PUUTA HEINÄÄ

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Pe Huhti 02, 2010 4:42 pm

Onks toi ipi tosi kans? Ajelin nimittäin tuossa jokunen kesä sitten Lauttakylän läpi, ja siellä eräs rouva työnteli lasten vaunuja, eikä ne olleet tyhjät. Eihän siinä mitään erityistä ole tietenkään, mutta hänellä oli remmissä neljä viis ajokoiraa salla kerralla, se pani vähän ihmettelemään. Sitten kyllä välähti, että vain api on voinut olla asialla. Hyvin oli koulutus menny perille, tosin olen nähnyt, kun hän otti koiran kiinni kämmeniinsä puhaltamalla, kesken kiivaan ajon. Taitaa olla aika veijari, mikä lie totuus tuostakin lurjuksesta.
Seppo K.
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja api päivämäärä Pe Huhti 02, 2010 5:06 pm

Jos oli Seppo kesken kiivaan ajon, ni ei voinut olla minun koira. :D
api
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja api päivämäärä Pe Huhti 02, 2010 6:04 pm

Eikö ipi narttulinja pidä vaihtaa kun menee liian löysäksi.
api
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja outo päivämäärä La Huhti 03, 2010 5:07 pm

Seppo K
Lappeenrannassa vuosikokouspaikalla liikkui tieto, jota väitettiin melko varmaksi; että Seppo O. (ei kun K) on järkyttyneenä puheenjohtajavalinnan jälkeen lähtenyt pois. Hätäpäissään lähtenyt väärään suuntaan ja mennyt rajasta läpi Venäjän puolelle. Kaverina olisi ollut tuo kajaanilainen poispotkittu.
Oli kuulemma molemmilla ollut silmät ymmyrkäisinä. Kun tullimies oli kysellyt matkan tarkoitusta, niin kaksikko oli vastannut menevänsä demokratiaa oppimaan.
Pitääkö tämä Seppo paikkansa ? Tuliko oppia seuraavaan vuosikokoukseen ? Vai onko tämä huuhupuhetta ?
outo
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja Aku päivämäärä La Huhti 03, 2010 5:48 pm

Kajaanin mies on nähty vielä sunnuntaiaamuna hotellilla erittäin järkyttyneessä tilassa, mutta tiettävästi hyviä ja parantavia juomia nauttineena.Ilmeiseen masennukseen auttaa litran pullo päivässä pontikkaa kolme päivää ennen ensioireiden tuloa ja puoli vuotta niiden jälkeen.
Seppo Koosta ei puskaradio eivätkä silminnäkijät tiedä mitään, voi olla että hän tosiaan meni vahingossa rajan yli. Toivottavasti ei ole siellä säilössä ,ainakaan kovin kauaa. Tällä palstalla en ole huomannut hänen Jaria onnitelleen, mutta hänhän herrasmiehenä on varmaan lähettänyt melkoisen kukkakimpun Yppärin suuntaan pikapostina.
Aku
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Ma Huhti 05, 2010 8:13 am

Perape 3 ja Aku kyselevät perääni, hyvä juttu, mutta kovasti on oikaistavaa. En järkyttynyt puheenjohtajasta, äänestin häntä! En tosin onnittelutkaan, olisi kyllä pitänyt, onnitella siitä kettusääntöjen pöydällepanohdotuksesta!! Kukahan se oli, joka antoi näillä palstoilla isällisiä ohjeita sääntöjen käsittelystä?

Silmät ymmyrkäisinä olin siitä 30.000 jörön tappion ja kolmen euron jäsenmaksun kotuksen hyväksymisestä puheitta parilla nuijan kopautuksella.

Entäs tämä Kajaanin mies, en tunne, mitähän hänessä sitten aikuisten oikeasti on, kun niin puhetta riittää?

Mitä taasen rajan taakse joutumisesta puhutaan, se on mulle usein ollut jännä paikka. Silloin joskus, kun ajelin Neuvosto-Eestin kautta Puolaan, eivät meinanneet antaa ylittää Puolan rajaa, ei sitten pirullakaan, ja todella monesta paikasta koitin. Onneksi sitten Minskin tietä ajellen pääsin yli rajan, mutta viisumi lähti, että helähti, kertoipa rajavartiopäällikkö vieä porukkansa tulivoimasta, jos hätälet äijä liikaa. Näistä asiosta riittäis juttua ja paljon. En nyt sitten edes Venäjälle ole oikein halunnut, puhumattakaan harhautumisesta.

Demokratian oppimisesta olen jo kouluni käynyt vuosia sitten. Joku kirjoitti täällä olleensa 29 vuosikokouksessa, mulle on tainut vuosien saatossa kertyä melkein yhtä paljon, siis melkein, noita puoluekokouksia!

Jatka perape 3 kirjoittelemista, tahtovat nämäkin palstat jo potea hiukkasen veren vähyyttä näin kesää kohden mennessä.
Seppo K.
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja outo päivämäärä Ma Huhti 05, 2010 11:39 am

Seppo K. kirjoitti:Perape 3 ja Aku kyselevät perääni, hyvä juttu, mutta kovasti on oikaistavaa. En järkyttynyt puheenjohtajasta, äänestin häntä! En tosin onnittelutkaan, olisi kyllä pitänyt, onnitella siitä kettusääntöjen pöydällepanohdotuksesta!! Kukahan se oli, joka antoi näillä palstoilla isällisiä ohjeita sääntöjen käsittelystä?

Silmät ymmyrkäisinä olin siitä 30.000 jörön tappion ja kolmen euron jäsenmaksun kotuksen hyväksymisestä puheitta parilla nuijan kopautuksella.

Entäs tämä Kajaanin mies, en tunne, mitähän hänessä sitten aikuisten oikeasti on, kun niin puhetta riittää?

Mitä taasen rajan taakse joutumisesta puhutaan, se on mulle usein ollut jännä paikka. Silloin joskus, kun ajelin Neuvosto-Eestin kautta Puolaan, eivät meinanneet antaa ylittää Puolan rajaa, ei sitten pirullakaan, ja todella monesta paikasta koitin. Onneksi sitten Minskin tietä ajellen pääsin yli rajan, mutta viisumi lähti, että helähti, kertoipa rajavartiopäällikkö vieä porukkansa tulivoimasta, jos hätälet äijä liikaa. Näistä asiosta riittäis juttua ja paljon. En nyt sitten edes Venäjälle ole oikein halunnut, puhumattakaan harhautumisesta.

Demokratian oppimisesta olen jo kouluni käynyt vuosia sitten. Joku kirjoitti täällä olleensa 29 vuosikokouksessa, mulle on tainut vuosien saatossa kertyä melkein yhtä paljon, siis melkein, noita puoluekokouksia!

Jatka perape 3 kirjoittelemista, tahtovat nämäkin palstat jo potea hiukkasen veren vähyyttä näin kesää kohden mennessä.


Voi Seppo, että olen helpottunut, oikein jo tunsin puolestasi hätää. Luulin, että sinut on vähintäinkin muilutettu. On se hyvä, että Siperia ei päässyt opettamaan ja saadaan pitää kunnon ajokoiramies keskuudessamme.
outo
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja api päivämäärä Ma Huhti 05, 2010 1:08 pm

Pääsiäisen ajan ollut melko rauhallista keskustelupalstalla, niin ajattelin kirjoittaa yhden tarinan.

Minulla oli käyttövalio narttu jolla teetin neljät pennut. Kolmannet pennut olivat 2003 keväällä ja päätin teettää vielä yhdet pennut seuraavaan
kiimaan ja juoksu alkoi loka-marraskuun taitteessa. Kennelliiton säännöt kielsivät pennuttamasta silloin alle 10-kuukauden penikointi välillä,
vedoten koiran terveydelliseen tilaan. Soittelin liittoon pari kertaa ja kyselin asiasta, koska laskeskelin astutusajan kohtaa sekä penikointi
päivää ja totesin että taitaa jäädä tuosta 10 kuukaudesta vajaa pari kuukautta. Kennelliitosta saamani informaation mukaan voin kyllä teettää
pennut ja he ne rekisteröivät, mutta kalleimman maksuluokan mukaan ja nelinkertaisena. Jos haen eläinlääkäriltä ja rotujärjestöltä
todistuksen, pentujen rekisteröinti maksu kolmannen maksuluokan mukaan nelinkertaisena. Kummassakin tapauksessa saan lisäksi liitolta
erittäin vakavan varoituksen ja seuraavassa rikkeessä pentuja ei rekisteröidä enää ollenkaan + muut sanktiot.
Tästä huolimatta halusin teettää pennut, koira oli tulossa vanhaksi, (silloin 9 ja puolivuotias ja erittäin hyvässä kunnossa) mietiskelin että
seuraavaan kiimaan puolen vuoden päästä koira on taas vanhempi ja kesä tulossa eli ajankohta oli parempi astuttaa talvella.
Näin toimin ja tuloksena oli seitsemän pentua joista maksoin rekisteröinti maksua 160 euroa/kpl eli 1120 euroa.
Mieleeni herää kysymys, kuinka huolissaan kennelliitto todella oli koirani terveydestä kun se joka tapauksessa rekisteröi pennut ?? :shock:
Olikohan kennelliitto huolissaan enemmän minulta saamasta 1120 eurosta kuin koirani terveyden tilasta ??
Tapauksesta on kulunut nyt kuusi vuotta ja tänäpäivänä saa teettää seuraavaan kiimaan yhdet pennut eli saamani kirjallinen varoitus
olisi nyt aiheeton. Vai olisiko ??
Ymmärrän kyllä että tarvitsisin varoituksia vähän enemmänkin. :D
api
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Ma Huhti 05, 2010 1:14 pm

Älä perape 3 ota rykmentin murheita, minulle pisaa vallan hyvin tuo meidän Mamman ylihuolehtivainen ote, ehkä 50 avioliittovuotta sen tekee. Taidat olla perape 3 niin nuori, että et oikein tiedä siitä muiluttamisesta. Minulla on ollut kunnia, ilo tai häpeä miten kukin sen ottaa, tuntea mies, joka ihan oikeasti oli niitä muiluttajia. Ei ollut lekkiä ne asiat aikoinaan. Ne muilutetut eivät kaiketi koskaan ehtineet Siperiaan asti oppia saamaan.
Seppo K.
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja kalkkis päivämäärä Ma Huhti 05, 2010 4:28 pm

Vajaat kuusi kuukautta ja alkaa uusi metsästyskausi, päästään toivottavasti jälleen pieniksi hetkiksi pois kotiohjauksesta. Koettakaa kestää Seppo K. ja kaikki ahdinkoon joutuneet kanssaharrastajat tämä luppoaika.
kalkkis
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja api päivämäärä Ma Huhti 05, 2010 4:42 pm

...jaha, hiljasta on, ja sitten takaisin kauppalehden osakkeiden keskustelupalstalle...
api
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Ma Huhti 05, 2010 5:49 pm

Vai touhuaa api Kauppalehden osake-/osinkopalstoilla, no ihmekkös tuo. Eikös se yks proffa ole jostain sieltä Rekikosken maasta se Pr--ti. Neljäkymmentä vuotta sitten hän opetti meikäläistäkin, ja kehoitti pelaamaan osakkeilla, en ymmärtänyt tai oikeastaan pystynytkään ottamaan sitä peliä todesta, arvaa kaduttaako.
Mitä muuten api suosittelisit ostettavaksi, no taidanpa suunnata niille palstoille, kiitos vinkistä. Monikohan ajokoiramiehistä seuraa "erälle nettiä", mulla on siellä yksi piikkipaikkakin, en kyllä vitsisi sitä paljastaakkaan, saattaa juttu levitä.
Seppo K.
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja api päivämäärä Ma Huhti 05, 2010 6:02 pm

En ole huomannut yhdenkään koiran kasvattajan listautuneen Helsingin börssiin, edes pieniin yhtiöihin. Ei varmaankaan ole kannattavaa
hommaa. Kalkkikselle senverran posaria et enää kolme täyttä kuukautta.

Jos on ylimääräistä aikaa, niin voi poiketa katsomassa vaikkapa videoita.fi osoitteessa. Ylituomari Mika laitteli sinne mm. rusakko pätkää.
api
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja käpälä päivämäärä Ti Huhti 06, 2010 12:39 pm

Ei kai se nyt ihan börssiä sentään. Voihan sieltä seurata muutakin,vaikkapa kuinka esim suomenselällä hurisee.
käpälä
 

Re: PUUTA HEINÄÄ

ViestiKirjoittaja api päivämäärä To Huhti 08, 2010 12:39 am

Börssi keskusteluissa yksi Elgoteqin hypettäjä toistelee lausetta ; tulevaisuuden nautinnoistahan tässä vaan on kyse. Samalla lauseella
voisi kai kiteyttää ajokoiran jalostuksenkin. Minä pysyttelen kyllä ennemmin ajokoirissa kuin Elgoteqissa.

Kumpikohan kusee enempi kintuille? :D
api
 

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa