Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Ovatko ajokoesäännöt mielestäsi enemmän kilpailulliset vai jalostukselliset?

Palvelevat enemmän jalostusta
7
23%
Palvelevat enemmän kilpailullisuutta.
23
76%
 
Ääniä yhteensä : 30

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 3:19 pm

Kyllä se näyttää olevan niin joittenkin täytyy TEHDÄ jotain että saa edes metsästys innottoman koiran juuri ja juuri kokeesta läpi,mulla kyllä löytyy siinä määrin koirilta PITKIÄ AJOPUTKIA näiltä hitaimmilta ,että alta pois,mutta koetappa saada TODELLISELTA vauhtikoneelta PALJAALTA 120min,niin takaan että ei saa jos on ihan REHELLINEN,mutta mionethan sita ei vaan jostain syystä ole,ja Asserilaisen kiinniajamat jänikset paljaalta,sitä en en viitsi edes kertoa ,sillä harva sen kuitenkaan uskoo,ei löydy niin nopeeta ajuria ,vaikka mitä vänkäis,paljon on kiihkeitä ollut ,Asserilaista ei kukaan ole vielä lyönyt,enkä usko lyövän,ainakaan suokkien.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 3:20 pm

Elä satuile aikuinen mies tuo koirasi kokeisiin esim. PM karsinyoihin katsotaan mikä nakkesi on.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 3:49 pm

Joo se vain ei Asserilainen enään elä,hankala enään mennä,ja katteleppa sen sisaret ,mutta itse Tupu oli niitä HUOMATTAVASTI kovampi vauhtinen ajolla :D Satu sedän nimen minä luovutan kyllä ihan sulle henkilökohtaisesti,kaikki pitää olla ylhäällä tai netistä,ja onko se jo sadas tuhannes kerta kun sanon ,en kokeissa enään käy,mutta yritän jalostaa MTESÄSTYSINTOISTA JA AJOTAITOISTA suomenajokoiraa,jos sattuis nyky vässyköistä sellaisia vielä löytämään .Jos se ahistaa niin siinä ahistakoon.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 4:33 pm

Sääntöihin voitais laittaa niin et jollei koirast ole pystytty arvostelemaan kun tyhjä haku annetaan koiran
hakee yks ylimääränen 2 tuntinen ja ajaa sitä jänist 60 min.
Koepäivä ei menis tuomareilt hukaan .
Samoin säännöis tarttis olla et jos koira ei aja ensimmäist jänist muutakun tunnin koe täytyy lopettaa.
Sit koirat ovat tasois kun huonommat tai huontuurisemmilt ajureil lopetetaan päivä kesken.
Ei ole mielekäst odottaa jollei koira pitempään aja ,parempi kun omistajal olis koiran aikasemmat tulokset mukana
mitkä näyttäis tuomareil et se 60 oli poikkeus.
Ensinmainittuu olis hyvä kun kuulis sen ajavan edes 30 min.
Monta kertaa pokaalit on pokattu jo ensmäses eräs jollei koiran tuuri käänny huonoks.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 6:42 pm

mitäs työ niistä linnun pesistä ja kesäajattamisistä teällä kirjotteletto, en kyllä missään maininnu että mulla ois koira mukana, melekosta porukkaa ku huolehitaan toisten metässä kulukemisetkin, ei teille kuulu mitenkään jos metässä kulen omalla palstalla rangan teossa.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 7:17 pm

Pauli Sornikoski kirjoitti:mitäs työ niistä linnun pesistä ja kesäajattamisistä teällä kirjotteletto, en kyllä missään maininnu että mulla ois koira mukana, melekosta porukkaa ku huolehitaan toisten metässä kulukemisetkin, ei teille kuulu mitenkään jos metässä kulen omalla palstalla rangan teossa.

Eikö se pauli ole vaarallista yöllä tehdä rankoja :D
voisin ittekkin ajattaa näin mutta on tuo susivaara liian suuri.
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 7:28 pm

No ei kai siinä mitään ,mettässähän minäkin olin tekemässä jäniksille kerppuja,ja hyvä niin.Ajattaminen on eri asia,on tietenkin.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 7:36 pm

Tuota ei usko Erkkikään, että Pauli olis mettässä ranganteossa kunhan vällästelee :)
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 7:39 pm

Niin sehän Rytky mulla nakke on käynyt Pm:ssä,nimittäin kasvatti nakke ja jatkoon,miten sinulla on kasvatit käyneet ja mieten meni?
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 7:41 pm

tuuppas kattoo puukassoa mitä oon tänä kevväänä tehny, tietenkin emännän avustuksella, yöllähän sitä ennenkin kulettiin perkkuullakin, mukava kun ei oo liian kuuma enkä minä tiijä mitä siellä pitäs varroa, näkköö paremmin ku päivällä.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 7:42 pm

Eino Niemelä kirjoitti:Niin sehän Rytky mulla nakke on käynyt Pm:ssä,nimittäin kasvatti nakke ja jatkoon,miten sinulla on kasvatit käyneet ja mieten meni?


Useinpia piirin mestaruuksia ja on ollut kilvassakin. petyitkö ?
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 7:44 pm

Pauli Sornikoski kirjoitti:tuuppas kattoo puukassoa mitä oon tänä kevväänä tehny, tietenkin emännän avustuksella, yöllähän sitä ennenkin kulettiin perkkuullakin, mukava kun ei oo liian kuuma enkä minä tiijä mitä siellä pitäs varroa, näkköö paremmin ku päivällä.


Vaimos on työmyyrä tehnyt varmasti puut ja Sinä ollut piälysmiehenä :)
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 7:45 pm

Niin kauan miehen sanaan pitää luottaa jos sitä ei vääräksi todisteta,ja jotenkin luotan Paulin sanaan enämpi kuin Rytkyn,on liian paljon satusedän höpötyksissä ilmaa,etten luota ennään pätkääkään ,ihan sama mitä sanoo,minusta se on vain paskaa,mutta itse se on aikaan saatua.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 7:48 pm

Eino Niemelä kirjoitti:Niin kauan miehen sanaan pitää luottaa jos sitä ei vääräksi todisteta,ja jotenkin luotan Paulin sanaan enämpi kuin Rytkyn,on liian paljon satusedän höpötyksissä ilmaa,etten luota ennään pätkääkään ,ihan sama mitä sanoo,minusta se on vain paskaa,mutta itse se on aikaan saatua.


Kylläpä karvastelee :lol: :lol: :lol:
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Mitkä kohdat ajokoesäänöissä palvelevat jalostusta.

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Kesä 13, 2014 7:49 pm

Minä kyllä puhuin KASVATEISTA,mikä on kennelnimesi ja jos ei ole niin miten voin tietää mitkä on kasvattisi?ja montako pentuetta,enkä mistään petyttynyt ,enkä varmasti petykkään.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 1 vierailijaa