Vuosikokous/ kehittämisaiheita

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja Alpo Kananen päivämäärä Su Helmi 01, 2015 9:38 pm

Iikka Hoikka kirjoitti:
kalevi rytky kirjoitti:Kyseiseen hommaan ei pelkä vilkas mielikuvitus ja halut riitä.

Sinun oes Kalevi ehottomasti pitänyt lähteä politiikkaan - oesit pitkällä.


Tae sitten ee !!
Alpo Kananen
 
Viestit: 386
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:39 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Su Helmi 01, 2015 9:45 pm

Alpo Kananen kirjoitti:
Iikka Hoikka kirjoitti:
kalevi rytky kirjoitti:Kyseiseen hommaan ei pelkä vilkas mielikuvitus ja halut riitä.

Sinun oes Kalevi ehottomasti pitänyt lähteä politiikkaan - oesit pitkällä.


Tae sitten ee !!


Minä uskon enemmän Alpon veikkaukseen.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja heikki sikilä päivämäärä Ma Helmi 02, 2015 9:47 pm

En lähde kinastelemaan tämän palstan asioista sen enempää, mutta sen sanon että erittäin suuri virhe tehtiin siinä kun järjestön siipien suojaan otettiin kaikki pitkäkoipiset. Tämä jos mikä huonontaa Suomenajokoiran mahdollisuuksia jatkossa ratkaisevasti. Kyllä järjestön toiminta olisi pitänyt keskittyä siihen mihin se alunperin oli tarkoitettukin eli huolehtimaan Suomenajokoiran ja sen harrastajien tulevaisuudesta. Kyllä noitten markinaalirotujen harrastajien tulis itse huolehtia vieraista roduistaan jos kerran katsovat sellaisia täällä tarvittavan.
heikki sikilä
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 2:41 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja Hannu Hämäläinen päivämäärä Ma Helmi 02, 2015 10:29 pm

heikki sikilä kirjoitti:En lähde kinastelemaan tämän palstan asioista sen enempää, mutta sen sanon että erittäin suuri virhe tehtiin siinä kun järjestön siipien suojaan otettiin kaikki pitkäkoipiset. Tämä jos mikä huonontaa Suomenajokoiran mahdollisuuksia jatkossa ratkaisevasti. Kyllä järjestön toiminta olisi pitänyt keskittyä siihen mihin se alunperin oli tarkoitettukin eli huolehtimaan Suomenajokoiran ja sen harrastajien tulevaisuudesta. Kyllä noitten markinaalirotujen harrastajien tulis itse huolehtia vieraista roduistaan jos kerran katsovat sellaisia täällä tarvittavan.

En nyt ihan ymärrä/ allekirjoita Heikin näkemystä?
Millä lailla se heikentää yhden,,vaikkakin valtarodun,,asemaa, jos järjestö on "monirotunen"
Ottakaahan nyt huomioon että jos "marginaali rotujen"edustajat päättää yhdistyä ja perustaa oman yhdistyksensä niin se on pois "yhteisestä hyvästä"
Pitäs mahtua saman katon alle eestiläisten, venakkojen ja muitten kanssa
Huonompi vaihtoehto olis jos yhä vähenevästä jäsenmäärästä poistuis marginaalirotujen edustajat.
"Moon oikiasa..soot vääräsä.... muilta ei tarvihte kysyäkkään...non kuitenki mehtäsä"
Hannu Hämäläinen
 
Viestit: 261
Liittynyt: To Elo 23, 2012 6:33 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja heikki sikilä päivämäärä Ma Helmi 02, 2015 11:53 pm

Onhan noilla monilla roduilla jo oma yhdistys senkun hoitais vaan rotunsa itse eivätkä olis kuluttamassa päärodun voimavaroja
heikki sikilä
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 2:41 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja Hannu Hämäläinen päivämäärä Ti Helmi 03, 2015 2:43 pm

heikki sikilä kirjoitti:Onhan noilla monilla roduilla jo oma yhdistys senkun hoitais vaan rotunsa itse eivätkä olis kuluttamassa päärodun voimavaroja

Onhan niillä yhistyksensä.
Mutta kun siihen rotujärjestön perustamiseen tarvitaan tietty määrä vuosittaisia rekisteröintejä.

Sen tiiän minä ja moni muukin....kun ne kriteerit oman rotujärjestön saamiseksi täytyy..kerää "ongelma rodut" kamppeensa Saj.n toimistosta ja jättää suomensjokoira ihmiset rypemään itsesäälin ja. Kateuden kuoppaan.
"Moon oikiasa..soot vääräsä.... muilta ei tarvihte kysyäkkään...non kuitenki mehtäsä"
Hannu Hämäläinen
 
Viestit: 261
Liittynyt: To Elo 23, 2012 6:33 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja heikki sikilä päivämäärä Ti Helmi 03, 2015 2:48 pm

Hannu Hämäläinen kirjoitti:
heikki sikilä kirjoitti:Onhan noilla monilla roduilla jo oma yhdistys senkun hoitais vaan rotunsa itse eivätkä olis kuluttamassa päärodun voimavaroja

Onhan niillä yhistyksensä.
Mutta kun siihen rotujärjestön perustamiseen tarvitaan tietty määrä vuosittaisia rekisteröintejä.

Sen tiiän minä ja moni muukin....kun ne kriteerit oman rotujärjestön saamiseksi täytyy..kerää "ongelma rodut" kamppeensa Saj.n toimistosta ja jättää suomensjokoira ihmiset rypemään itsesäälin ja. Kateuden kuoppaan.


Toivottavasti keräävät kamppeensa mahdollisimman nopeasti.
heikki sikilä
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 2:41 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja Tapio Rantanen päivämäärä Ti Helmi 03, 2015 3:02 pm

Olen mielessäni allekirjoittanut useat Heikki Sikilän avaukset ja kommentit. Nyt on aihetta erimielisyyteen ja vahvasti. Muiden ajavien rotujen tulo pitää nähdä haasteena ja kääntää se voimavaraksi. Olen varma että joukostamme löytyy minua fiksumpia ihmisiä jotka näkevät tämän samoin ja vielä valtuudet saatuaan osaavat sen toteuttaakkin.
Vastaavia tilanteita löytyy historiasta, mm. -70 luvun taitteesta kun harmaahirvikoirat rantautuivat suomeen! Toivottavasti ei tehdä samoja virheitä kun siellä puolella silloin tehtiin.
Meillä on mailman paras ajokoira - Suomenajokoira!
Millä tasolla liikkuukaan itse harrastajakunta?
Tapio Rantanen
 
Viestit: 57
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2013 10:17 am

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Ti Helmi 03, 2015 3:51 pm

Mitä muuta antavat tuontirotujen edustajat järjestöllemme, kun jäsenmaksun ? Järjestöltä ovat vaatimassa ilmaista palstatilaa lehdessämme koiriensa mainosarvon luomiseksi ja ovat saaneetkin aivan liiankin kanssa. Itse he pyrkivät mollaamaan Suomenajokoiraa kaikin tavoin. Tätäkö kutsutte yhteistyöksi ? Vastaahan Rantanen minun asettamaan kysymykseeni 6 § poistamisesta, eläkä haaskaa kaikkea enerkiaasi muihin kirjoituksiin.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja heikki sikilä päivämäärä Ti Helmi 03, 2015 4:31 pm

Kuten tossa aijemmin sanoin en rupea kinastelemaan näistä asioista. Kerroimpa vaan miten itse vannoutuneena Suomenajokoira harrastajana asian ajattelen.
heikki sikilä
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 2:41 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja Hannes Heiskala päivämäärä Pe Helmi 06, 2015 3:38 pm

kalevi rytky kirjoitti:Näistä kehiys ehdotuksista kannattaa tiedustella lehden toimittajilta miksi heidän "kehitys" esityksiä ei ole julkaistu, jos esim. lehtemme nimen muutos ehdotuksen kaltaisia kehitykseksi voi nimittää. "Maku asioita sanoi koira, kun muniaan nuoli"

Jo on julkisuuteen saatettu SAJ:n hallituksen pöytäkirjanote kokouksesta 20.08.2014 viewtopic.php?f=5&t=12282
Selvittää paljon asioita näin tavallisen jäsenmaksun maksajan kannalta katsottuna, mutta jättää avoimeksi jo aikaisemmin esittämäni kysymyksen: onko jollakin hallituksen ulkopuolisella kuitenkin ollut jo aikaisemmin tietoa, vaikka hallituksen kokouspöytäkirjat eivät ole julkisia eikä hallituksessa käsitellyistä asioista varmaankaan voi ulkopuolisille puhua? Onko olemassa sisäpiiri?
Hannes Heiskala
 
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 12:27 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Pe Helmi 06, 2015 3:46 pm

Hannes Heiskala kirjoitti:
kalevi rytky kirjoitti:Näistä kehiys ehdotuksista kannattaa tiedustella lehden toimittajilta miksi heidän "kehitys" esityksiä ei ole julkaistu, jos esim. lehtemme nimen muutos ehdotuksen kaltaisia kehitykseksi voi nimittää. "Maku asioita sanoi koira, kun muniaan nuoli"

Jo on julkisuuteen saatettu SAJ:n hallituksen pöytäkirjanote kokouksesta 20.08.2014 viewtopic.php?f=5&t=12282
Selvittää paljon asioita näin tavallisen jäsenmaksun maksajan kannalta katsottuna, mutta jättää avoimeksi jo aikaisemmin esittämäni kysymyksen: onko jollakin hallituksen ulkopuolisella kuitenkin ollut jo aikaisemmin tietoa, vaikka hallituksen kokouspöytäkirjat eivät ole julkisia eikä hallituksessa käsitellyistä asioista varmaankaan voi ulkopuolisille puhua? Onko olemassa sisäpiiri?


Olisikohan tuoata julkaisutoimikunnan jäsenet pitäneet huolen omine versijoineen.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja Hannes Heiskala päivämäärä Pe Helmi 06, 2015 4:09 pm

Tuota allaolevaa kommenttiasi tarkoitin: julkaisutoimikunnan jäseniltäkö olet tiedot saanut vai mistä, kun hallituksen pöytäkirjanote julkaistiin vasta nyt? Julkaisutoimikunnan vaihtumisesta olen kuullut, mutta kyse ei kaiketi ole mistään eroamisesta vaan siitä, että kun uutta valitaan, niin eivät ole enää käytettävissä, ainakaan kaikki.

kalevi rytky kirjoitti:Rantasella ja lehtemme muillakin toimikunnan jäsenillä on outo tapa kantaa huolta SAJ:n toiminasta, kun hallitus ei suostu lehtemme nimeä muuttamaan, niin lehden toimittaja lähtee lätkiin ja koko toimikunta perässä vaatien hallitusta remontiin. Näinkö asiat hoituu ?
Hannes Heiskala
 
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 12:27 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Pe Helmi 06, 2015 7:42 pm

[quote="Tapio Rantanen"]
Julkaisutoimikunta yritti saada jotain ajanmukaistettua ja esitti hallitukselle mm. Ajokoiramies-lehden nimen muuttamista AJOKOIRA-lehdeksi. Hallitus hylkäsi esityksen - perustelematta.

Esimerkiksi tässä Rantasen julkaisussa mielestäni käy kyllin selvästi julki esitys lehden nimen muuttamisesta.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Vuosikokous/ kehittämisaiheita

ViestiKirjoittaja Jorma Suuronen päivämäärä Ti Helmi 10, 2015 1:25 pm

kalevi rytky kirjoitti:SAJ:n hallitus on jääräpäisesti vienyt jäsenistöä, kun pässiä narusta yhä syvemmälle suohon. Syy on yksinomaan meidän jäsenten, kun olemme antaneet sen tapahtua. On surkuhupaista, kun hallitus koostuu pääpiirteiltään koirattomista miehistä jotka eivät kilpaile omila koirillaan eivätkä kasvata koiria, silti he ovat päättämässä kouluutus teemoista ja jalostuksen suunnasta ymmärtamättä harastuksemme päälle juuri mitään. Ei kokemukset kartu paljon, jos joskus käy teekailemassa kutsuvieraana jossain tienpäällä kuulostelemassa, että kuuluuko mitään. Koesääntöjen perimmäinen tarkoitus on ohjailla jalostusta jonka vuoksi kouluutus teemojen typeryyksille on laitettava piste. Kokeissa käynnin pääpainoksi tulee asettaa jalostustiedon keruu ja koirien metsästyksellisyys kunniaan. Kilpailuvietin sokaisemana; ei saa olla metsästys kelvottomat puolituntia vanhoille jäljille ääntäantavat haukukoneet tavoitteena, joiden ajossa ei juuri koskaan nähdä ajettavaa.
Järjestömme puheenjohtajalla ei ole, kun yksi ääni ja vaikutusmahdollisuudet pienet ilman jäsenten voimaksata tukea.
Ensiarvoisen tärkeä tulevaisuuden parannus suunnitelma on; Hallitus, kouluutus ja sääntötoimikunta remonttiin.


Minun mielestä tämä Kalevi Rytky on minun kanssani samaa mieltä! Ei käänetä takkia eihän?
Tapio Rantasen sääntö muutos esitys vuosikokoukselle mielestäni koskee just tuota mainitsemaasi Saj:n hallitusta.
Ei kait se haittaa vaikka se tulee etelän miehen esittämänä?
Jorma Suuronen
 
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 8:44 pm

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa