koiratutkat

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä La Huhti 21, 2012 7:36 pm

venakko4 kirjoitti:siksi koska hirvikoira työskentelee pääsääntöisesti paikallaan ja havullaki se on paljon hitaampaa itsellä ainaki tämä näkemys asiasta ja voin vertailla tutkia kun omistan molemmat kestävyys on trackerissa parempi vaikka upssa on muuta parempaa se on turhauttavaa ku aina tutka remontisa. mutta kestää ne semmosella koiralla joka kävelee :D tämä on vain minun mieli pide.

tuntuu vaan ihmeelliseltä kun itsellä ollut up 5v ja mikään ei ole vielä hajonnut vaikka on 3ajokoiran kaulassa
Papana
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä La Huhti 21, 2012 7:42 pm

Mulla on noita "piippari" tutkia useampikin, niin yksi koira on nopea ottaa ylös; on keksinyt että kun maa on musta ja jänis valkoinen, niin parhaiten löytyy kuusen alaoksien alta ja sinne syöksyy vahdilla. Samalla pannan antennit jää sinne kuusenoksiin :( Joka syksy oon saanut käyttää jotain tutkaa "pajalla". Sellainen koira, joka hakee rauhallisemmin, eikä oo keksinyt noita jäniksen piilopaikkoja, sillä ei näitä tutkavaurioita tule.
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Su Huhti 22, 2012 9:02 pm

osuvatko tracker tai joku muu tutka koiran etujalkoihin samoin kun up 4patterin malli.ei tietenkään kaikilla koirilla osu mutta kaverin koiralla up osuu niin että karvat lähtee kummankin etujalan päältä noin 1.5*1.5cm alueelta.nyt kun se laittoi solumuovin patterikotelon päälle niin enää ei tule jälkiä :roll:
Papana
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Huhti 22, 2012 9:28 pm

Juuri tuosta syystä, kun hakkaa jalkaan 5 centtisen kokoisen mustelman ja sit avohaavan, tein UPn Vibrasta "oman version". Soitin UPlle ja pyysin huollosta koteloita, joista poistin sen lähetinosan ja jätin vaan paristo-osan ja sit alkuperäisestä poistin paristo-osan ja jätin lähetinosan (ja lähettimen). tinasin johdot kiinni ja hyvin pelittää. on paksuimmillaan vain vajaa kaksi cm paksu -> ei hakkaa enää :wink:
Tässä prototyyppi ja alkuperäinen, mulla toinen vähän parempi käytössä. Toimii myös pennun kaulassa :wink:

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Su Huhti 22, 2012 9:59 pm

Ruippa kirjoitti:Juuri tuosta syystä, kun hakkaa jalkaan 5 centtisen kokoisen mustelman ja sit avohaavan, tein UPn Vibrasta "oman version". Soitin UPlle ja pyysin huollosta koteloita, joista poistin sen lähetinosan ja jätin vaan paristo-osan ja sit alkuperäisestä poistin paristo-osan ja jätin lähetinosan (ja lähettimen). tinasin johdot kiinni ja hyvin pelittää. on paksuimmillaan vain vajaa kaksi cm paksu -> ei hakkaa enää :wink:
Tässä prototyyppi ja alkuperäinen, mulla toinen vähän parempi käytössä. Toimii myös pennun kaulassa :wink:

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

äijä taitaa olla oikein pelle peloton ko tollasia osaa värkätä
Papana
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Huhti 22, 2012 10:10 pm

Tosi hyvä titteli mulle :D :D Mulla on AML 460 automatic ja se on noista piippareista paras, juuri siksi ettei se hakkaa koiran jalkaan ja pysyy sopivasti koiran kaulassa, paristo ja lähetin omalla puolellaan :) Kysyin tuon oman viritelmän (UP Vibra) tehdantekomahdollisuutta... oli kuulemma muotin teko niin kallis operatsion, etteivät alkaneet millekkään. Siksi piti itse tehdä, mukava, kun sain noita koteloita edullisesti, niin oli mahdollisuus kokeilla :wink:
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Su Huhti 22, 2012 10:14 pm

Ruippa kirjoitti:Tosi hyvä titteli mulle :D :D Mulla on AML 460 automatic ja se on noista piippareista paras, juuri siksi ettei se hakkaa koiran jalkaan ja pysyy sopivasti koiran kaulassa, paristo ja lähetin omalla puolellaan :) Kysyin tuon oman viritelmän (UP Vibra) tehdantekomahdollisuutta... oli kuulemma muotin teko niin kallis operatsion, etteivät alkaneet millekkään. Siksi piti itse tehdä, mukava, kun sain noita koteloita edullisesti, niin oli mahdollisuus kokeilla :wink:

mitenkä saisi up gps 4patterin mallin kans sellaiseksi ettei hakkaisi jalkaan
Papana
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Huhti 22, 2012 10:26 pm

papana kirjoitti:mitenkä saisi up gps 4patterin mallin kans sellaiseksi ettei hakkaisi jalkaan

vastaavalla tavalla -> paristot toiselle laidalle ja lähetin toiselle :lol: Saattaa olla vaativampi homma ku Vibrassa :wink:
Vakavasti ottain... soita up:lle ja kysy onko ne ottanut minun palautteesta opikseen, eli aikooko tehdä jatkossa pannan myös ajokoiralle, ei vaan hirvenhaukkujille :wink:
ps. tuolla on kehitteilä uusi tutkapanta, joka olis hinnaltaan edullinen ja kävin millaiselle koiralle tahansa ( oon antanut muutaman vinkin, millainen sen tulisi käytännössä olla).

http://www.ruuvipenkki.fi/ruuvitracker/ ... Tracker%3F
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja jjk päivämäärä Su Huhti 22, 2012 10:37 pm

Ruippa kirjoitti: soita up:lle ja kysy onko ne ottanut minun palautteesta opikseen, eli aikooko tehdä jatkossa pannan myös ajokoiralle, ei vaan hirvenhaukkujille :wink:
johtuukohan tuo jalkojen hakkaaminen jälkitarkasta ajotyylistä vai muuten koirien erilaisesta liikkeestä...koiria ollu aika paljon ja ykskään ole jalkoja pantaan hakannut
jjk
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Huhti 22, 2012 10:48 pm

Mulla ollut koiria, jotka "auraa" kuonollaan jälkeä -> kirsun ja kuonon raja vereslihalla, kun risut/heinät hakkaa sen verille. Ollut sit sellaisiakin, jotka pitää sujuvassa ajossa pään juuri sillä korkeudella, kun jäniksen kroppa on, eli ajaneet ilmeisesti jäniksen hengityshajuvanassa. näillä ei oo ollut ongelmia pannan kanssa. Taitaa riippua "nokan" kunnosta, miten haistaa. Nuo "korkeammalta" haistajat antaneet ääntä 40-50 m ennen jäniksen makuuta ja menneet suoraan pesälle :lol:
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Ma Huhti 23, 2012 7:20 am

jjk kirjoitti:
Ruippa kirjoitti: soita up:lle ja kysy onko ne ottanut minun palautteesta opikseen, eli aikooko tehdä jatkossa pannan myös ajokoiralle, ei vaan hirvenhaukkujille :wink:
johtuukohan tuo jalkojen hakkaaminen jälkitarkasta ajotyylistä vai muuten koirien erilaisesta liikkeestä...koiria ollu aika paljon ja ykskään ole jalkoja pantaan hakannut

ensimmäinen tapaus tämäkin on vaikka on monta koiraa ollut.entiedä missä asennossa pää ja nokka on ajossa mutta gps mukaan menee ihan saakelin kovaa kun ajaa.nokka on noin 30cm maasta ja jos siihen lyödään vielä vauhtia isosti joukkoon ni en ihmettele.en ole ennen moista tapausta itsekkään nähnyt :shock:
Papana
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ma Huhti 23, 2012 9:26 am

Juoksutyyli, ravi vai laukka... saattaa johtua siitäkin, laukassa koira nostaa etusensa korkeammalle. :(
Ruippa
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Ma Huhti 23, 2012 10:21 am

Ruippa kirjoitti:Juoksutyyli, ravi vai laukka... saattaa johtua siitäkin, laukassa koira nostaa etusensa korkeammalle. :(

laukkaa kun ajaa nokka maasta irti sen 30cm.mulla oli edellinen koira tosi jälkitarkka eikä sillä ollut tollaista ongelmaa mutta se ajoi hiljaa tuohon koiraan verrattuna
Papana
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja venakko4 päivämäärä Ma Huhti 23, 2012 6:25 pm

upn tutkasa hakkaa 4 patterin mallisa jalakaa se patterikotelon kannen kiristin pehmustakaa se jollain nii loppuu näin yhenki tapauksen että pala oli lähteny ku päivän oli ajanu.
venakko4
 

Re: koiratutkat

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Ma Huhti 23, 2012 6:44 pm

Ruippa kirjoitti:
papana kirjoitti:mitenkä saisi up gps 4patterin mallin kans sellaiseksi ettei hakkaisi jalkaan

vastaavalla tavalla -> paristot toiselle laidalle ja lähetin toiselle :lol: Saattaa olla vaativampi homma ku Vibrassa :wink:
Vakavasti ottain... soita up:lle ja kysy onko ne ottanut minun palautteesta opikseen, eli aikooko tehdä jatkossa pannan myös ajokoiralle, ei vaan hirvenhaukkujille :wink:
ps. tuolla on kehitteilä uusi tutkapanta, joka olis hinnaltaan edullinen ja kävin millaiselle koiralle tahansa ( oon antanut muutaman vinkin, millainen sen tulisi käytännössä olla).

http://www.ruuvipenkki.fi/ruuvitracker/ ... Tracker%3F

soitanko mää up lle ja sanon et muistaako ne kun ruippa antoi palautetta :lol:
Papana
 

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron