Koekauden kestävä ajokoe

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Ma Maalis 14, 2016 10:30 pm

Todellisuudessa ero kahdenviikon kokeesseen koskee ainoastaa ylituomareita ja heidän tehtäviä. Ylituomarit joutuu käytännössä huoletimaan ja vastaamaan koko koekauden kokeessa kaikista tehtävistä, koemateriaalista, ilmoittautumisen vastaanotosta, sihteerin tehtävistä, kokeen kulusta alusta loppuun.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä Ma Maalis 14, 2016 10:34 pm

no minun osalta riittää tämä vatvominen tuosta koko kauen kokkeessa, peättäkööt roahessa, ite en osallistu kokkoukseen enkä oo tainnu kyllä ikkään osallistua mutta mielipiteen kuitenkin tuonu esille.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja Janne Korpela päivämäärä Ma Maalis 14, 2016 10:40 pm

kalevi rytky kirjoitti:Todellisuudessa ero kahdenviikon kokeesseen koskee ainoastaa ylituomareita ja heidän tehtäviä. Ylituomarit joutuu käytännössä huoletimaan ja vastaamaan koko koekauden kokeessa kaikista tehtävistä, koemateriaalista, ilmoittautumisen vastaanotosta, sihteerin tehtävistä, kokeen kulusta alusta loppuun.


Tämä on täysin totta mutta ei ole mielestäni mikään suuri asia. Hirvipuolelta esimerkkiä ottaakseni niin täällä meillä yhdistys on jakanut ylituomareille tarpeellisen määrän pöytäkirjoja, lakanoita ja kirjekuoria kauden alussa. Itse kun olin ylituomarina niin kun sattui sellainen suma että oli monta koiraa metsässä samoina päivinä liki toistansa niin sovittiin joku paikka johon kokoonnuttiin käymään läpi papereita, joskus käytiin paperit läpi minun kahvipöydässä. Monesti kun olin itse maastossa seuraamassa koesuoritusta iin paperit tehtiin saman tien erän päätyttyä ja nakkasin paperit postiin kotimatkalla. Mielestäni todella jouhevaa toimintaa.
Janne Korpela
 
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 10:54 am

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja Lind Marko päivämäärä Ma Maalis 14, 2016 11:49 pm

NÄIN SAADAAN UUSIA HARRASTAJIA:
kts. viewtopic.php?f=5&t=13365

Ps. Vähän omaa uhrautumista peliin ja sillä siisti :wink:
VOITTAJA - KENNEL - MESTARIKASVATTAJA
Käyttäjän avatar
Lind Marko
 
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 10:44 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 7:36 am

Tuossa ihmetyttää se että miksi niitä jäniksiä pitää tappaa että pääsee osaomistajaksi :shock:
Miksi ei kettukoiran osaomistajaksi?
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 8:41 am

https://www.youtube.com/watch?v=H3gkKKIbEf4

Tuossa on vähän niinkuin sinne päin miten pitää haukkua ajolla antaa jänikselle,mutta sitä pitäs tulla noin 2tuntia tuolla tempolla
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 9:03 am

Minä luulen Teppo että noista voi vaikea muuten jäniskoiraa saada kuin tuolla keinoin.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 10:10 am

Janne Korpela kirjoitti:
kalevi rytky kirjoitti:Todellisuudessa ero kahdenviikon kokeesseen koskee ainoastaa ylituomareita ja heidän tehtäviä. Ylituomarit joutuu käytännössä huoletimaan ja vastaamaan koko koekauden kokeessa kaikista tehtävistä, koemateriaalista, ilmoittautumisen vastaanotosta, sihteerin tehtävistä, kokeen kulusta alusta loppuun.


Tämä on täysin totta mutta ei ole mielestäni mikään suuri asia. Hirvipuolelta esimerkkiä ottaakseni niin täällä meillä yhdistys on jakanut ylituomareille tarpeellisen määrän pöytäkirjoja, lakanoita ja kirjekuoria kauden alussa. Itse kun olin ylituomarina niin kun sattui sellainen suma että oli monta koiraa metsässä samoina päivinä liki toistansa niin sovittiin joku paikka johon kokoonnuttiin käymään läpi papereita, joskus käytiin paperit läpi minun kahvipöydässä. Monesti kun olin itse maastossa seuraamassa koesuoritusta iin paperit tehtiin saman tien erän päätyttyä ja nakkasin paperit postiin kotimatkalla. Mielestäni todella jouhevaa toimintaa.

On aivan itsekunkin oma valinta, kuka haluaa sitoa itsensä ylituomariksi kokokauden kokeeseen, niin että on tavoitettavissa päivittäin "järjestämään" kokeen kokeeseen osallistujalle, koemateriaalin luovuttamisesta loppupalaveriin ja kaikki siltäväliltä. Minä en tuota riesaa ota itselleni, haluan vapaasti tehdä metsästys reissujani ja on onneksi vielä muutakin elämää jäljellä. Kahdenviikon koe sitoo jo ylituomarin riittävän pitjkäksi aikaa kerrallaan kiinni harrastukseen. Alueilla missä on ylituomareita riittävästi ei varmaankaan tuota ongelmia, jos tehtävät jaksotetaan riittävän lyhkäiseksi ja joku pitää kirjaa kuka on vuorossa :wink:
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 10:15 am

https://www.youtube.com/watch?v=jYE_LyI06J8

Tuossa sitten sitä tieajoa Markollekkin jänikselle,noin se tuokin pitäs mennä .
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 10:41 am

Einolle varmaan outoja noi videoiden tapahtumat, jotka on aivan normaaleja hyvän koiran suorituksia, tuota paluuperällä käyntiä lukuunottamatta.

Sitten aiheeseen ja vähän piikitellen kokokauden kokeen hyvillä puolilla, josta ei tarvitse vetää henkeen.

Onhan se koko koekauden koe mahtava, kun metsästys reissulla ollessa kavereiden kanssa saa samalla ilmoitus luontoisesti värkätä koiralle ykkösen.
Varsinkin etelän "herroilla" kun ruuhkasuomesta tänne pohjoiseen tai kainuuseen suuntautuneet "elämys matkat" voi hyödyntää ja antaa metsästys kavereille kortit, että "tehräämpä" ykkönen koiralle tässä metsästyksen ja kupittelun lomassa.
Kotio mennessä voi vaikka ruokkia omaa itsetuntoaan ja rehvastella "harhakuvalla", että on minulla hyvä koira.

Näin menetellen Suomenajokoiran jalostus laukkaa suurin harppauksin eteenpäin :lol:

Tässä kiteytettynä lyhyesti koko koekauden kokeen parhaat puolet ja edut, kahdenviikon kokeeseen verrattuna. Näitä etuja tuskin kokematon harrastaja ymärtää käyttää hyväkseen.
Viimeksi muokannut kalevi rytky päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 11:38 am, muokattu yhteensä 1 kerran
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 11:36 am

Mullekkai se on joka päivästä "leipää",mutta väittääkö "Rysäys" että noi olisi huonohaukkuisia ja ajotaidottomia,se kyllä on valitettavasti niin,että tuossahan ei ole kuin muutamasta minuutista kysymys,olen onneksi päässyt kuulemaan omiltakin muutaman tunnin rytkettä,mutta rehellistä sellaista ei ajolöysyys rytkettä sehän ei oikeata ajoa ole
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 11:38 am

Rytky pitäskö se koiran ensin ajaa ensin se ykkönen ja laittaa sitämukaa paperille niitä minuutteja jos niitä tulee,kuka nyt turhaan lyijykynää kuluttaa :D
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 11:40 am

Eino Niemelä kirjoitti:Mullekkai se on joka päivästä "leipää",mutta väittääkö "Rysäys" että noi olisi huonohaukkuisia ja ajotaidottomia,se kyllä on valitettavasti niin,että tuossahan ei ole kuin muutamasta minuutista kysymys,olen onneksi päässyt kuulemaan omiltakin muutaman tunnin rytkettä,mutta rehellistä sellaista ei ajolöysyys rytkettä sehän ei oikeata ajoa ole


:lol: :lol: :lol: :lol:
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 11:58 am

Vilikase Kallu omiasi :D :D :D :D ,ja ota mielestäsi paras,ja tuo sitten minulle kuultavaksi,mutta asiaan ,kokeilla kyllä kannattee eri koemuoto malleja, sillä tästä jatkumosta se on päällimmäinen kysymys,uhkia tulee monelta suunnalta liittyen tähän harrastukseen,eikä vähäisin ole uusien harrastajien mukaan saanti,kva-arvon saavuttamisen rima kuitenkin niin korkealla pysyä,että siitä on jotain hyötyä ajatellen jalostusta,sen vuoksihan niitä kokeita pidetään
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Koekauden kestävä ajokoe

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Ti Maalis 15, 2016 1:10 pm

kalevi rytky kirjoitti:Einolle varmaan outoja noi videoiden tapahtumat, jotka on aivan normaaleja hyvän koiran suorituksia, tuota paluuperällä käyntiä lukuunottamatta.

Sitten aiheeseen ja vähän piikitellen kokokauden kokeen hyvillä puolilla, josta ei tarvitse vetää henkeen.

Onhan se koko koekauden koe mahtava, kun metsästys reissulla ollessa kavereiden kanssa saa samalla ilmoitus luontoisesti värkätä koiralle ykkösen.
Varsinkin etelän "herroilla" kun ruuhkasuomesta tänne pohjoiseen tai kainuuseen suuntautuneet "elämys matkat" voi hyödyntää ja antaa metsästys kavereille kortit, että "tehräämpä" ykkönen koiralle tässä metsästyksen ja kupittelun lomassa.
Kotio mennessä voi vaikka ruokkia omaa itsetuntoaan ja rehvastella "harhakuvalla", että on minulla hyvä koira.

Näin menetellen Suomenajokoiran jalostus laukkaa suurin harppauksin eteenpäin :lol:

Tässä kiteytettynä lyhyesti koko koekauden kokeen parhaat puolet ja edut, kahdenviikon kokeeseen verrattuna. Näitä etuja tuskin kokematon harrastaja ymärtää käyttää hyväkseen.


Munmielestäni sä pistät eteläs kilpaailevii koirii liia halval.
Katso Auran itsenäisyyspäivän kokeit Hyvää kelii odotelles voi eteläs mennä 10 vuotta.
Laitan vaan muutamat parhaat tulokset kun maastoissaki on eroi.
93,92
93,92
93,04
92,92
82,63
80,17
Hyvil alueil luullaan ettei koirat aja .
Otetaan hyvilt jänisalueilt pois se 10 hakupisteet niin ykköseen tarttee vaan 65 - 90 pistet.
On niinkun luhvais korttipelis kun antaa ensimmäisest haust 10 ja toises onkin 3 kun kortit kääntää.
Mä katson koiran sijoituksen samas kokees.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa