Hyviä reppumiesten koiria.

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Hyviä reppumiesten koiria.

ViestiKirjoittaja Petri Sallmén päivämäärä Pe Huhti 11, 2014 11:14 pm

Otsikko edelleen Hyviä reppumiesten koiria :?: Ei sukuja :D Voiko keskustelun avajaa selventää jos kaikki eivät ymmärä :?: Vai olenko itse tämän väärin ymmärtänyt :?:
Petri Sallmén
 
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 9:38 pm

Re: Hyviä reppumiesten koiria.

ViestiKirjoittaja Paavo Lossi päivämäärä Pe Huhti 11, 2014 11:59 pm

Petri Sallmén kirjoitti:Otsikko edelleen Hyviä reppumiesten koiria :?:

Onhan se.
Ei sukuja :D

Liikaa vaadittu.
Voiko keskustelun avajaa selventää jos kaikki eivät ymmärä :?: Vai olenko itse tämän väärin ymmärtänyt :?

Olet.
Mutta onneksi karavaani kulkee ja korat haukkuu.
Paavo Lossi
 
Viestit: 24
Liittynyt: La Tammi 25, 2014 10:30 pm

Re: Hyviä reppumiesten koiria.

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä La Huhti 12, 2014 6:28 am

Empä usko mihinkään ns. reppumiesten linjoihin eikä niitä olekkaan. On vain kokeissa käymättömiä koiria, joista osa ajotaidon puutteen ja osa omistajan kilpailuvietin puutteen vuoksi on jäänyt ilman koetuloksia. Kummasti kuitenkin noin puolet kokeissa käymättömien koirien omistajista ns "reppumiehistä" on näyttelyistä kiinnostanut, kun ovat koiransa kehään vieneet arvostelltavaksi. Herää kysymys; Ovatko he kuitenkaan vannoutuneita "reppumiehiä" vaan heidän koirat ei vain täytä sitä vaatimustasoa jotta voisi kokeisiin viedä.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Hyviä reppumiesten koiria.

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä La Huhti 12, 2014 7:36 am

kalevi rytky kirjoitti:Empä usko mihinkään ns. reppumiesten linjoihin eikä niitä olekkaan. On vain kokeissa käymättömiä koiria, joista osa ajotaidon puutteen ja osa omistajan kilpailuvietin puutteen vuoksi on jäänyt ilman koetuloksia. Kummasti kuitenkin noin puolet kokeissa käymättömien koirien omistajista ns "reppumiehistä" on näyttelyistä kiinnostanut, kun ovat koiransa kehään vieneet arvostelltavaksi.


Helppoo on valikoida koira vaikkei sen emäl olis ikinä kokeis käyty.
Esim mä kävin yhden vanhan ajokoiramiehenkans koiranpentuu kattomas ittelleni .
Mun ei ollu tarkoitus näyttelys eikä kokeis mennä kunnen edes tienny kuka olis tuomariks tullu.
Mä valikoisin ensimmäiseks yhden seittämäst pennust se oli kaikkein valkoisin eli kaulal oli puolikranssi.
Meijän mukulatki tykkäs siit ,se ajokoiramies ehdotti toista minkä mäkin olisin ottanu jos olisin näyttelyy
ajatellu.
Tää koira ei olis koskaan kokeis päässy ellei meil olis takan muuraajaa tullu joka ehdotti et hän tulee tuomariks.
Kävin vaan 4 kertaa se sai 2 ykköst.
Myöhemmin siit tuli käyttövalio.
Seuraavaks otin taas sen pojan siitäki tuli Suomen -Ruotsin ja Norjan käyttövalio muttei mun koekäynnil.
Moni koira tulis käyttövalioks kun sel mettäs kävis ja kokeis.
Sun on helpompi koiristasi käyttövalio tehdä kun jonkun reppumiehen.
Moni reppumies ei tunne edes niit jotka tuomariks menisivät.
Reppumiehil tarttis olla helppoo kokeis mennä ,kun keksittiin kahdenviikon kokeet ei niistäkään
ollu reppumiehil hyötyy kun vanhat koemiehet rupes helpompii ykkösii hakemaan.
Kokeit tarttis pitää vaik ilman palaverei niin et jos mä esim tahtoisin mennä jonkun reppumiehen
koiraa arvostelemaan saisin vaik yksin mennä.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Hyviä reppumiesten koiria.

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä La Huhti 12, 2014 8:17 am

no noissa samoissa maastoissa mettästää/ajattaa pari kaveria jotka ei millään lähe kokeisiin,toisen uros on ajokuninkaan jälkeläinen,toisen sukuja en tiedä kun omista hukannut paperit :mrgreen: ,kummassakaan ei mitään löysyyksiä,innot riittää ,ajavat tiellä hurjasti jne,ja niiltä kyllä saa jänis havaintoja paljon!,mutta kumpaakaan ei kiinnosta kokeet millään lailla,toinen uros ajotaidoltaan täydellinen,toinen ei ihan niin hyvä,mutta uskon että kumpikin uros tulisi käyttövalioksi 4-5 kokeella,oon monesti sanonut et lähetään käymään kokeissa,mut eivät he halua lähteä.ja käyvät laajalla alueella metällä,ja joka maastossa ajo"huilaa",varsinkin tuosta toisesta hirvimiehet puhuu joka syksy miten se tuo/vie jänestä vaikka autoja "lappaa"ajon seasssa hirvenmetästyksen aikoihin.
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Hyviä reppumiesten koiria.

ViestiKirjoittaja Matti Sorola päivämäärä La Huhti 12, 2014 8:41 am

No eikö tuomosen urkin nimi kannattas laittaa esille :?:
Matti Sorola
 
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Syys 18, 2012 1:50 pm

Re: Hyviä reppumiesten koiria.

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Huhti 12, 2014 9:18 am

Kyllähän jokaisella on selvää,että suuressa kokeissa käymättömien koirien joukossa paljon huippuja ja tietysti % on saman verran kuin kokeissa käyneiden,eliikä niitä on paljon,mutta onhan se joittenkin vaikea myöntää,jos on se lapsenomainen usko siitä,että vain kokeissa käyvien koirien joukosta löytyy huippuja,mutta kyllähän sen nyt jokainen TIETÄÄ ettei näin ole,koska ne on aivan samoja koiria kuin kokeissa käyvät,tietystihhän toivois ,että sellainen kunnon "kulettaja" menisi,niinkuin Petri tuolla aiemmin kirjoitti,joitakin ei vaan saa menemään,vaikka koira kuinka toimii kuin unelma.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Edellinen

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa