SAJ:n edustus tapahtumissa

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Su Elo 06, 2006 10:11 am

Rivijäsen olen, valtaapitävä en todellakaan, enkä pidä tyhjiä koppeja edustavina. Mutta tässä ei vielä ole ensimmäistäkään potentiaalista parannusehdotusta näkynyt, rakentavista puhumattakaan (ei sitä kyllä ollut tuo omakaan, enkä niin väittänytkään!). Vai pidätkö Mikko "Ukot vaan olla töröttää eikä ne muuta osaa" -lausahdusta jotenkin rakentavana tai asiaa eteenpäin vievänä?

Tehdään esitys nyt. Mitä sinne esittelypisteeseen tarvitaan...

Mikäli esitellään SAJ:n toimintaa niin tietenkin sellaiset esittelijät, jotka osaavat asiasta jotain sanoakin mahdollisesti kojulle eksyvälle (toiminnan päämäärät, historiaa, jäsenmääriä, palvelut, jne...). Esittelijöitä tarvitaan useita, vaihtomiehistö viimeistään kahden tunnin vuorojen jälkeen. Mielellään vain vuoro tai kaksi päivässä.
Mukana voisi olla myös muutama nuori / lapsi, joka on asunut ja elänyt koko ikänsä ajokoirien parissa ja kykenee vastaamaan asioihin paremmin kuin moni keskiverto harrastaja. Esittelijöiden on oltava ulospäin suuntautuneita ja heidän täytyy houkutella asiakkaita.

Saatavilla on oltava jatkuvasti esitteitä, joihin on lyhyesti ja ytimekkäästi laitettu toiminnan tiivistelmä ja yhteystiedot.

Videolle / tietokoneelle (tykillä) pyörimään joku video ajokoirasta taikka ajokokeista, näyttelyistä tms.

Live ajokoira, jota kestää kosketella, katsella, puhuttaa, valokuvata, jne. Eli täyspäinen koira, joka on tottunut lapsiinkin. Ei tarvi olla mikään muotovalio, uusi harrastaja ei osaa katsoa koiraa vielä sillä silmällä. Hyvät hermot on rautaa. (Näitä tarvitaan useita, vaihtokoiriksi kunhan yksi tympääntyy ja haluaa rauhaa)!

Kerrottavaa pitää olla metsästyksestä, ajokokeista, yhdistystoiminnasta, näyttelyistä, em. juttujen säännöistä ja ainakin omista kokemuksista.

Kojun on oltava siisti, asiallinen, kerrottava yhdellä silmäyksellä aiheensa eikä se saa olla liian "päällekäyvä" (vrt. torikauppias).

Jos tuohon nyt jotain vielä tarvii lisätä niin olokaappast hyvät ja jatkakaa!
miccis
 

ViestiKirjoittaja calle päivämäärä Su Elo 06, 2006 10:22 am

Hyvä alku !!!!
calle
 

ViestiKirjoittaja Omani päivämäärä Su Elo 06, 2006 10:31 am

Hyvä Miccis!
Omani
 

ViestiKirjoittaja Mikko päivämäärä Su Elo 06, 2006 10:37 am

No nyt on jo hyvää alkua edustusperiaatteista. Mutta kyllä se miccis vaikuttaa olevan keunhäntä kainalossa. Olkoonpa vaan kun asia selviää.
Mikko
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Su Elo 06, 2006 4:55 pm

Ja vielä unohtui listasta se toinen videotykki, jolla pyöritetään valokuva/diashowta toiselle seinälle tai kankaalle videon ohessa.

OT... Ja hännistä mitään tiedä, mutta mikäli nyt edelleen viittaat siihen, että olisin jossain tekemisissä yhdistysjohdon kanssa niin väärin menee edelleenkin. En ole enkä koskaan alkaisi tässä yhdistyksessä, sen verran tulee näköjään kuraa niskaan vaikka mikä olisi ja miten hommat hoitaisi. Olen monesta asiasta eri mieltä kuin yhdistysjohdohto, mutta on siellä monta hyvääkin asiaa saatu tehtyä.

Otan vain terävästi kantaa näihin turhanpäiväisiin "viddu, kaikki on p.erseestä", "johto on p.aska", yms sekoiluihin, koska olen sitä mieltä, että mikäli sitä suutansa ei saa avattua virallisissa yhteyksissä (esim kokouksia joissa asioita käsitellään, mm. henkilövalinnat, sääntömuutokset, jne) niin sitten ei huudella jälkeenpäin. Erityisesti, kun sillä ei pääsääntöisesti aiheuteta mitään hyvää. Eikä näissä häröilyissä yleensä mitään rakentavaa esitetä.
Ja mikäli jossain asiassa on ollut siellä eri mieltä ja sattunut jäämään vähemmistöön niin kannattaa miettiä demokratian syvintä olemusta. Näin suuressa järjestössä EI KOSKAAN päästä asioissa yhteisymmärrykseen ja aina edetään enemmistön mietteiden mukaan. Jos ei miellytä niin keksii muita harrastuksia. Jos miellyttää vähän, vaan ei paljon, niin nauttii niistä hyvistä jutuista ja hommista jotka sopii itselle ja jättää omaan arvoonsa ne muut asiat. Ei kai tämä niin vaikeaa voi olla. No ni, tulipa avauduttua :shock: Älkää ottako vakavasti... tämän pitäisi olla rento vapaa-ajan harrastus, jotenkin näyttää joskus unohtuvan. :wink:
miccis
 

ViestiKirjoittaja Mikko päivämäärä Su Elo 06, 2006 5:37 pm

On tullut käytettyä kannatuspuheenvuoroja kokouksessa, joten saanen jatkaa; valtakirjapolitiikka kierouttaa järjestödemokratian SAJ:ssa. Turha on asiattomilla voimasanoilla yrittää painottaa omaa esitystään micciksenkään. Se osoittaa minun mielestäni vaan heikkoa keskustelukykyä ja ajatustenvaihdon ontuvuutta. Nämä seikat vaikeuttavat muutenkin ajokoiraväen keskinäistä rakentavaa yhteydenpitoa. Ulkopuolisten paineiden johdosta se yhteistoimintakin olisi tärkeätä, jotta ei mentäisi aina vain alamäkeä.
Mikko
 

ViestiKirjoittaja Asko päivämäärä Su Elo 06, 2006 8:53 pm

Vielä videotykillä ne ampuu täysin putkin!!! Onko tuo ihan selvästä päästä? Kovinpa ollaan ittiään täynnä ja mahtipontisia ku "vanhat koetuomari" että!
Asko
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Ma Elo 07, 2006 10:16 am

Asko kirjoitti:Vielä videotykillä ne ampuu täysin putkin!!! Onko tuo ihan selvästä päästä? Kovinpa ollaan ittiään täynnä ja mahtipontisia ku "vanhat koetuomari" että!


Esitä Asko hyvä jotain muuta tehtäväksi niiden kojujen elävöittämiseksi, sitähän tässä haetaan. Kuinka ollakaan taas vaihteeksi varsin viisas ja "rakentava" kommentti. :?
miccis
 

ViestiKirjoittaja Asko päivämäärä Ma Elo 07, 2006 10:14 pm

Kyllä täältä keskustelusivuiltakin löytyy tiinoja ja muita., jotta ei ainakaan putkien täydeltä typeryyksiä tarvitse esittää. Vai mitä? Minun puolestani hyvää yötä.
Asko
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Elo 08, 2006 8:53 am

Missä tapahtumissa olet Miccis ollut mukana katselijana, joissa SAJ:lla on ollut oma esittelytila - esim. voittajanäyttelyissä, muissa näyttelyissä, messuilla jne?
Vieras
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Ti Elo 08, 2006 9:24 am

Kyllä täältä keskustelusivuiltakin löytyy tiinoja ja muita., jotta ei ainakaan putkien täydeltä typeryyksiä tarvitse esittää. Vai mitä?


Tästä nyt en kyllä saa elävöittämisen ajatusta. Vai onko se niin, että tiinoilla koppi elävöityy? Saattaa se vain pitää paikkansakin 8)
Jos nuo esittämäni ajatukset tuntuu jotenkin vastenmielisiltä tai typeriltä niin viittitkö perustella ja laittaa jotain muita ehdotuksia! Jos taas viittaat jotenkin erääseen nimimerkkiin palstalla niin turha siitä on tässä yhteydessä kirjoitella. Jos puolestaan videotykki ei ole tuttu kampe niin kannattaa kaivaa vähän faktoja laitteesta esille. Itse ainakin kantaisin tuon oman 20cm*15cm*10 cm tykin tilaisuuteen kuin tilaisuuteen ennen kuin esim 28 tuuman television.

Missä tapahtumissa olet Miccis ollut mukana katselijana, joissa SAJ:lla on ollut oma esittelytila - esim. voittajanäyttelyissä, muissa näyttelyissä, messuilla jne?


Mitä väliä/mitä ajat takaa? Esitin vain ajatuksia siitä millä orpo koppipiruparka saadaan vetämään lajiin tutustujia. Minun puolesta jokaisessa suuremmassa erä/näyttelytilaisuudessa pitäisi olla vetävä ja edustava koju toiminnan esittelyä varten. Ongelma vain taitaa olla saada sinne nuo vaatimukset täyttävä esittelyhenkilöstö paikalle joka kerta.
miccis
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Elo 08, 2006 9:48 am

miccis kirjoitti:Mitä väliä/mitä ajat takaa?

Tietäisit vähän, mistä puhutaan.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Ti Elo 08, 2006 1:40 pm

No lukisit arvon vieras tämänkin ketjun niin huomaisit, etten ole niitä kojuja kehunut. Itsekin olen sitä mieltä, että kehittämistä tarvitaan, sen verran olen niitä nähnyt. Ja siksi tuossa noita kehitysajatuksia on.

Kuvitteletteko te saavanne jotain aikaan esittämättä kehitysajatuksia? On aivan turha avautua mikäli ei ole muuta sanottavaa kuin se, että heikosti menee. Se on parempi miettiä sanooko mitään, jos ei kykene yhtään parempaa toimintatapaa asiasta esittämään. Jokainen osaa antaa negaa, mutta harvassa on ne ideat.
Sitten sopii avautua minunkin, jos seuraavassa tapahtumassa ei ole mitään otettu oppia ja kojua kehitetty edes jollakin tavalla parempaan suuntaan. Olen kuitenkin esittänyt kasan parannuskeinoja homman eteen enkä pelkästään valittanut asiasta. Pakkoko sitä on jokaista asiaa tehdä kuten täällä joku sanoo, riittää kun poimii parhaat ajatukset päältä ja yhdistää ne johonkin muuhun. Sama se on joka asiassa!

Eipä tästä enää enempää. Jos jollakin ahdistaa allekirjoittaneen mietteet niin siihen on varsin yksinkertainen lääke, jättää lukematta!
miccis
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Ti Elo 08, 2006 2:46 pm

"Voi Sinua Mikko sanot vaan...", laulun sanat tulivat mieleeni, kun täälläkin Sinä hääräät, ja et muuta kuin moitit, ja luulet sekä oletat.
Nyt en sitten esiinykkään ajokoiramiehenä vaan muun rodun edustajana, niitäkin, kun tarhoistani löytyy.
Tämän edustusasian tiedän melko tarkoin, sillä olin maailmannäyttelyssä apuna, kun SAJ:n osastoa rakennettiin. En siellä kyllä Mikkoa, enkä muitakaan arvostelijoita tavannut. Olen myös parin muun järjestön ständillä ollut, tiedän tarkkaan mitä se on.
Lukekaa mitä miccis on kirjoittanut, juuri niin ne asiat ovat.
Mikäli oikein ymmärsin kesäkuun näyttelyssä SAJ:lla oli osastolla kaksi miestä, samat kaiketi koko ajan. Siinä pojilta meni kolme päivää omaa aikaa.Toinen oli SAJ:n hallituksen jäsen ja kaveri ajokoiramies myös, heillä oli muitakin hommia, ainakin mitä TV:ssä näytettiin tässä pari viikkoa sitten.
Iitapiru, ettet vai ois poikennu kaljalla, kun nuin huonosti näit.
Mikäli minä ymmärsin SAJ:n osastoa oli paljonkin uusittu, ei se huono
ollut, en kyllä niitä tykkejä nähnyt.
Sen toisen edustamani rodun osasto oli kyllä suosittu, mutta siellä oli kyllä niitä melkein mannekiineja...
Pystykorvajärjestöllä on aina hyvä osasto, maakunnan miehet sen tekevät.
Varmasti SAJ ottaa tarjotun avun mielihyvin vastaan, sinne vaan mukaan vieras Mikko ja ne muut vieraat, jotka tässäkin asiassa irvistelevät, tekemättä mitään rakentavaa. Nyt olisi tilaisuus, ei tarvitse kun muistaa hymyillä, ja jakaa asiantuntevia kommentteja, samalla verestäen kielitaitoaan.
Samanlainen takarivin Taavi olen kuin micciskin, mutta ehkä me olemme sitten kuitenkin jonkilaisia toisinajattelijoita.
Iitapirulle sanoisin, että ensin nimimerkkisi aiheutti hämminkiä, kun kuvittelin Sinua sen Juisen kasvattajaksi, niin hienoa tekstiä muuten pudottelet.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja Mikko päivämäärä Ti Elo 08, 2006 3:17 pm

Siinähän oli taas Seppo K:lta mahtava esitys rakentavasta tekemisestä. Nuinhan se ajokoiramiesten keskustelu sujuu! Kyllä tässä rakentavaa tekemistä on itsellänikin. Nyt on vuorossa varaston ovi.
Mikko
 

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 1 vierailijaa