Metsästysauto

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja TeemuK päivämäärä Su Kesä 10, 2012 5:53 pm

Ajukki kirjoitti:
TeemuK kirjoitti: Niin kauan ku tiet on aurattu hyväksi niin Ravilla pääsee- Ravi ku kerran pyärähyttää tyhjät niin se on siinä.
Honda Cr-v melkeenpä paras auto maastos menee näistä citymaastureista.


Osaatko verrata Hondaa Foresteriin? Ainakin netissä olevissa testeissä näyttää menevän aika pahasta paikasta. Tietysti ne voi olla "sopivasti kuvattujakin". Muutenkin olen kyllä kuullut foren maasto-ominaisuuksista ihan hyvää. Hondan diesel kone ilmeisesti aika hyvä. Varsinkin kun ottaa huomioon, ettei Honda tainnut ennen tehdä dieseleitä.


Ei kait tos uudemmas Foresteris vissiin mitää moitteen sijaa ole maavaraa tuntus olevan mukavasti verrattuna Rav4:een. Muistaakseni -05 on hondalta tullu diesel malli.

Papana kirjoitti:
TeemuK kirjoitti:
Papana kirjoitti:itsellä rav4 suurimmilla pyörillä mitä alle mahtuu.ei luiston estoja tai mitään vakautus järjestelmiä.
ja se menee kyllä samasta paikasta mistä isompikin,ei ole valittamista.tosi näppärä metsäauto,kun kääntyy pienessä tilassa.tilaa itselle ainakin riittävästi


Niin kauan ku tiet on aurattu hyväksi niin Ravilla pääsee- Ravi ku kerran pyärähyttää tyhjät niin se on siinä.
Honda Cr-v melkeenpä paras auto maastos menee näistä citymaastureista.

tuo ei pidä kyllä paikkaa.voin laittaa vähän kuvia tänne kun kävin peuranruokinta paikalla ja kurapellolla auton jäljet täyttyi vedellä sitä mukaa kun ajoi.oli noin 20cm syvällä mutta silloin ei enää uskaltanut pysähtyä kyllä.
en viime talvena ainakaan ollut kertaakaan kiinni.eikö teemun ravissa ollut pakkia jos se siihen jäi


Mää en näistä uudemmista Raveista tiedä onko ne keksiny nyt laittaa sitä luistonesto pois kytkentä nappia, mut noilla olisko ollu jotai 2004-2006 välille mihinä luistonestoa ei voi kytkeä pois niin nää ravit on melko hanurista. Melko turha laite koko luistonesto :D
TeemuK
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja mäki päivämäärä Su Kesä 10, 2012 7:29 pm

Löytyy ohje millä ravin (06) saa huoltotilaan ja luistoneston pois väliaikaisesti. Huoltoukko antoi mutta en kehtaa sitä nyt tähän iskeä. Saa vielä syytteen kun joku paukauttaa metsään. Soitto tai yv. Olisin vieläkin korvessa ilman sitä. Auto muuttuu kertalaakista.
mäki
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja miinustaja... päivämäärä Su Kesä 10, 2012 7:37 pm

Ite olen foresterilla ajellu pari vuotta,ja ei ole moittimista.Ainut miinus mutta se ei ole auton vika vaan meikäläisen kun piti ostaa automaattilootalla,tyäkaverila saman ikäinen(04.) manuaali ja huomattavasti pahempiin uskaaltaa tarjota,mutta aivan riittävän pahoihin tuollakin uskaltaa mennä,kunhan vaan renkaissa riittää pito. Kyllä ei autokaupoilla seuraavallakaan kerralla tarvii miettiä minkä merkkistä haen, jos vaan löytyy sitä lyömälehtee.....
miinustaja...
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja erkallen päivämäärä Su Kesä 10, 2012 9:45 pm

Mitsubisin lyhyt ehkä 2000 malli pikku maasturi, sen kyydissä oltiin kettukokeessa ei olisi kävellä tarvinu pätkääkään, kyllä ajeli joka paikkaan jopa ojan yli (0,5 syvä 2 leveä savikko). Voi olla yksi kätevimpiä ei tosin maantiellä ihan mukavimpia.
erkallen
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Hojo Hojo päivämäärä Su Kesä 10, 2012 10:38 pm

Maasturi ja citymaasturi ajelevat eri sarjoissa. Jälkimmäinen kun ei ole ensinkään mikään Off-road auto ja esim. rapaveden korkeuden ylittäessä pyörännavan tason, on odotettavissa ongelmia. Hankiajossa pitää olla mieluiten kapeat, korkeat ja pitokyvyltään hyvät renkaat. Juuri renkaiden eroista syntyy etenemiseroja hangessa!
Citymasturithan ovat "tila"-autoja. Takapaksi vain useimmissa melko lailla surkea ja katto suksiboksin käyttöä ajatellen korkea! Oma ihanteeni korimallin osalta on ihan tavallinen porrasperä sedan. No niissä se maavara....
Itellä oli juuri valintatilanne. Pihalle tuli Forester kun tässä mallissa ei ollut mitään luistonesto- ja ajonvakautus järjestelmiä. Koiruus ottakoon kyytiä arvokkaimmalla paikalla takapenkillä mieleisessään asennossa. Hänhän on kuiteskin se pääosan esittäjä kun metsään mennään...
Hojo Hojo
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja karolus päivämäärä Ma Kesä 11, 2012 7:52 am

Täällä päin mennään 81vm tojotan hj:llä 33tuuman mud terrainnit alla ja 100% lukot ja koria nostettu noin 10cm, Koirille on tilloo ja tavaratkin mahtuu kyytiin, metsässä pääsöö vähä pahemmistakin paikoista,eikä pikku kolhut ja naarmut saa pahaa mieltä aikaa, vaikka teitä pitkin tulloo aina ajeltua kun ei kai nuo tykkee jos hirveesti metän puolelle revittelemään lähtöö. Ja koirakin lähtöö tieltä hakemaan niin on pikkusen yli mitoitettu maastoajo kapasiteetti, ja ne ajo ominaisuudet maantiellä on sitä luokkaa että ei akka autoo lainoo ennemmin mennee kuulema polokupyörällä. :wink: :wink: Jos uusista valinta pitäs teha niin vw;n AMROK taitaa olla se hyvä maastoauto jolla pääsee ja on hyvä ajaa tielläkin
karolus
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Hela päivämäärä Ma Kesä 11, 2012 8:44 am

Kysymyshän oli alunperin City-maastureista.Jokainen varmasti ymmärtää että todelliset maastoautot menevät maastossa huomattavasti paremmin kun nämä ns. Cityt.Cityt ovat hyvä valinta silloin jos ajat paljon matka-ajoa mutta tarvitset myös hieman suuremman maavaran ja jopa nelikon.Renkaat ovat oleellinen asia mikä vaikuttaa etenemiseen elikkä härjistettynä City hyvillä renkailla menee paremmin kuin maasturi huonoilla.
Hela
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Rehellinen päivämäärä Ma Kesä 11, 2012 9:36 am

Hela kirjoitti:Kysymyshän oli alunperin City-maastureista.Jokainen varmasti ymmärtää että todelliset maastoautot menevät maastossa huomattavasti paremmin kun nämä ns. Cityt.Cityt ovat hyvä valinta silloin jos ajat paljon matka-ajoa mutta tarvitset myös hieman suuremman maavaran ja jopa nelikon.Renkaat ovat oleellinen asia mikä vaikuttaa etenemiseen elikkä härjistettynä City hyvillä renkailla menee paremmin kuin maasturi huonoilla.


Juuri näin. Itellä menossa jo kolmas Honda CRV ja tyytyväinen oon ollu, kestävä peli ja riittävästi tilaa ollu kahdellekin koiralle yhtäaikaa ja muut romppeet päälle. Sillä oon pärjäilly ainakin täällä Etelä-Suomessa jopa läpi talven auraamattomillakin metsäteillä. Varsinkin jos ajelee samoja teitä joka viikonloppu ,jolloin vanhat raiteet auttavat etenemisessä. City-maasturit on ajo-ominaisuuksiltaan ja matkustusmukavuudeltaan sellasia, että niillä viitsii lähteä käymään vaikka päiväseltään pitemmälläkin. Suosittelen.
Rehellinen
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Sampo päivämäärä Ma Kesä 11, 2012 2:54 pm

Miula -06 forester. Uskomattoman kestävä ollu ja neliveto toimii hyvin kun ei mitään luistonestoja.. suosittelen kompromissi autoks, jos vain hyvillä teillä ajelisin niin ostasin jonkun muun.
Sampo
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja ramaani päivämäärä Ma Kesä 11, 2012 6:44 pm

parilla kaverilla toyota rav4,vuosimallia -09,dieseli koneella,ovat tykänneet kaikin puolin,ja ovat pieniruokaisia,ja toi toyotan 2,2 diisselihän on melko pirtsakka kulukemaan :wink:
ramaani
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja susiraja päivämäärä Ma Kesä 11, 2012 7:56 pm

Itsellä oli octavia 4wd farkku haldex 3 sarjan voimansiirrolla. Nyt ajossa crv dieseli. Ajettua tulee n. 30tkm vuodessa, josta tietenkin isompia piki- ja sorateitä valtaosa. Citymaasturin etu tulee nimenomaan maavarassa ja auraamattomilla teillä ajettaessa. Koska perheeseen kuuluu useampi lapsi ja muutama koira, myös tilantarvetta on. Jos nyt olisin ottamassa niin valitsisin crv:n, Subaru Outbackin, Octavian farkun tai Nissan x-trailin. Rav ja foresteri on kontiltaan pieniä, samoin kuin Nissan Qasqai perusmallina (+2 malli kontiltaan vähän tilavampi). Octavian miinuspuolena huonoin maavara, toisaalta 4-sarjan Haldex ratkaisu on aina liikkeellelähdittäessä 4-veto, joten ei jää tyhjiä raapimaan. Nämä siis nyt mietitty jos pitää ajaa kohtuu paljon myös maantiellä. Jos tilaa painottaisin, niin valitsisin VW Caddyn 4-vetomallin.
susiraja
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Ajurit päivämäärä Ti Kesä 12, 2012 8:15 pm

Minulla oli Toyota Rav -06 ja nyt vm -11 Rav, niin tämä uudempi on erinomainen menemään lumisissa olosuhteissa, koska siitä saa luistoneston poistettua nappia painamalla. Vanhemman ongelma oli juuri se ettei luistonestoa saanut siitä päältä pois. Takakontti ei Ravissa jää pieneksi, kun takapenkkejä pystyy liikuttelemaan eteen päin yhdessä tai erikseen, niin konttiin mahtuu kaksikin ajuria helposti.
Ajurit
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja ohukainen päivämäärä Ti Kesä 12, 2012 8:45 pm

Golf Variant tällä hetkellä käytössä jolla hoidetaan työ -ja vapaa-ajan ajot. Talvisaikaan varusteisiin kuuluu lumilapio parkki- ja kääntöpaikan tekoon, pari litraa hiekoitussepeliä ja lumikengät maastoon ja maastossa liikkumiseen. Hyötyliikuntaa siinä samalla. Näillä on pärjätty tähän asti.
ohukainen
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja risteytys päivämäärä Ti Kesä 12, 2012 9:50 pm

Ei tee mitään koko citymaastureilla.Niihin ei mahu mitään eikä mee mihkään eikä ole hyviä kuin liukkaalla mukula kivellä kaupungissa.
risteytys
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja karolus päivämäärä Ti Kesä 12, 2012 11:03 pm

risteytys kirjoitti:Ei tee mitään koko citymaastureilla.Niihin ei mahu mitään eikä mee mihkään eikä ole hyviä kuin liukkaalla mukula kivellä kaupungissa.

Samaa mieltä olen minäkin, vanha ratti vaihteinen 4 veto hiace menee paremmin maastossa kuin 2 nurkasta vetävät nyky city "maasturit".
karolus
 

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa