Koetoimintaan tutustuminen

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Koetoimintaan tutustuminen

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Pe Helmi 27, 2015 7:49 am

Mul ei ole koiraa mut tuomariks mua pyydetään jatkuvast vaikken ole kellään tuomarivelkaa.
En olis ikinä kokeis päässy ellei meil olis takkaa muurattu ja mul silloin tuntematon olis ehdottanu et
hän tulee tuomariks ja hommaa toisen tuomärin.
Mun koira oli silloin 4 v 10 kk.
Kyllä täälläpäin kuultiin ja tiedettiin et mun koira ajaa mut kukaan ei ehdottanu et menisin kokeis.
Heti kun menin kokeis piti tuomarikortti hommata et sai tuomariks mennä.
Parhaat sijoitukset samas kokees oli mun entisil koiril poika 1/16 isä 5/16 isän ikä silloin 12 v 8 kk.

Munmielestäni jo koulus tarttis olla liikuntatuntei et saatais porukkaa tutustumaan kokeisiin,
ettei käy niinkun mul vast silloinkun kertys tuomarivelkaa koetouhu sai vauhtii :D .

Munmielestäni kun koe pidetään sinne olis suotavaa tulla ainakin 12 koiranomistajaa kattomaan miten
siin kyseises maastos koekoiraa koetellaan ettei kokeis joudu maasto-opas paimentamaan koiranomistajaa.
Kun kattoo tuloksist ja pitää sijoitust tärkeämpänä kun pisteit ,koiran täytyy huonol kelil toimii kohtalaisest.
Huonoi aluei ja kelei voi vältellä niit ei valikoida.
Karsinnat ovat kokeit mis ei pysty muutakun niit välttelemään joka paikas on mahdollist olla parempii koirii mitä
ittel on.
Hyväl kelil huonompikin koira onnistuessaan voi ykkösen ajaa.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Koetoimintaan tutustuminen

ViestiKirjoittaja aimo koskinen päivämäärä Pe Helmi 27, 2015 8:51 pm

vilajoki jouni kirjoitti:Hyväl kelil huonompikin koira onnistuessaan voi ykkösen ajaa.

Sen pituinen se !
Ei riitä että tähtää tarkasti,..täytyy myös osua
aimo koskinen
 
Viestit: 314
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:40 pm

Re: Koetoimintaan tutustuminen

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä La Helmi 28, 2015 6:00 am

aimo koskinen kirjoitti:
vilajoki jouni kirjoitti:Hyväl kelil huonompikin koira onnistuessaan voi ykkösen ajaa.

Sen pituinen se !


Nimen alkukirjain kirjoitetaan isol kirjaimel.
Tää ei ole satua vaan totta.
Olisiko mun tarvinnu laittaa et karsintojen aikana Auras vaikkei koira ykköst pysty ajamaan se voi ykkösen ajaa
paremmis maastois paremmil keleil jossain muual.
Ei kokeit tartte enää pitää jalostuksentakija kun parhaat koirat ovat jo kartal merityil alueil.
Kilpaan vaan kun pääsis oikeat koirat.
Monest Auras kilpailleest on käyttövalio tullu jollei Auras karsintojen aikana niin jossain muual.
Oletetaan et sun koira olis paras ja Miiarinteen Masi huonompi ,Masi on ajanu ykkösiiki paremmil keleil onnistuessaan.
Nyt Masi on niin vanha ettei se enää sun koirasi kansa kilpaile itte se varmaan yrittäis viel .
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Koetoimintaan tutustuminen

ViestiKirjoittaja jari huttunen päivämäärä Su Maalis 01, 2015 3:13 am

Kysyisin Jouni Vilajoelta että ei suinkaan se ole muun suomen syy jos aurassa on huonot olosuhteet,vai onko?Täällä ainakin jäniksiä on läjissä!Kipinkapin auran miehet ensi kaudella ajattamaan ykkösiä tänne.Yhteydenotot allekirjoittaneeseen!
jari huttunen
 
Viestit: 283
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 9:32 pm

Re: Koetoimintaan tutustuminen

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Su Maalis 01, 2015 7:04 am

jari huttunen kirjoitti:Kysyisin Jouni Vilajoelta että ei suinkaan se ole muun suomen syy jos aurassa on huonot olosuhteet,vai onko?Täällä ainakin jäniksiä on läjissä!Kipinkapin auran miehet ensi kaudella ajattamaan ykkösiä tänne.Yhteydenotot allekirjoittaneeseen!


Ei ole .
Koetoimintaan tutustumisel tarkoitan sitä et koirii kestäis seurata muidenkin kun koiranomistajan itte.

Karsinnoissakin kaikki varmaan toivoisivat ettei kolme ensimmäist olis koskaan kokeisiin menny itte olis
silloin kolmen parhaan joukos.

Silloinkin voi viel toivoo ettei 6 ensimmäist olis koskaan kokeisiin tullu silloin olis taas itte 3 parhaan joukos.

Mä toivoisin et koetoimintaan tutustumisel saatais kokeisiin uusii harrastajii.
Niil vois kiellon laittaa ettei suuriin kokeisiin sais osallistuu muutakun sääntöjen laatijoitten ehdoil.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am


Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron