Syksyn koulutusasia metsästysinnon arvostelu

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Syksyn koulutusaihe metsästysinnon arvostelu

ViestiKirjoittaja linkkuauki/remmitiukalla päivämäärä Ti Elo 15, 2006 6:12 pm

jaska kirjoitti:Nyt on Täydeltäputkelta mennyt puurot ja vellit sekaisin kun luulee että TODELLA HUIPPU KOVAN METSÄSTYSINNON omaava koira ei tule isännän kutsusta ajosta pois.Jos on isäntä nähnyt vaivaa kouluttaa koiraansa jo pennusta asti niin kyllä sen saa ajosta kutsumalla pois on ajoaikaa kuinka paljon hyvänsä.Se ei TODELLAKAAN ole missään yhteydessä kovaan metsästsintoon jos koiraa ei saa kutsumalla ajosta vaan se on tottelemattomuutta.Mutta jos koira tulee ajosta pois isännån kutsumatta niin silloin on puutteellinen into.

Mielestäni todellinen metsästysinto mitataan silloin kun viedään koira sellaiseen maastoon jossa jäniskanta on todella heikko ja ei löydy yöjlkeä, jos koira ei moiteettomasti työskentele tälläisissa olosuhteissa pimeästä pimeään ei se omaa silloin riittävää metsästysintoa.
Mistä johtunee
että nä ns,torvikoirat tulee ajosta pois ettei yhtään törähtystä torveen ole
kuulunut.tarkoitan tällä todella ankarissa olosuhteissa.työskenteleviä koi
ria tai hakevat ainaki apuja koiran om. itse olen henkilökohtaisesti tällai
sia joutunut katsomaan. viisaat vastatkaa voiko metsästys into olla täyde
llinen "pettämätön" tai tämän päivän tyyppi esimerkki."pehmonen"
linkkuauki/remmitiukalla
 

syksyn koulutusasia metsästystnnon arvostelu

ViestiKirjoittaja hikkari päivämäärä Ti Elo 15, 2006 7:45 pm

oonpa ollu baroonilla metsässä aivan normaali koira innoltaan ei varmasti tarvinnu yöllä pyyvellä pois näky kyllä tulevan illalla kuten muutkin kovaintoiset koirat ja kyllä ehkä kannatti gepsillä kuunnellakin kun ei aina tiennyt milloin oli haku ja milloin ajo
hikkari
 

metsästysinnon arvostelu

ViestiKirjoittaja Heppu päivämäärä Ti Elo 15, 2006 7:48 pm

Kyllä minun mielestä koe koiran täytyy tulla ajosta pois kutsumalla jos erä on täysi ja 120 minuutia ajettu . lyhyven päivän aikaan joulukuulla ei valoisaa aikaa ole hukattavaksi koiran perässä juoksemiseen jos mielii viellä toisellekin erälle ja ykkösen saada yhellä erällä on meinaan aika laila huonoo . Itsellä oli tälläinen yli sitkeä ja kovapäinen urkki jokunen vuosi sitten ei ole ollut ikävä niitä öitä kun koiruutta aamuyöllä metsästä haeskelin . Meinaan maanantain puolella 3-4 välillä metsässä ja 6.00 töihin ee naarata savolais poekoo .
Heppu
 

ViestiKirjoittaja ES päivämäärä Ke Elo 16, 2006 5:18 am

täydetputket kirjoitti:ehkä ennen herätteli!eipä se ennen ajanutkaan ku minulla et vieraitten on turha höpötellä!


Meinaatko että lakkas vanahemmuuttaan herättelemästä kokonaan... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ES
 

syksyn koulutusasia metsästysinnon arvostelu

ViestiKirjoittaja hikkari päivämäärä Ke Elo 16, 2006 7:47 am

en ole sanonut että olen ollut baroonilla tuomarina vaan että olen ollut sen kanssa metsässä itse puhuit gepsin kuuntelusta
hikkari
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Elo 16, 2006 7:48 am

täydetputket kirjoitti:voi kristus!minun mielestä ihan sama onko isäntä kotona vai metässä ku koira ajaa!

Selittäkää joku minulle, mistä tällaisia valopäitä ilmestyy, sikiävätkö ne itsestään?
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Hippu päivämäärä Ke Elo 16, 2006 9:33 am

..
Viimeksi muokannut Hippu päivämäärä La Loka 07, 2006 3:22 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Hippu
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Elo 16, 2006 10:39 am

kyseisellä koiralla oli 26 koekäyntiä,joista 10 kokeessa oli rangaistu lievestä hakulöysyydestä,yleensä 1 miinuspiste,enimmillään 2 miinusta.kokeet enimmäkseen arvokokeita.ainakin nuorena haukku oli ollut 9 lähes joka kerta,kerran oli annettu 10.eiköhän tämä jo riitä tästä koirasta.
Vieras
 

syksyn koulutusasia metsästysinnon arvostelu

ViestiKirjoittaja hani päivämäärä Pe Elo 18, 2006 4:00 pm

kyllä miehet ja koirat ovat molemmat pehmentyneet mutta tässä koulutuspaketissa kannattaa huomioida yksi asia nyt kun koira ottaa yhteyttä intonumeroa kuuluu pudottaa kqahdella eli kolmoseen tämähän johtaa alueellisiin eroihin vielä enemmän sillä sellaisissa maastoissa missä on hyvä jäniskanta koira tarttuu heti jälkeen mutta sellaisissa maastoissa jossa yöjälki pitää hakea monenkilometrin päästä koira kyllä ottaa herkemmin yhteyttä ja suotta sanoa että ei pidä paikkaansa menkääpä kokeilemaan sellaisiin maastoihin jossa ei ole jäniksiä rupeavat ne teidänkin innokkaat koirat ottamaan yhteyttä
hani
 

ViestiKirjoittaja jpitkaka päivämäärä Pe Elo 18, 2006 7:59 pm

'''
Viimeksi muokannut jpitkaka päivämäärä Su Huhti 26, 2009 7:27 am, muokattu yhteensä 1 kerran
jpitkaka
 

ViestiKirjoittaja olli76 päivämäärä Pe Elo 18, 2006 8:06 pm

Olisiko hyvä idea kertoa sanallisesti koirasta jotain, kuten dreevereiden ajokokeissa kuvataan kokeen kulku ja koiran toimintatapa. Esimerkiksi koiran metsästyksellisyys jää aika suppean kuvauksen varaan pelkkiä ajominuutteja vahtaamalla. Into myöskin voitais kuvailla sanoin. Jos suomenajokoiran näyttelytuloksille ja koiran kuvaukselle on tilaa vuosikirjassa, niin pitäisi kyllä olla tilaa kokeidenkin kuvaukselle.
olli76
 

ViestiKirjoittaja jpitkaka päivämäärä Pe Elo 18, 2006 8:34 pm

***
Viimeksi muokannut jpitkaka päivämäärä Su Huhti 26, 2009 12:12 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
jpitkaka
 

ViestiKirjoittaja Hippu päivämäärä Pe Elo 18, 2006 8:35 pm

..
Viimeksi muokannut Hippu päivämäärä La Loka 07, 2006 3:21 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Hippu
 

Re: syksyn koulutusasia metsästysinnon arvostelu

ViestiKirjoittaja Zakke päivämäärä Ke Syys 06, 2006 1:02 pm

hani kirjoitti:kyllä miehet ja koirat ovat molemmat pehmentyneet mutta tässä koulutuspaketissa kannattaa huomioida yksi asia nyt kun koira ottaa yhteyttä intonumeroa kuuluu pudottaa kqahdella eli kolmoseen tämähän johtaa alueellisiin eroihin vielä enemmän sillä sellaisissa maastoissa missä on hyvä jäniskanta koira tarttuu heti jälkeen mutta sellaisissa maastoissa jossa yöjälki pitää hakea monenkilometrin päästä koira kyllä ottaa herkemmin yhteyttä ja suotta sanoa että ei pidä paikkaansa menkääpä kokeilemaan sellaisiin maastoihin jossa ei ole jäniksiä rupeavat ne teidänkin innokkaat koirat ottamaan yhteyttä


EI PIDÄ PAIKKAANSA!

Haku ilman yöjälkeä:
5 - 4
Yhteydenotot tapahtuvat vain silloin, kun koira ei ole alueelta yöjälkeä löytänyt.
Zakke
 

syksyn koulutuspaketti metsästysinnon arvostelu

ViestiKirjoittaja hani päivämäärä Ke Syys 06, 2006 6:52 pm

niin mutta entäs kun tuomari sanoo että kyllä tässä on hyvin jänistä, eilenkin minun koira sai tästä ajon, ei vaan tuo sinun hurtta tartu jälkeen, niin minkäs teet, ja sitten vielä siellähän lukee että jos koira käy tarkastamassa jääkö ryhmä paikoilleen myös kolmonen, en tarkoita että normaali ajokoiramies näin menettelee, mutta seassa aina sellaisia jotka lukevat ahtaasti, kahtokeapa voan kun rupeaa koekausi etenemään niin kovat on riidat kovemmat vielä kuin viime syksynä, itse en tarvitse lainkaan tulkintoja enkä sääntökirjaa osaan säännöt ulkoa ja lisäksi käytän vain maalaisjärkeä
hani
 

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 1 vierailijaa