Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä To Helmi 11, 2016 3:24 pm

No eiköhän se Teppo sinullakin jos sattus jalostuskoira olemaan,pitäs kattoa missä löysää,täälläkit pystyy jos keli suo vaikka joka päivä käyttään niinkuin olen tehnytkin,mutta kun kerran suurella vaivalla sattunt tarhaansa saamaan ei sitä turhanpäitten parene vaaroihin pistää tietysti se voi kuolla vaikka miten ,mutta sittenkin,kyllä se se kokeissa käytetään,hyvä kun harri muistutit :) ,tänään olis pitänyt haukusta 8.5 tulla jos ei ihan umpikuuro tuomari jos kokeissa oli
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Jouni Leppänen päivämäärä To Helmi 11, 2016 4:17 pm

Oletko Eino vakuuttanut jalostuskoirasi 10 000 euron hinnasta? Kyllä minä vakuuttaisin, jos olisi noin kova koira tarhassa.
Jouni Leppänen
 
Viestit: 147
Liittynyt: Ma Syys 03, 2012 10:46 am

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä To Helmi 11, 2016 4:18 pm

Kyllä se on vielä Teppo muuten voimassa,mutta jos koiralle tapahtuu onnettomuus siellä sinun alueella sinä maksat 10.000e
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä To Helmi 11, 2016 4:24 pm

Semmosta vakuutusta ei ole käsittääkseni on sitä kysytty.Elävästä koirasta on maksettu enemmäkin,aika läheinen tälle
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä To Helmi 11, 2016 4:26 pm

ei kai nyt hullua ookkaan joka vaatii 10000e siitä kun koira kuolee(kuolis)toisen maastossa :mrgreen: eikä kennelliiton mukaan tuollasen koiran arvo ole kuin 2200e :!:
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä To Helmi 11, 2016 4:37 pm

Täällä minun alueella kärsin ite Tepolle voin matkat tänne maksaa,itehhän Teppo kysyi kun halusi sinne,mutta siellä on suuret riskit joten hinta siihen pitää lätkästä,kennelliitolla omat hinnat ja Koirilla toiset hinnat,vaikka eihän raha takaisin tuo,mutta vähentää surua ja vitutusta.ei jalostuskoira joka puussa kasva
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä To Helmi 11, 2016 4:41 pm

juu,mut jos alkasit tekemään vakuutusta,tuon suuremmasta summasta et varmaan saa tehtyä.
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä To Helmi 11, 2016 4:54 pm

Juuri mainitsen ei sitä saa tuostakaan summasta vakuutettua ,ei ne vakuutuslaitokset kuolleesta koirasta noin paljoa maksa :)
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä To Helmi 11, 2016 7:06 pm

Täytyy vaan sanoa että täälläkin maastoissa on käynyt todellisiakin jalostuskoiria.sellaisia jotka on kehdanneet käydä kokeissa jalostuskoirillaan.katotaan sitä summaa kun olet käynyt 2koetta lumella ja 2sulalla.nähdään että kannattaako käyttää nimeä jalostuskoira.kohdaltani keskustelu oli tässä.en anna arvoa koiralle jota vain isäntä itse kehuu eikä näyttöjä ole.
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä To Helmi 11, 2016 7:42 pm

Jos Teppo sulla ei ole vielä ammattitaitoa,ettet tiedä vaikket käy kokeissa onko koira Jalostuskoira,niin älä hyvä mies mene pennuttaan koiria ,pysy vain uroksissa,kävinhän minä edellisellä sellaisella kerran ,tulos pyöreä nolla,oisko tuo joskus ajanut silkkoja pyöreitä metsällä :) ,mutta jälkeläisillä kyllä ykkösiä piisaa paras 98. mitä niitä noin 30 ykkösen pinnassaJos luotat sokeasti kokeisiin siitä vaan,mutta minä olen nähnyt mitä surkimuksia niistä löytyy ja mettään potkittavia kva, mv,kaksoivalio koiria ,että ihan hirvittää
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä To Helmi 11, 2016 10:21 pm

No miksei se kokeissa onnistu jos mettässä ajelee pyöreitä :shock:
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Helmi 12, 2016 8:23 am

Voi Teppo teppo parka,Oletko sinä uusi Kalevi :D Alotetaampa vaikka jostain ajokuninkaasta jos en ihan väärin muista se ALOITTI nollalla ja toinen aloitti 4 nollalla,se Teppo ihan sama millä aloittaa ,mutta sillä EI ole sama mitä se tekee usein kun käydään metsässä,kokeet on sidottu minuutteihin ja koiralta kuin koiralta löytyy nolla jos tarpeeksi käy,kokeet vaikka jalostusta varten ne on keksitty ja on hyvä että käydään niissä,mutta kaikista jo kva saavuttaneista mitä aikamonta olen tavannut,niin ei olisi sopinut minulle jalostuskoiraksi,ja mistä se sitten johtuu,ensiksikin niillä sattu olemaan kylmä haku täysi nolla,jos koira pitää taluttaa metsän puolelle ,se automaattisesti on merkki minulle ei ole jalostuskoira mun tarhaan,Metsäinto kokeissa, koe kestää korkeintaan 8 ja koira juuri ja juuri sen kestää,mutta huom.monella koiralla sitä ennen alkaa väsy painaan ,varsinkin tyhjässä haussa,ja taas ei sellainen ole jalostuskoira minulle,ja se viimeinen viheliäinen Ajolöysyys se koira joka erehtyy minulle sitä taitoa näyttään (huom.kokeissa hyve tulee minuutteja jos ei jää kiinni)Niin lapio hommiin.ja lopuksi Teppo :Näissä nykykoirissa on niin paljon sanottavaa useassa alueessa,että niistä valtaosassa ei löydy minulle jalostuskoiraa,sillä ei kai tietentahtoan minä ainakaan paskaa lisäämään ala,kyllä niitä voi sittenkin tulla ,vaikka mitä yrittää sukutaulussa on paljon koiria ,niitä kaikkia ei voi tuntea.Ja tässä ne minun Jalostuskoiran kriteerit vielä kerran Kylmä haku pitää olla hyvää,Ei Ajolöysyyttä suuresti, Ajotaitoa pitää kilkutella normikelillä normimaastossa pitkään,ja jos ei mitään erikoisia esteitä ikihukkaan ei saa mennä 6-8 tuntiin,mutta usein ajo jatkuu ja jatkuu pitempäänkin,ja Into se Into jalostuskoiran pitää minulle ainakin kerran esittää 24 tunnin työputki,kerroppa Teppo löytyykö nykykoirista suuria laumoja jotko tuon menee
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Harri Hintikka päivämäärä Pe Helmi 12, 2016 7:49 pm

Kyllähän sä Eino kriteereistä olet oikeassa, mutta silti en lähtisi vähättelemään kokeita. Olen totta, ettei kaikki valiokoiratkaan aina vakuuta mutta ei ne pelkillä puheilla muutu meidän muiden silmissä jalostuskoiraksi. Käyhän ykköset kokeista, kyllä pelaava koira ne ajaa.
Harri Hintikka
 
Viestit: 169
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 9:35 am

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Helmi 13, 2016 9:48 am

Pitää oikaista Harri ,ja sorry jos kirjoituksistani saa sellaisen käsityksen se onkin ymmärrettävää,tokihan arvostan kokeissa käyjiä,vaati innostusta, aikaa ja myös rahaa,mutta antaahan se myös paljon,on niissä sen verran käyty itsekkin ja niissä pitäisi hyvällä koiralla käydä, saahan niistä Paljon erilaista tietoa,jalostustahan varten niidä käydään,mutta minä en valitettavasti saa sitä muutamaa asiaa joita tarvin,mutta se johtuu juuri siitä kun se rima asettu jalostuskoiralle niin korkealle ,mutta onko se sitten nykykoirille liian korkealle,ja toinen asia kun muutamia kertoja sattunut niin,että niitä koiria jotka jo on menestyneetkin kokeissa ja näin ,kun sitten päässyt kautta joutunut kuulolle ja näkyville,niin se on koira esittänyt ihan muuta mitä tulosten perusteella olisi toivonut,no tietysti ei mikään koira aina onnistu,mutta havaitsin myös sellaista joka ei sopisi sille minun jalostuskoiralle,mutta onhan toki suomessa Huippukoiria sekä vain metsästyksessä että koerintamalla ja jopa melko joukko,mutta niinhän pitäisikkin olla kun kerran käyttökoirasta on kysymys.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Sijoitus samas kokees (huonost sijoittuval hyvii sukulaisii)

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Helmi 13, 2016 10:01 am

Onhan se Harri emä ja tämän sisaret jo ykköset ajaneet,vaan pitäskö yksi nolla hakemassa tällekkin oikein paskakelillä, niinkuin edelliselläkin jalostuskoiralla ,että saavat v...... himoonsa,mutta jälkeläiset ajaa 98 ,97, ja muita ykkösiä jonkulaisen litanian ja joukkoon puskee vähintään yksi Tähtivalio :D :D
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa