Tutkasota

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Kalevi Vänskä päivämäärä Ti Helmi 11, 2014 10:51 pm

Pekalle; Toinen koira ajoi sunnuntaina melkein samassa maastossa noin 15 tuntia( katso metsäpäiväkirja) kaikki kosket sulia osittain mukkakoski, konttikoski, pitkäkoski). Pitkäkoski pahin, jään paksuus yli kymmenen senttiä, mutta komoja paljon ja avovettä puolet. Kävin hiihtelemässä viime torstaina pitkäkoskella, ei näkynyt koiran jälkiä... En ymmärrä mihin olis muualle voinut kadota , alue vain noin 5x5 km. Ei oo raatoja moottoritien laidassakaan (7-8 km ajopaikalta ja aita).
Kalevi Vänskä
 
Viestit: 729
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 4:23 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Timo Apilisto päivämäärä Su Maalis 09, 2014 12:02 am

Onko Kalevi koira löytynyt? Toivottavasti on.
Timo Apilisto
 
Viestit: 237
Liittynyt: To Elo 23, 2012 10:22 pm
Paikkakunta: Seikkapuun kennel HUITTINEN timo.apilisto@gmail.com 0505580806

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Kalevi Vänskä päivämäärä Su Maalis 09, 2014 3:10 pm

Valitettavasti ei oo löytynyt. Viimeinen kuultu ajo 5.2. klo 11.40. 6.2. hiihtelin alueen ristiin rastiin, oli ajanyt myöhään yölle jäljistä päätellen. Senjälkeen ei mitään havaintoja tähän mennessä. Tietoa ei oo tullut lehti-ilmoitusten, facebook-ilmoitusten, lähikylien ihmisten jututtamisella, noin 1000 km autoajelulla, eikä noin 100 km alueella hiihtelyllä.
Etsintä alueella jatkuu, kunhan lumet sulavat (jos vaikka raato löytyisi), nyt hankala liikkua maastossa.
Kalevi Vänskä
 
Viestit: 729
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 4:23 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Tommi Heikkinen päivämäärä To Maalis 20, 2014 4:11 pm

Pentti Alhosaari kirjoitti:Jokaiseen tutkan käyttöä vastustavaan mielipiteeseen on sisäänkirjoitettu epäluottamuslause rehelliseen tuomaritoimintaan, eikö silloin ole syytä vaihtaa harrastus sellaiseen, jota vain rehelliset ihmiset harrastavat. Erilaisista lieveilmiöistä ei koskaan päästä eroon kuten yllä olevissa kirjoituksissa todetaan..ja jos päästäisinkiin, olisiko harrastuksemme oleellisesti mielenkiintoisempi.

Allekirjoittanutkin pääsi näiden luopioden joukkoon kun oli mukamas lohkonkokeessa tehnyt koekoiralle "kynällä" ajominuutteja. Paikallinen maasto-opaskin oli tutuilleni vannottanut, että ei koskaan kokeisiin..on niin epärehellistä toimintaa, että ei koskaan..nyt kuitenkin on omallaan menossa ja pyysi allekirjoittanutta tuomariksi, minustakin on siis tullut taas "rehellinen".

Toinen maastotuomari oli levitellyt kokeen keskuspaikalla ja myöhemmin maakuntiinkin ilkeämielisiä huhuja, oli kuitenkin varmasti jättänyt kertomatta sen tosiasian, että itse piirsi kyseisen koe-erän ajotaitonumeroksi täyden kympin, siis sen koe-erän, jonka ajominuuttimäärät asetettiin kyseenalaiseksi näissä "jälkipeleissä".

Onhan sitä vuosikymmenten aikana kuultu kaikenlaista, mutta uskoni koekoiran rehelliseen arviointiin ei ole koskaan horjahtanut tuomarin tai koiranomistajan roolissa. Näin siis käytännössä allekirjoittaneen kokemana.




Hupsis pentti mitä sie höpötät.! itekki tiedän toden miten se meni? vai ollaanko toista mieltä????
Tommi Heikkinen
 
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 8:27 pm

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Pentti Alhosaari päivämäärä To Maalis 20, 2014 8:11 pm

Aiheesta "epäilyksen varjo" tulee mieleen Winston Churcill, joka oli pyylevä sikarinpolttaja pitkän ikänsä. 80-vuotissynttäreihin liittyvässä haastattelussa häneltä kysyttiin hyvän terveyden ja mittariin jo kertyneen pitkähkön iän salaisuutta, vastaus oli "it´s sporting I think" ("luullakseni urheilu"). Tämä vastaus piti yllään epäilyksen varjoa 10 vuotta, mutta eihän sitä näin merkittävän henkilön sanomisia julkisesti epäillty.

10 vuoden päästä jälleen haastateltiin, toimittaja kysyi hienovaraisesti, mutta rohkeasti täsmentävän kysymyksen "millainen urheilu on ylläpitänyt teidän terveyttänne, vaikka olette polttaneet sikaria jo keskimääräisen mieheniän". Siihen tuli vastaus empimättä "sporting not at all" ("siis urheilu siinä mielesssä, että en ole urheillut koskaan").:?
Pentti Alhosaari
 
Viestit: 661
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:06 pm

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä To Maalis 20, 2014 8:15 pm

tommi ainakin ymmärtää koiran ajon päälle kerta pyöräyttäny kympin ajotaijosta, tiijän tommin niin koiran on kyllä pitäny ajjoa erittäin hyvin että antanu kympin
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Ma Maalis 24, 2014 7:29 pm

Tommi Heikkisen tapaiset "vällästelyt" ja satujen kertoilut eivät kuulu tähän harrastukseemme. Minä henkilökohtaisesti olin ylityomarin pöydässä ja seurasin maastokorttien vastaanottoa eikä Tomi Heikkinen korttejaan luovuttaesaan maininnut sanalakaan, että maastossa olisi menetelty sääntöjen vastaisesti ja merkkailtu ylimääräistä ajoa koiralle. Oli varmaaan ollut tyytyväinen kuulemaansa, kun oli 10 kirjoittanut itsekkin ajotaito numeroksi. On todella raukkamaista levitellä jälkikäteen perättömiä "juoppojen" juttuja ja yrittää mustamaalata toista palkintotuomarina toiminutta henkilöä ja koiran suoritusta vaikka kuinka kävisi Pahan-pojan menestys kateeksi. Olen itsekkin saanut Tommi Heikkiseltä ala-arvoisia viestejä joita ei kukaan selväpäinen henkilö viitsi alentua lähettelemään. Viestit on vielä tallessa ja tarvittaessa luettavissa. Olet Tommi jo sen ikäinen, että alahan aikaistua.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja jussi kananen päivämäärä Ma Maalis 24, 2014 8:10 pm

Mut näin minäkii viestejä nimittäin kyseisessä maastossa olleen maasto-oppaan sellaiset. Mut aika uskomattomalta tuntuu kyllä jos hiukkakaa totta. Pahaapoikaa en oo morkannut varmasti huippu koira. Mut toiset porukoista kusettaa en tiä miks. Paska maku jääp vaan ku tämä nousi uuestaan esille. Mut on ihme hommaa tältä tommilta rueta tuommosia vieläpä humalaisille selvittämään.. suatipa minulle joka kyllä en ollu vloppuna juurikaa humalassa :shock:
jussi kananen
 
Viestit: 227
Liittynyt: La Elo 25, 2012 6:22 pm

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Tommi Heikkinen päivämäärä Ma Maalis 24, 2014 8:19 pm

kalevi rytky kirjoitti:Tommi Heikkisen tapaiset "vällästelyt" ja satujen kertoilut eivät kuulu tähän harrastukseemme. Minä henkilökohtaisesti olin ylityomarin pöydässä ja seurasin maastokorttien vastaanottoa eikä Tomi Heikkinen korttejaan luovuttaesaan maininnut sanalakaan, että maastossa olisi menetelty sääntöjen vastaisesti ja merkkailtu ylimääräistä ajoa koiralle. Oli varmaaan ollut tyytyväinen kuulemaansa, kun oli 10 kirjoittanut itsekkin ajotaito numeroksi. On todella raukkamaista levitellä jälkikäteen perättömiä "juoppojen" juttuja ja yrittää mustamaalata toista palkintotuomarina toiminutta henkilöä ja koiran suoritusta vaikka kuinka kävisi Pahan-pojan menestys kateeksi. Olen itsekkin saanut Tommi Heikkiseltä ala-arvoisia viestejä joita ei kukaan selväpäinen henkilö viitsi alentua lähettelemään. Viestit on vielä tallessa ja tarvittaessa luettavissa. Olet Tommi jo sen ikäinen, että alahan aikaistua.



Kyllä mie kalevi joskus kasvan :) Mut en ole missään vaiheessa pahapoikaa morkannu "tietääkseni" eikä ole aihetta moiseen.. Mutta Asko saarenpää oli maastossa oppaana niin kaikki voitte siltä kysyä miten asia meni. =) ja askolta sain luvan nimellä laittaa tänne.. ja ei me huvikseen toisessa erässä oppaan kanssa "ajun" perässä menty. =) ystävällisin terveisin
Tommi Heikkinen
 
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 8:27 pm

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Pentti Alhosaari päivämäärä Ma Maalis 24, 2014 8:53 pm

Yritinhän minä Tommi siinä ensimmäisessäkin erässä kusettaa sinua, ajotaulukossani oli vähemmän minuutteja kuin sinun..kun en kaikkea kuullut. Sinä olit lähempänä, uskoin sinua ja merkitsin puuttuvat omaani, heittohan oli muutaman minuutin luokkaa koskien yhtä hukkapätkää.

Minua saa Kanaset, Heikkiset ja Saarenpäät mustamaalata ihan vapaasti, ei tarvitse vihjailla, voi vapaasti ilman sarvia ja hampaita julkituoda sääntöjen vastainen toimintani tuomaritoimissani muun harrastajakunnan tietoisuuteen ja arvioitavaksi. Jos epäluottamus osoittautuu laajemmaksikin, voin luovuttaa korttini pois ja pyytää julkisesti anteeksi koskien kennelhengen vastaista toimintaani. Näin on marjat mahassani tällä hetkellä. On tuota ikkääkin sen verran kohta, että paskaa voi yks kaunis päivä löytää jo omasta housustaan eikä sitä tarvitse lähtiä katastelemmaan näiltä foorumeilta.
Viimeksi muokannut Pentti Alhosaari päivämäärä Ma Maalis 24, 2014 9:04 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Pentti Alhosaari
 
Viestit: 661
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:06 pm

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Tommi Heikkinen päivämäärä Ma Maalis 24, 2014 9:01 pm

Pentti Alhosaari kirjoitti:Yritinhän minä Tommi siinä ensimmäisessäkin erässä kusettaa sinua, ajotaulukossani oli vähemmän minuutteja kuin sinun..kun en kaikkea kuullut. Sinä olit lähempänä, uskoin sinua ja merkitsin puuttuvat omaani, heittohan oli muutaman minuutin luokkaa koskien yhtä hukkapätkää.

Minua saa Kanaset, Heikkiset ja Saarenpäät mustamaalata ihan vapaasti, ei tarvitse vihjailla, voi vapaasti ilman sarvia ja hampaita julkituoda sääntöjen vastainen toimintani tuomaritoimissani muun harrastajakunnan tietoisuuteen ja arvioitavaksi. Jos epäluottamus osoittautuu laajemmaksikin, voin luovuttaa korttini pois ja pyytää julkisesti anteeksi koskien kennelhengen vastaista toimintaani. Näin on marjat mahassani tällä hetkellä.



En minä ketään mustamaalaa. Pitkiä ajuja kaudelle 2014. :wink:
Tommi Heikkinen
 
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 8:27 pm

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja pekka ylönen päivämäärä Ma Maalis 24, 2014 9:09 pm

Pankaas pojat välillä kupit"kummoon" menee meinaan pahasti ohi aiheen.
pekka ylönen
 
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Joulu 31, 2013 11:28 am

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Ma Maalis 24, 2014 9:36 pm

Täytyy kyllä sanoa että näitä kirjoituksia kun lukee niin ei nuo koetulokset vakuuta minua mitenkään.
jos kokeissa on tällaista touhua niin älkää vaan edes pyytäkö uusia harrastajia tällaiseen mukaan.
no se on hyvä että tällaisia tulee julki niin tietää milaisia tuloksia missäkin ajetaan.
itse tulin siihen tulokseen lukeman perusteella että pysyn itse vain pois kokeista ja nautin nuotiolla koiran hienosta haukusta ja jos joku joskus haluaa koirallani astuttaa niin ei siinä mitään.kai metsäpäivän jälkeen nartun omistaja uskoo paremmin omia korvia ja silmiä kuin noita tehtyjä 1tuloksia
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Pasi Kontkanen päivämäärä Ma Maalis 24, 2014 10:00 pm

Ihme touhua vihjailla jälki käteen olis toiminut sääntöjen mukkaan koepäivänä. Akat juoruaa.
Pasi Kontkanen
 
Viestit: 280
Liittynyt: To Elo 23, 2012 11:14 am

Re: Tutkasota

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Ma Maalis 24, 2014 10:42 pm

täytyypä minunkin pikkusen pistää lusikkani soppaan en kylläkään ole tuona päivänä metsässä ollut mutta tuntien pentin ei varmasti sitten vedä minuuttiakaan ylimääräistä päinvastoin on liiankin tarkka kellonsa kanssa, ja sen verran tunnen raimonkin että ei antaisi sellaista kenenkään tehdä omalle koirallensa, eikös silloin jos on kaksi tuomaria maastossa yleensä molempien ajot hyväksytä jonka kortille saaneet, eihän aina kumpikin kun ovat eri paikassa kuule ajoa koko ajan varsinkin mäkisessä maastossa ja kun jänis tekee isoa lenkkiä,aika paljonhan noita joutuisi kumilla pyyhkimään jos vain toisen tuomarin ajot hyväksytään, omastakin mielestä kyllä lapsellista touhua puhua, kirjoitella ja soitella ympäri suomea asiaa joka ei varmasti pidä paikkaansa, tarkoitusperiä en ymmärrä enkä syitä mistä johtuu, henkilökohtaisesti oppaan puheita en noteeraa mitenkään miehen tuntien mutta ihmetyttää kyllä hiukan tuon tommin kommentit, en viitsinyt lähteä hakemaan kasvattaja pyttyäkään kun on noin lapsellista ja kateellista hommaa.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa