koiratutkat

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ma Huhti 23, 2012 7:47 pm

soitanko mää up lle ja sanon et muistaako ne kun ruippa antoi palautetta :lol:

Tuskin ne minua "nicknamella" tunnistaa. :) Kysäse vaikka, ovatko harkinneet ohkasemman pannan rakentamista ajokoira-asikkaiden pyynnöstä :wink:
Tuo linkkijuttu ei liitytietääkseni UP:hen mitenkään... on aivan oma porukka, joka sitä suunnittelee.
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Ma Huhti 23, 2012 7:53 pm

Ruippa kirjoitti:
soitanko mää up lle ja sanon et muistaako ne kun ruippa antoi palautetta :lol:

Tuskin ne minua "nicknamella" tunnistaa. :) Kysäse vaikka, ovatko harkinneet ohkasemman pannan rakentamista ajokoira-asikkaiden pyynnöstä :wink:
Tuo linkkijuttu ei liitytietääkseni UP:hen mitenkään... on aivan oma porukka, joka sitä suunnittelee.

oliko sellaisesta tutkasta jotain kuvaa kun en löytänyt ainakaan siltä sivulta. mää soitan huomenna sinne UPlle ja kyselen :P
Papana
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ma Huhti 23, 2012 8:16 pm

Muistaakseni oon laittanut tuon saman kuvan, jonka laitoin näille sivuille, UP:lle. Silloin perustelivat, että muotin teko on niin kallis, ettei määrät oo riittävän suuria, että kannattais valumuotti valmistaa. Voihan olla että UP:läisissä ei oo ajokoiraharrastajia, on vaan hirvimiehiä/-naisia. Hirvikoiran jalkaa nykyisenlainenkaa "molikka" ei hakkaa :lol:
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja juti85 päivämäärä Ti Huhti 24, 2012 9:42 pm

Saako up:n tutkaa laitettua mihinkään valjaisiin tai johonkin muuhun että se olisi koiran selässä?
juti85
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ti Huhti 24, 2012 10:05 pm

Mie en osaa sanoa :-(
Varmaan nuo liivintaskut ovat senverran suuria, että UP mahtuu niihin :)
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja masa päivämäärä Ke Huhti 25, 2012 8:47 am

ompelee kardogin huomioliivin sivulle/kylkiin solkien vastakappaleet niin saa vedettyä pannan selän yli kiinni.
haukkumikin toiminnasta en tiedä sanoa saattaapi pelata.
omakohtaista kokemusta ei ole, jollain pelittänyt.
se napsumuovin laitto kyllä auttaa estää lumen tarttumisen ja vaimentaa hakkaamista, haukkulaskuri on toiminut nippusiteillä kiinnitetyn kaksinkertaisen muovin läpi mutta eikö tämä haukkumikki uudessa päivityksessä siirry sinne niskakoteloon.
onhan up:lla oma liivimallikin mutta onkohan siinä sitä haukkulaskuria?
masa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja kirpa päivämäärä Ke Huhti 25, 2012 8:58 am

Ihme hommia nuo jalkojen aukeemiset tutkan takia???
Mulla on mäyriksellä garminin 220 panta ja aiemmin oli trackerin piippari muistaakseni classic.
Kertaakaan ei ole jalat auennu tutkan hankaamisen takia vaikka varmasti ottaa osumia tappijalkoihin.
kirpa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ke Huhti 25, 2012 9:14 am

RuuviTracker on täysin avoin GPS-paikannusjärjestelmä, joka koostuu paikannuslaitteesta ja päätelaiteohjelmistoista

Kunhan tää panta on "valmis", uskoisin sen olevan senverran ohut, ettei noita hakkausongelmia ole. Pannan pn tarkoitus käydä vaikka kissan kaulaan. Milloin tuo on ostettavissa, on sit oma juttunsa.
Mie oon kanssa kokoillut tuota pehmustusta, on vaan hankala juttu jokakerta purkaa se pois ja laittaa taas takaisin. Kerää kyllä lunta aivan samallalailla - ainakin minun "viritelmä".
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Rehellinen päivämäärä Ke Huhti 25, 2012 9:28 am

kirpa kirjoitti:Ihme hommia nuo jalkojen aukeemiset tutkan takia???
Mulla on mäyriksellä garminin 220 panta ja aiemmin oli trackerin piippari muistaakseni classic.
Kertaakaan ei ole jalat auennu tutkan hankaamisen takia vaikka varmasti ottaa osumia tappijalkoihin.


Se voi olla, että suokki juoksee päivän mittaan jonkun kilometrin enemmän kuin mäykky, mitenkään väheksymättä mäyristäkään. Oon ollu kaurisjahdissa sellasen elävän kanssa muutaman kerran ja voin sanoa, että hiton toimiva värkki kyllä oli.
Rehellinen
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Ke Huhti 25, 2012 10:12 am

kirpa kirjoitti:Ihme hommia nuo jalkojen aukeemiset tutkan takia???
Mulla on mäyriksellä garminin 220 panta ja aiemmin oli trackerin piippari muistaakseni classic.
Kertaakaan ei ole jalat auennu tutkan hankaamisen takia vaikka varmasti ottaa osumia tappijalkoihin.

mäyriksellä on tassuissa hieman erillainen karvamäärä kun ajokoirilla ja toiseksi noilla kahdella on vauhdit hieman eri luokkaa ja voima millä se osuu pantaan.
Papana
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Ke Huhti 25, 2012 10:16 am

Ruippa kirjoitti:
RuuviTracker on täysin avoin GPS-paikannusjärjestelmä, joka koostuu paikannuslaitteesta ja päätelaiteohjelmistoista

Kunhan tää panta on "valmis", uskoisin sen olevan senverran ohut, ettei noita hakkausongelmia ole. Pannan pn tarkoitus käydä vaikka kissan kaulaan. Milloin tuo on ostettavissa, on sit oma juttunsa.
Mie oon kanssa kokoillut tuota pehmustusta, on vaan hankala juttu jokakerta purkaa se pois ja laittaa taas takaisin. Kerää kyllä lunta aivan samallalailla - ainakin minun "viritelmä".

mulla menee solumuovi up ssa sen verran päätyn yli että patteri kotelon saa auki purkamatta mitään ja silti se peittää patteri kotelon ruuvin niin ettei sekään osu jalkaan.se solumuovi mikä mulla on niin se on putkiliikkeestä haettu putken eriste muovia.se on jo valmiiksi halkaistu ja siitä leikkaa sopivan pätkän ja teippaa pantaan kiinni :P
Papana
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ke Huhti 25, 2012 11:23 am

Kyllä "pantafirmat" Garmin, Pointer, Tracker, UP, jne. vois ottaa huomioon käyttäjien mielipiteitä tuotekehityksessään, eikä aina hakea sitä halvinta ratkaisua. On varmaan katteet kohillaan... Jos tuo uusi tulokas saa toimivan version, niin nuo ylärivin firmat voi pistää putiikinovet kiinni. :lol:
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Herkules päivämäärä Ke Huhti 25, 2012 12:33 pm

minä olen tykänny käyttää tutkaa tragerin omissa liiveissä piikelillä ja ajukeilla..se minusta on hyvä sulanmaan aikaan ja vähän lumen..ei oo haitannu menoa,ja meillä on paljon teitä ni se on turvallisuus kysymyskin ku se liivi on oransinpunanen..
Herkules
 

Edellinen

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa