisti kaartuva myös lantion osalta.
Ruippa
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja alien päivämäärä Su Huhti 18, 2010 2:21 pm

[
Viimeksi muokannut alien päivämäärä Ti Maalis 29, 2011 3:45 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
alien
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja Opla päivämäärä Su Huhti 18, 2010 7:05 pm

No nyt menee jo Ruippa kyllä liian paksuksi ei koirasta kyllä näe päälepäin muuten kuin arvaamalla onko A B vai C lonkat
ja siitä paan pääni pölkylle vaikka oletkin koirain suhteen minua viisaampi. :!:
Opla
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Huhti 18, 2010 7:19 pm

...ja siitä paan pääni pölkylle vaikka oletkin koirain suhteen minua viisaampi. :!:

Älä paa, se on sinun ainoa. :D En väitä näkeväni kirjaimen tarkkuudella, mutta ääripäät erottuu :!:
Ruippa
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja metsässä päivämäärä Su Huhti 18, 2010 10:26 pm

Ruippa kirjoitti:
...ja siitä paan pääni pölkylle vaikka oletkin koirain suhteen minua viisaampi. :!:

Älä paa, se on sinun ainoa. :D En väitä näkeväni kirjaimen tarkkuudella, mutta ääripäät erottuu :!:

Kyllä on mennyt satojatuhansia euroja ajokoiraharrastajilta kankkulan kaivoon röntgenmaksuihin. :(
metsässä
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Huhti 18, 2010 10:45 pm

sanos muuta :shock: :mrgreen:
Ruippa
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ke Huhti 28, 2010 9:57 pm

Susihukkanen kirjoitti:Tjaah, näillä opeilla kaksi koiristani on c-tai d-lonkkaisia, laitanko monttuun molemmat ja pyyhin p*settä Kennelliiton A/A-todistuksilla? :shock:


Jos ajavat, vie ne mehtään. Montuttaminen ei ole hääviä hommaa. :( Olisiko Teistä siihen työhön oman lemmikkinne kohdalla, vai haitko vain raflaavuutta viestiin ns. "montuttamisella"?
Antti
 

Re: Näyttelyt ja Arvostelut

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Huhti 29, 2010 12:07 am

sh kirjoitti:Tjaah, näillä opeilla kaksi koiristani on c-tai d-lonkkaisia, laitanko monttuun molemmat ja pyyhin p*settä Kennelliiton A/A-todistuksilla? :shock:

En oo nähnyt livenä, enkä kuvissakaan. Tuo kesällä Keminmaan näyttelyyn niin voin antaa vastauksen :mrgreen:
Ruippa
 

EdellinenSeuraava

Paluu KEHÄNLAIDALTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa