Metsästysauto

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Reporetku päivämäärä To Kesä 14, 2012 2:23 pm

Antti kirjoitti:Mietinkinkin, milloin joku kysäisee Daciasta. Kävitkö ajamassa bensa- vai diesel- kamppeen? Itseäni kiehtoisi nimenomaan Duster dieselillä. Pieni kone (onko vääntöä?), kuusi vaihdetta (joista ykkönen siis lähes ryömintä?), kulutukseksi ilmoitettu 5-6-litraa ja tilaakin tuntuisi olevan. Arvon alenemaa noissa mahtaa vuosien kuluessa tulla aika reippaasti, mutta tärkeintä lienee useamman vuosikymmenen investointia tehdessä käyttöarvo. Ehkäpä siis varteenotettava vaihtoehto autoksi puolen vuosikymmenenen kuluttua, kun hinnasta on varissut käytön myötä ilmat pois.

Dieseliversiota testasin, tosin vain maantiellä. Ihan ajettava auto, ei tietenkään mikään raketti, mutta muuten OK. Tilat lähes tila-autojen luokkaa. Ei ole muuten ole mikään papanan pelkäämä "kiinanihme". Ihan Euroopassa tehty, tosin Romaniassa Rellun lisenssillä. Renaultin moottoritekniikka ja nissanin nelivetotekniikka.
No, en ostanut., koska meikäläisen ajomäärillä pääpaino on ihan jossain muualla kuin maastossa. C5:n ostin ja eipä ole enää ylimääräisestä rahasta sijoitushuolia. On vähän liiankin mukava baanalle ja maavarakin nousee tarvittaessa huonoille teille mentäessä, ei kuitenkaan sentään ihan vanhan BX:n mukaisesti :wink: .
Reporetku
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja mefisto päivämäärä To Kesä 14, 2012 5:38 pm

hääty kirjoitti:Onko kellään kokemuksia noista uudemmista suzuki grand vitaroista? Näkyy olevan alennusvaihteistolla varustettuja pirssejä joka ainakin itellä painaa vaakakupissa autoa hankittaessa. Korotussarjaakin on tarjolla. Eno oli laittanu tollasen pätkä mallin ja oli ihan positiivinen ajoominaisuuksiltaan, ainakin maantieolosuhteissa. Voimaakin oli riittävästi 1.9 riisseliksi.


No nyt on ollut reilun vuodenpäivät-06 2L bensa vehe tyytyväinen olen ollut vääntöä sais olla tietty vähä enempi ala kierroksilla vaan tuo alennus vaiteisto vähä korjaa tota puutetta hankalimmissa paikoissa ei tosin haittais jos olis vieläkin hitaampi.
Vene lähtee kyllä hyvin vähä huonommastakin rampista.Hyvää on myös tuossa kärryn käytössä se että taka oven voi aukaista vaikka esim.traileri on kytketty vetokoukkuun tosin ei tuossakaan jää isoja peli varoja. esim.olkohan-06rav4jossa moinen ei ole mahdollista ollenkaan.
Lumessa ihan hyvä meniä (kunnon renkailla)varsinkin jos ei ole älyttömän hankala polanne.
Takapenkin jalka tilat on hyvät ja perä "kontti" kohtuu iso.
Mielestäni myös lämmin auto.
Huonoa on tuo Defan säteilylämmitin mikä on kyllä ihan hanurista-30 asteen pakkasilla. saa olla melkeimpä24h roikassa. Auto kyllä sinänsä hyvä käyntiin lähtiä vaan kukapa sitä suotta haluaa pirssiä kiusata.Tuon asian saa kyllä ilmeisesti korjattua jos vaihtaa caliksin lämmittimeen niillä pitäs olla tuohon käypänen lohkolämmitin.
Taishan tuo pärjätä aika hyvin tuossa katsastus asemien vertailussakin.
Edit.Joku moitti Rav4 vika herkäksi....epäilen kyllä sitä.Toki siinäkin on omat heikkoutensa vaan vaikea nyt uskoa että kaikilla olis niisä ongelmia.
mefisto
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä To Kesä 14, 2012 7:20 pm

levender kirjoitti:kalakkiksella on c 5 sitikka ja luulen että ajaa sinne mihin pojat maastureillakin, niitähän saa nelivetoisinakin.

"PARHAAT RANSKALAISET SUAP KIOSKISTA"Mitenkähän sitikat kestää kun rupiaa niitä kilometrejä tulemaan...
mauni
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Reporetku päivämäärä To Kesä 14, 2012 8:31 pm

mauni kirjoitti:
levender kirjoitti:kalakkiksella on c 5 sitikka ja luulen että ajaa sinne mihin pojat maastureillakin, niitähän saa nelivetoisinakin.

"PARHAAT RANSKALAISET SUAP KIOSKISTA"Mitenkähän sitikat kestää kun rupiaa niitä kilometrejä tulemaan...

Enpä tiedä, kun en itse autoja loppuun ajele, mutta ainakin Vehon edustaja sanoi, että kyllähän heidän edustamansa saksalaisen merkin edustajia enemmän tulee takuhuoltoon, kuin sitikoita. Mitä sitten 500 000 km. jälkeen tapahtuu, ei ainakaan minulle ole mitään merkitystä. Sehän on selvä, että kaikissa autoissa liikkuvat osat kestää sen aikansa. Se on tietysti totta, että jossain merkeissä arvo pysyy paremmin, kuin toisissa, mutta se onkin monesti enemmän mielikuvista kiinni, kuin autojen todellisesta paremmuudesta.
Reporetku
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja risteytys päivämäärä To Kesä 14, 2012 9:10 pm

400000km jälkeen auto on vasta sisään ajettu ja hyväksi testattu.Sellaisia valmistajia ja kuluttajia pitää nuhdella ankarasti joka ei tälläistä perus kestävän käytön ajatusta ymmärrä jo ekolookisuuden nimissä.
risteytys
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja karolus päivämäärä To Kesä 14, 2012 10:06 pm

Ruippa kirjoitti:
Hepa kirjoitti:Onkos kokemuksia -90 luvun Subaru Lecacy farm. nelivedosta, miten menee lumessa, maavaraa taitaa olla edes hieman enemmän kun normi henkilöautossa?

Kaverilla oli tuommoinen, tosin vm89, sillä ajettiin pahemmista paikoista, kun Tojotan pitkällä pajerolla. Korin sai nostettua ajaessa samoin ku sitikassa ja oli kevyt, niin ei jääty kiinni mininkään. tavaratilakin oli riittävän leveä aseille ja kahdelle koiralle. Alla oli nokian hakkapelitat, erinomainen lumipito.
Millon lie tojota pitkee tai lyhyttä pajeroo tehny?? Mut jos cityä etsii niin valitsisin sellaisen missä alennusvaihde ja joka nurkassa lukot, ol merkki sit mikä tahansa!
karolus
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Kesä 14, 2012 10:08 pm

sorry, tais olla mitsu pajero, kun yritti tulla samaan maastoon :lol:
Ruippa
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja karolus päivämäärä To Kesä 14, 2012 10:16 pm

Ruippa kirjoitti:sorry, tais olla mitsu pajero, kun yritti tulla samaan maastoon :lol:
Niin tais :D Mullakin ol semmoinen mut 2kk päästä ol pakko myyvvä pois kun ei sitä kaivamista jaksanu, vaihdoin hj:n alle ni nyt piäsöö sinne minne autolla suapi ajjoo ja tarvittaessa pikkusen etemmäskin, metästys autona oivapeli, ja kahtelloo nuo nuo kylilläkin pitkään jos sinne kehtoo männä!
karolus
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Pe Kesä 15, 2012 4:52 am

risteytys kirjoitti:400000km jälkeen auto on vasta sisään ajettu ja hyväksi testattu.Sellaisia valmistajia ja kuluttajia pitää nuhdella ankarasti joka ei tälläistä perus kestävän käytön ajatusta ymmärrä jo ekolookisuuden nimissä.

Aivan oikein risteytys.Tällä nykyisellä ml maasturilla on mittarissa 487tuhatta ja ei muuta vikaa ole ollu ku laturinhiilet vaihettu.Edellinen auto oli mulla 290td farkku mersu ja kun vaihdoin mittarissa ol 660000.Kyllä auton pitää kestää vähän pitempään ku 200tuhatta
mauni
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Reporetku päivämäärä Pe Kesä 15, 2012 7:29 am

mauni kirjoitti:
risteytys kirjoitti:400000km jälkeen auto on vasta sisään ajettu ja hyväksi testattu.Sellaisia valmistajia ja kuluttajia pitää nuhdella ankarasti joka ei tälläistä perus kestävän käytön ajatusta ymmärrä jo ekolookisuuden nimissä.

Aivan oikein risteytys.Tällä nykyisellä ml maasturilla on mittarissa 487tuhatta ja ei muuta vikaa ole ollu ku laturinhiilet vaihettu.Edellinen auto oli mulla 290td farkku mersu ja kun vaihdoin mittarissa ol 660000.Kyllä auton pitää kestää vähän pitempään ku 200tuhatta

Saa minun puolestani muut ajaa ne sitten loppuun :wink:
Reporetku
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Pe Kesä 15, 2012 11:31 am

Reporetku kirjoitti:
mauni kirjoitti:
risteytys kirjoitti:400000km jälkeen auto on vasta sisään ajettu ja hyväksi testattu.Sellaisia valmistajia ja kuluttajia pitää nuhdella ankarasti joka ei tälläistä perus kestävän käytön ajatusta ymmärrä jo ekolookisuuden nimissä.

Aivan oikein risteytys.Tällä nykyisellä ml maasturilla on mittarissa 487tuhatta ja ei muuta vikaa ole ollu ku laturinhiilet vaihettu.Edellinen auto oli mulla 290td farkku mersu ja kun vaihdoin mittarissa ol 660000.Kyllä auton pitää kestää vähän pitempään ku 200tuhatta

Saa minun puolestani muut ajaa ne sitten loppuun :wink:

oikein
Papana
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja Tukivarsi päivämäärä Pe Kesä 15, 2012 7:56 pm

Ite mietin samoja auto juttuja puolivuotta sitten ja ostin korotetun + isoilla renkailla olevan pick-upin tilalle X-trailin. Syynä polttoaineenkulutus ja työmatkat joita tulee noin 25tkm. Lisäksi tarvi ilmastoinnin ja toiselle koiralle tilaa. Auto on ihan ok ajettava mutta ei sillä maastoon mennä vaikka kojetaulussa lukee napissa lock. Taitaa tarkottaa vaan että saa nelivedon lukittua jatkuvaksi. Pakki on aivan helvetin pitkä ja onneksi ei ole luistonestoa. Jos sellainen jossain autossa on niin se pitäis saada kytkettyä napista pois että pääsee hangessa. Vähän menee Nissani normiautoa paremmin hangessa ainakin vakio Hakkapeliitoilla. Alennusvaihteita ei ole, siitä SUURI miinus. Eikä se polttoaineen kulutuskaan mitään pientä ole, 7,5l matka-ajossa ja 8l muuten. Ihanneauto olis sellanen diesel mikä vie vähän, ehkä 6-7l. Lisäksi alennusvaihteet ja jotkut lukot, vaikka kitka tms. paremman puutteessa. Lisäksi pitäis olla hyvä ajaa ja päästä maastoonkin eli maavaraa vähän. Ei taida sellasta autoo ollakkaan? Joku subarun malli ehkä? Löytyyköhän pakettiautoa joka olis neliveto ja ehkä vielä alennusvaihteetkin?

Mutta 5-6 kunnon maasturia omistaneena voin sanoa, että X-trail on ihan hyvä kompromissi henkilöauton ja maasturin väliltä, eli ei oikeen hyvä missään :)
Tukivarsi
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja risteytys päivämäärä La Kesä 16, 2012 9:29 pm

Eikä niitä kunnon autoja ajeta loppuun,niistä kuoret häviää suomen suolassa päältä.Ranskalaisilta ja italiaisilta pidä ostaa muuta kuin syötävää.Huumorilla pitää lukea mun kirjoitukset,miekö en tajua autoista ja koirist hittooka.Eikä mun tarttekkaa kun työ autolla ajellaa ja aina koira mettälle ollunna.
risteytys
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja tontza päivämäärä Su Kesä 17, 2012 11:44 am

[quote="Tukivarsi"]Ihanneauto olis sellanen diesel mikä vie vähän, ehkä 6-7l. Lisäksi alennusvaihteet ja jotkut lukot, vaikka kitka tms. paremman puutteessa. Lisäksi pitäis olla hyvä ajaa ja päästä maastoonkin eli maavaraa vähän. Ei taida sellasta autoo ollakkaan? Joku subarun malli ehkä? Löytyyköhän pakettiautoa joka olis neliveto ja ehkä vielä alennusvaihteetkin?

Suzuki Grand Vitara 04 2.0 diesel.Aika hyvin vastaa kaikkia ominaisuuksia. Ite ollu tyytyväinen kyseiseen autoon.
tontza
 

Re: Metsästysauto

ViestiKirjoittaja erkallen päivämäärä Su Kesä 17, 2012 4:28 pm

Xtrail diisseli kuluttaa n 6,1 meikäläisen ajotavalla, en tosin kovin kaahaile.
erkallen
 

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa