Aselain Muutos

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä Su Maalis 01, 2015 10:12 am

Käykääs kattomassa vaikka esim Reijo Hongiston sivulta löytyy,Asetta ei enää saa säilyttää autossa "lyhyt"aikaisesti...kaikkea se valtiovalta"keksii"vaikeuttaakseen metsästystä..
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Su Maalis 01, 2015 11:48 pm

minähän oon jo pitkään sanonu että tämä on sairas maa, ajatelkaa nyt että teidän pitäisi pystyä piilottamaan ase autoon niin ettei sitä ulkopuolinen voi kuvitella että sulla on ase autossa, peitto päälle ei riitä vaan ase pitää saada piiloon autossa, miten farmariautossa laitat aseen piiloon , eihän niitä voi miten sattua edes asetella jos sulla on kiikarikivääri ettei kiikari liiku, meilläkin tuommonen skoda felicia niin eip siellä tilloa oo peitellä pyssyä, ja et saa kuljettaa ollenkaan jos et pysty perustelemaan miksi sulla on ase autossa, ei muuta ku äänestäkää kokoomusta ja sdp:ptä sekä vihreitä ja kristillisiä niin kohta ette saa kulettaa asetta mukana ollenkaan,nämä puolueet oli äänestäneet tämän aselain voimaan, onko tämä maa mennyt aivan sekaisin kun ainoastaan metsästys ja ampuma-ase harrastuksesta halutaan tehdä noin vaikeata, kyllä kait sitä joutuu äänestämään nyt keskustaa tai perussuomalaisia kun näyttää ettei muissa puolueissa enää osata järjen käyttöä ollenkaan, koettakaa nyt aseharrastajat ryhdistäytyä kun vaalitkin tulossa niin ehkä saadaan muutos aikaan kun äänestämme sellaisia puolueita jotka vielä osaavat käyttää järkeä ja kohdella ihmisiä tasapuolisesti ja ymmärtävät meidänkin harrastustamme, perussuomalaiset haluavat myös laittaa susikannan kuriin että pystymme jatkamaan harrastustamme.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä Ma Maalis 02, 2015 3:28 pm

se on nyt"helppoa"käräyttää vittumaiset hirvimiehet,soitto vaan 112 ,ja sanoa että täällä äijät istuu hirvimajalla,ja kiväärit on farmarissa asepussissa ja peiton alla!et tulkaa nyt jumalauta äkkiä kattomaan et minkälaista touhua tää on :mrgreen: on tämä hieno maa :wink:
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Ma Maalis 02, 2015 4:14 pm

joo joskus tuntuu että joissakin asioissa ois parempi ku ei asuttas suomessa ku noilla päättäjillä ei enneä järki pelloa kohta missään asioissa.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä Ti Maalis 03, 2015 3:23 pm

petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja Iikka Hoikka päivämäärä Ti Maalis 03, 2015 9:23 pm

Täyttyy olla pahasti sarkajärkinen, joka nuita sostemejaki ylleesä äänestää. Noin 50 v on tullu jotensaki seuratuksi, ja aina kun ne on vallassa rahat on kaikki ja huono aika. Mittää muuta se sakki ei keksi kuin verojen korottamisen - kaekki, mitä siitä puolueesta oon saanu irti, on täysin nekatiivistä.
Iikka Hoikka
 
Viestit: 103
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:27 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja Jouni Leppänen päivämäärä Ti Maalis 03, 2015 10:37 pm

Eduskunnassa on ollut vasemmisto enemmistö yli 40 vuotta sitten. Siinä ajassa on muutama laki tullut voimaan. Suurin osa lakipykälistä varmaan ihan tarpeeseen.
Jouni Leppänen
 
Viestit: 147
Liittynyt: Ma Syys 03, 2012 10:46 am

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja Tarmo Leinonen päivämäärä Ke Maalis 04, 2015 10:51 am

Iikka Hoikka kirjoitti:Täyttyy olla pahasti sarkajärkinen, joka nuita sostemejaki ylleesä äänestää. Noin 50 v on tullu jotensaki seuratuksi, ja aina kun ne on vallassa rahat on kaikki ja huono aika. Mittää muuta se sakki ei keksi kuin verojen korottamisen - kaekki, mitä siitä puolueesta oon saanu irti, on täysin nekatiivistä.


Joo nytkin ne yritti yli 65 vuotiaille kalastuksen hoito maksua (veroa).
Tarmo Leinonen
 
Viestit: 325
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 4:30 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja aimo koskinen päivämäärä Ke Maalis 04, 2015 2:11 pm

Tarmo Leinonen kirjoitti:
Iikka Hoikka kirjoitti:Täyttyy olla pahasti sarkajärkinen, joka nuita sostemejaki ylleesä äänestää. Noin 50 v on tullu jotensaki seuratuksi, ja aina kun ne on vallassa rahat on kaikki ja huono aika. Mittää muuta se sakki ei keksi kuin verojen korottamisen - kaekki, mitä siitä puolueesta oon saanu irti, on täysin nekatiivistä.


Joo nytkin ne yritti yli 65 vuotiaille kalastuksen hoito maksua (veroa).

Olen ihan maalaisliittolaisilta perukoilta lähtöisin, eikä vieläkään punavärit oikein lämmitä, mutta pakko on Tarmolle muistuttaa että 65v. vapautus kalastuksenhoitomaksusta on saanut alkunsa Kari Rajamäen (sd) aloitteesta 90-luvulla :wink:
Meikäläisen mielestä päättäjät nykyään tuntee tosi huonosti käytännön metsästyksen ja perinteisen kotitarvekalastuksen sisältöä. Uskovat vakaasti, että äänekkäitä tiedottamisen ammattilaisia: luontoliittolaisia ja Jasperpääkkösiä peesaamalla asiat hoituu ! Itse pyydän muutaman kerran kesässä merestä siikaa/ahvenia ruokakaloiksi itselle ja lähipiirille. Se onnistuu hyvin ja saalis on yleensä sopiva kun laskee 10-20 paria (20-40 verkkoa) johonkin karikon laitaan. Uuden lain mukaan saan laskea enintään 4 paria ! Ei taida riittää motivaatiota ison meriveneen huoltamiseen pelkän hupiajelun takia. Aika moinen "sopeutuminen" vaaditaan siihenkin, jos asepussi ei saa mistään ikkunasta autossa näkyä. Yhdestäkään isommasta asiasta eivä saa päätöksiä aikaan, joutavia lakipykäliä kyllä värkätään !
Ei riitä että tähtää tarkasti,..täytyy myös osua
aimo koskinen
 
Viestit: 314
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:40 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja Tarmo Leinonen päivämäärä Ke Maalis 04, 2015 5:24 pm

aimo koskinen kirjoitti:
Tarmo Leinonen kirjoitti:
Iikka Hoikka kirjoitti:Täyttyy olla pahasti sarkajärkinen, joka nuita sostemejaki ylleesä äänestää. Noin 50 v on tullu jotensaki seuratuksi, ja aina kun ne on vallassa rahat on kaikki ja huono aika. Mittää muuta se sakki ei keksi kuin verojen korottamisen - kaekki, mitä siitä puolueesta oon saanu irti, on täysin nekatiivistä.


Joo nytkin ne yritti yli 65 vuotiaille kalastuksen hoito maksua (veroa).

Olen ihan maalaisliittolaisilta perukoilta lähtöisin, eikä vieläkään punavärit oikein lämmitä, mutta pakko on Tarmolle muistuttaa että 65v. vapautus kalastuksenhoitomaksusta on saanut alkunsa Kari Rajamäen (sd) aloitteesta 90-luvulla :wink:
Meikäläisen mielestä päättäjät nykyään tuntee tosi huonosti käytännön metsästyksen ja perinteisen kotitarvekalastuksen sisältöä. Uskovat vakaasti, että äänekkäitä tiedottamisen ammattilaisia: luontoliittolaisia ja Jasperpääkkösiä peesaamalla asiat hoituu ! Itse pyydän muutaman kerran kesässä merestä siikaa/ahvenia ruokakaloiksi itselle ja lähipiirille. Se onnistuu hyvin ja saalis on yleensä sopiva kun laskee 10-20 paria (20-40 verkkoa) johonkin karikon laitaan. Uuden lain mukaan saan laskea enintään 4 paria ! Ei taida riittää motivaatiota ison meriveneen huoltamiseen pelkän hupiajelun takia. Aika moinen "sopeutuminen" vaaditaan siihenkin, jos asepussi ei saa mistään ikkunasta autossa näkyä. Yhdestäkään isommasta asiasta eivä saa päätöksiä aikaan, joutavia lakipykäliä kyllä värkätään !


Olen tietoinen miten asia ovat, mutta kun joku heittää jotain typerää niin täytyy vastata typerästi.
Tarmo Leinonen
 
Viestit: 325
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 4:30 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja aimo koskinen päivämäärä Ke Maalis 04, 2015 7:49 pm

Näin minä vähän ounastelinkin :wink:
Ei riitä että tähtää tarkasti,..täytyy myös osua
aimo koskinen
 
Viestit: 314
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:40 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja Toni Krouvi päivämäärä To Maalis 05, 2015 8:45 am

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni nyt on Reijo tehnyt tarkoituksellisesti kärpäsestä härkäsen.
Hallituksen esityksessä perusteluineen ei missään kohdassa mainita, etteikö peitetty ase siellä autossa täyttäisi vaatimuksia. Asepussissa oleva ase ei tätä täytä, koska siinä pussissa voidaan olettaa olevan ase vaikkei se itse ase näkyisikään, myöskään esim kankaalla peitetty ase, jonka ääriviivat näkyyn rievusta huolimatta ei täytä vaatimuksia. Sensijaan peitetty ase, jota ei voi silmin havaita, riittää ehdotuksen mukaan vallan mainiosti. Varsinaista lakitekstiä en asiasta löytänyt, mutta usein nuo menevät juuri kuten hallituksen esitys on ollut. Aseita on kaikkein helpoin anastaa juuri ajoneuvoista, siitä varmaan juontaa tämän lakimuutoksen tekokin. Toki aseita tarvitsevat saavat ne käyttöönsä jostakin muuta kautta, joten en tiedä tämän lain tarvetta. Pohjimmiltaan Hongisto ja persut ovat tämän asian tehneet varmasti vain tulevia vaaleja ajatellen!
Toni Krouvi
 
Viestit: 134
Liittynyt: To Elo 23, 2012 5:03 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja Hannu Hämäläinen päivämäärä To Maalis 05, 2015 9:02 am

Toni Krouvi kirjoitti:Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni nyt on Reijo tehnyt tarkoituksellisesti kärpäsestä härkäsen.
Hallituksen esityksessä perusteluineen ei missään kohdassa mainita, etteikö peitetty ase siellä autossa täyttäisi vaatimuksia. Asepussissa oleva ase ei tätä täytä, koska siinä pussissa voidaan olettaa olevan ase vaikkei se itse ase näkyisikään, myöskään esim kankaalla peitetty ase, jonka ääriviivat näkyyn rievusta huolimatta ei täytä vaatimuksia. Sensijaan peitetty ase, jota ei voi silmin havaita, riittää ehdotuksen mukaan vallan mainiosti. Varsinaista lakitekstiä en asiasta löytänyt, mutta usein nuo menevät juuri kuten hallituksen esitys on ollut. Aseita on kaikkein helpoin anastaa juuri ajoneuvoista, siitä varmaan juontaa tämän lakimuutoksen tekokin. Toki aseita tarvitsevat saavat ne käyttöönsä jostakin muuta kautta, joten en tiedä tämän lain tarvetta. Pohjimmiltaan Hongisto ja persut ovat tämän asian tehneet varmasti vain tulevia vaaleja ajatellen!

Nykyisin aseen pitää olla 'asianmukaisessa suojuksesa'.
Esityksen kun lukee "vapaasti suomentaen" riittää ku kietaseen Remingtonin juuttisäkkiin..tai anopin ulsteriin.
:D
"Moon oikiasa..soot vääräsä.... muilta ei tarvihte kysyäkkään...non kuitenki mehtäsä"
Hannu Hämäläinen
 
Viestit: 261
Liittynyt: To Elo 23, 2012 6:33 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä To Maalis 05, 2015 9:21 pm

enpä tiijä riittääkö matto asepussin päällä suojaamaan, eiköhän se tavallinen tallaaja tajua että jottain tuon alla on piilossa, sitten varmaan riippuu tarkastajasta mikä katsotaan riittäväksi suojaukseksi, eli erimielisyyksiä varmaan odotettavissa.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Aselain Muutos

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Maalis 06, 2015 8:02 am

Miten minä suojaan "Remmarin" sitten kun mopolla ajelen metälle,taijan ajella entiseen malliin :)
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Seuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron