HAUKKUUKO KOIRASI KARHUA?

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

MITÄ OLET MIELTÄ KONEKARHUSTA?

OLEN KÄYNYT, SUOSITTELEN
0
Ei ääniä
EN OLE KÄYNYT, AION KÄYDÄ
2
33%
EN SUOSITTELE ENKÄ KÄY
4
66%
 
Ääniä yhteensä : 6

HAUKKUUKO KOIRASI KARHUA?

ViestiKirjoittaja Lind Marko päivämäärä To Maalis 05, 2015 12:03 pm

KUTEN KAIKKI TIEDÄMME, niin tietyissä piireissä yhä suurempaan suosioon alkavat nousemaan suomenajokoirat joissa on petoverta - ajavat ilvestä sekä haukkuvat karhua.

* Kuinka moni on käynyt haukuttamassa koirallaan konekarhua ja haukkuiko koira innokkaasti? Mikä on mielipiteenne "KONEKARHUSTA"?

Kts. VIDEO:
https://m.youtube.com/watch?v=w_vn_-RDg ... e=youtu.be

Konekarhu Kontion sivut:
http://konekarhukontio.net/

Ps. Itse ajattelin tulevana kesänä käydä koirillani kokeilemassa :)

* Minua kiinnostaa kasvattajana myös jalostusurokset, jotka rohkeasti jäljittävät ja haukkuvat karhua - näistä kaipaisin myös tietoa.
VOITTAJA - KENNEL - MESTARIKASVATTAJA
Käyttäjän avatar
Lind Marko
 
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 10:44 pm

Re: HAUKKUUKO KOIRASI KARHUA?

ViestiKirjoittaja Toni Krouvi päivämäärä To Maalis 05, 2015 2:05 pm

Pari kertaa olen ollut paikan päällä katsomassa tuota tekelettä, eikä ainakaan minua kovin vakuuttanut. Jos koiralla oikeasti on taipumus/rohkeus haukkua karhua, niin tuolla värkillä saadaan ainakin koira ottamaan "siipeensä" hyvin äkkiä. Nuokin koirat tuossa klipissä jos oikealle karhulle samalla tavalla pyrkii kiinni kun tuohon konekarhuun, niin loppuu se haukku ajan kanssa kun oikeanlainen otso sattuu löytymään.
Kai se nopeaan taipumuksen näkemiseen on ihan käypänen värkki, mutta minun mielestä ei ole mitään tekemistä oikean kontion kanssa.
Toni Krouvi
 
Viestit: 134
Liittynyt: To Elo 23, 2012 5:03 pm

Re: HAUKKUUKO KOIRASI KARHUA?

ViestiKirjoittaja Jouni Leppänen päivämäärä To Maalis 05, 2015 4:05 pm

Jokereiden kannattaisi palkata KHL:n pudotuspeleihin tuo karhu. Hyvin liikkui kaukalossa. Erämessuilla oli kerran tuollainen. Minulla oli koira siellä mukana, mutta ei se karhu silloin ollut toiminnassa. Kyllä koira kävi haistelemassa sitä, mutta ei se siitä välittänyt. Olikohan siihen laitettu jotain tuoksuja?
Jouni Leppänen
 
Viestit: 147
Liittynyt: Ma Syys 03, 2012 10:46 am

Re: HAUKKUUKO KOIRASI KARHUA?

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä To Maalis 05, 2015 4:16 pm

Sopivasti arka koira haukkuu vaikka pomppapäällä olevaa ukkoa ei siihen konekarhua tarvita. Eräs "karhukoira" oli haukkunut naapurin harmi ferkunkin niin hyväksi ettei ollut lähtenyt koko vuonna käyntiin :wink:
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: HAUKKUUKO KOIRASI KARHUA?

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä To Maalis 05, 2015 4:26 pm

:D :D :D Ja menkää kokeileen Afrikkaan Leijonia ajattaan haukuttaan,jos kerta petoja kaipaatta
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: HAUKKUUKO KOIRASI KARHUA?

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä To Maalis 05, 2015 5:04 pm

mulla haukku tuo kolli syksyllä 5min paikallaan karhua,tuli sitten pois :wink:
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: HAUKKUUKO KOIRASI KARHUA?

ViestiKirjoittaja Alpo Kananen päivämäärä To Maalis 05, 2015 5:11 pm

Minun tuo vanhempi Jämti uros haukkuu tosi kiivaasti roskaautoo ja tiekarhua tosin viimeisen ymmärtää se niin harvoin on enää liikenteessä.
Alpo Kananen
 
Viestit: 386
Liittynyt: To Elo 23, 2012 4:39 pm

Re: HAUKKUUKO KOIRASI KARHUA?

ViestiKirjoittaja Aki Venäläinen päivämäärä To Maalis 05, 2015 6:06 pm

Täällä kiinnostusta kanssa asiaan, jos yhdistelmiä tulossa missä vanhemmilla taipumus karhulle niin yv:tä tulemaan...
Aki Venäläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 4:05 pm

Re: HAUKKUUKO KOIRASI KARHUA?

ViestiKirjoittaja esamäki päivämäärä To Maalis 05, 2015 8:54 pm

Saattaa olla että tulevaisuudessa ajavat rodut valtaavat suosiota muilta roduilta, esim: juuri karhujahdissa. Passirinki tympääntyy kun samat äijät käyvät, kerta toisensa jälkeen losauttamassa nallelle kuulan kylkeen seisontahaukussa. Sama ilmiö taitaa olla osaksi löytyä myös hirvihommissa mutta onneksi se ei ole ajokoirien päänvaiva. Kateuden siemen mikä lie. Ja monelle yhä riittää että pakastin täyttyy. Onneksi. Turvallisuus vs. Urheilullisuus tuossa karhuhommassakin tulee vastaan. Olettamus kuitenkin on että kiivashaukkuisen ajurin edessä karhu liikahtaa toiseen malliin. Tästä varmaa eri näkemyksiä. Eli ei sillä että joka nalle haukkuvaa ajuria kavahtaisi.
esamäki
 
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 5:20 pm


Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa