Sertit ja alueelliset erot

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Sertit ja alueelliset erot

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Ti Touko 27, 2014 6:03 pm

Kattoin et yhden uroksen jälkeläisist noin 30 % oli sellasii mil näyttelytulos oli T - H ja EH eli koirii tarttis saada näyttelyyn.
Olen kuullu miten helppoo sertien saanti on kun koirii on vähän ,mut munmielestäni ens tarttis vähintään H saada
ennenkun tosissaan kannattaa sertei hakee.
Annetaan näyttelys kolmen SA:N koiral kokeis hakunumeron tilal 10 kahden SA:n koiral 9 ja Yhden SA:n koiral 8 lopuil
koiril vois 7 antaa eli ei halveerata mitään koiraa jos kelit ja alueet on huonoi .
Kolme pistet on vähän kauniil koiral ,tuuril löytäväl 10 + tyhjä3 = paljon kun saa 6,5 tuuril.
Kokeen yhteydes näkee heti numerost onko koira näyttelyst saanu SA:n tai useamman parempi on et koira hakee
näyttelyst pisteit kun haust.
Hakupisteet näkee rastituksistaki mut näyttelytuloksii ei tiedä ennenku kattoo.
Hyvil alueil kilpailevil annetaan solkenaan kymppei niist ei ota pirukaan selvää onko ajettavat tuuril löytyneet.
Tää on vaan mun mielipiteeni ja yrtys saada näyttelyyn koirii ,ei ensimmäisel kerral alakanttiin tehty arvostelu
ole kaikkein paras houkuttelutapa.
Tietysti jos joku muu tällast ehdottais se vois kuulostaa paremmalt kun mun ehdotus. :D
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Sertit ja alueelliset erot

ViestiKirjoittaja Harri Hintikka päivämäärä Ti Touko 27, 2014 7:21 pm

Melkosta kytkykauppaa :) Täytyskö kuitenkin pitää näyttelyt ja ajokokeet erillään.
Harri Hintikka
 
Viestit: 169
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 9:35 am

Re: Sertit ja alueelliset erot

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Ke Touko 28, 2014 5:36 am

Harri Hintikka kirjoitti:Melkosta kytkykauppaa :) Täytyskö kuitenkin pitää näyttelyt ja ajokokeet erillään.


Se olis kaupan tekoo jos kennelin tarttis pentui myydä tasasest joka lohkoon ,karsinnois pääsis kilpaan koko pentue
jos pennut olis voittamattomii.
Tarkoitan et sekoitetaan pentui kun näyttäis et huonoil alueil syntyneiki voi olla hyvil alueil tuurii.
Pohjoisempana on paljon mukavampaa porukkaa kun eteläs sen näkee kun eteläst mennään kilpailemaan ylemmäs
koira saa sielt paremmat pisteet kun eteläst eteläs ei anneta kun maaston numeroks 4 -5
Maaston numero tarttis olla koirast riippumat sama ,vaik hyvä koira voi tehdä huonostaki maastost hyvän tuntusen.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Sertit ja alueelliset erot

ViestiKirjoittaja Puhakka Eero päivämäärä To Touko 29, 2014 6:50 am

:D :roll:
Puhakka Eero
 
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 4:08 pm

Re: Sertit ja alueelliset erot

ViestiKirjoittaja Puhakka Eero päivämäärä To Touko 29, 2014 6:55 am

VIIRAAKO JOKIN ? ? KOVIN ON RASKASTA LUETTAVAA
Puhakka Eero
 
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 4:08 pm

Re: Sertit ja alueelliset erot

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä To Touko 29, 2014 10:27 am

Puhakka Eero kirjoitti:VIIRAAKO JOKIN ? ? KOVIN ON RASKASTA LUETTAVAA


Mä yritän ideoit aloitelaatikkoon laittaa sä yrität kaataa ne silppuriin niit ajattelemat.
Meit ei montaa ole jotka tänne kirjoittavat ,ei mun kirjoituksii tartte lukea ,kyllä mun ehdotukset
taitavat vähän ainakin vaikuttaa et muuten palautet antais. :D
Kattoin yhden koiran ykkösputkee Kauhaval yli 90 ,Seinäjoel yli 80 ,seinäjoel yli 80
Auras 3 , Salos 22, Salos 2,5 tääl kun yht jänist ain ajatetaan se menee nukkumaanki sellaseen paikkaan
ettei normaali koira sitä löydä.
Hyvil alueil luullaan et täälpäin on huonoi koirii kunnei itte täälpäin käydä omil kokeilemas.
Mä laitan useimmin maaston syyks koiran tuloksist on helpompaa syyttää maastoi kun syyttää toisten koirii.
Munmielestäni käyttökoiris saa olla värieroiki olis keljuu jos suomen ajokoira olis niinku Dalmatialainen ja
vähän arka ja mettäs on toisii saman-näkösii oma olis arka ja toiset rohkeit GPS tutkal olis oma helpompi
tunnistaa kun täplii laskemal.
Pentulaatikol tarttis pentujen värit kattoo ja laittaa rekisteriin et liikaa valkost ,turhaa on kehän reunas
arvostella värei.
Kaikil koiril tarttis näyttelyt olla pakollisii ja nimetä kaik hylkäävät virheet minkätakija koira ei sertii saa.
On niinkun puukol hakattais selkään kun kuulee haukuttavan toisten koirii ,ainakin niilt jotka ei itte
kokeis ja näyttelyis käy.
Viimeksiki mua pyydettiin näyttelyyn kieltäydyin kun tiesin et näyttelyn voi voittaa koira mis on valkost.
Sit toinen pyysi mua ja sinne niin menin kuitenkin tunsin kun puukkoo käännettiin seläs kun kuitenkin
voitti se minkä mä odotin voittavan .
Kylläkait yläkerran ukko kokeilee vähä ohjata näit ajokoiran jalostuksiiki ,en ole mikään uskovainen
lähellekään mut mul olleet koirat ovat yhteisiältään n 25 v jollain menee koirat monttuun niinku liukuhihnalt.
Olis keljuu jos ihmisetki olis saman-näkösii äijät juoksee mettäs ja kotona käy saman-näköisii mitä ei
voi tunnistaa.
Munmielestäni koiril riittäis yks 180 min ajo jollei riitä niin annetaan ajaa ensimmäist 180 min ja otetaan
toinen ajo mikä on 60 min.
Jos päivän pituuski on lyhyt ei tartte edes ottaa sitä pimeäs ajettavaa erää .
Nähdään mitenkauan koira on hukal 180 min aikana ,luovuttaa jos tuntuu ettei toist erää kannata ykkösen
toivos ottaa ,kun tuomarit uhraavat päivänsä ei huonost alkanut päivää kannata väkisin jatkaa.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am


Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa