Nartun omistajan jalostusarvo

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä La Maalis 19, 2016 12:23 pm

Nartunomistajan urosvalinta ja pentujenmyynti koemiehil vaikuttaa koirien tuloksiin.
Monel koiranomistajal on ollu jollei yhtä-aikaa niin kuitenkin monta koiraa joita on reenannu kotimaastois.
Sama maasto ja sama arvostelija pystyy omat koirat paremmuusjärjestykseen laittamaan.
Kun kuunelee kun omistajat kehuu koiriaan reeneis ne ajavat monta tuntii ,koe ei ole samanlainen kun siel katkastaan
hyvä ajo silloin ei enää ykkösii saa hyväkään ajuri jollei löydy toista.
Saman pentueen toinen voi löytää jäniksen alle 20 min noin 80 % toisel voi kuluu hakuun yli sata min ja tyhjii hakui 80 %
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja Pentti Alhosaari päivämäärä La Maalis 19, 2016 1:15 pm

Onkohan nois otsikon viittaussuhteis jotai pieles
Pentti Alhosaari
 
Viestit: 661
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:06 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä La Maalis 19, 2016 2:02 pm

Pentti Alhosaari kirjoitti:Onkohan nois otsikon viittaussuhteis jotai pieles


En tiedä onko otsikos jotain vikaa vai eikö se muuten miellytä.
Miksei koiranomistaja sais omii koirii paremmuusjärjestykseen laittaa :?:
Jos sä myyt 4 pentuu etelään ja 4 pentuu pohjoiseen ne pohjoiseen myydyt kilpailee hyvil alueil ja sun koirii kehutaan.
Sitkun eteläst mennään pohjoiseen ja koira ajaa ykkösen sit vittuillaan et tutut kaverit teki nuotiol ykkösen .
Jos emä on kaksoisvalio ei luulis kovinpaljon tarvittevan pentui koemiehil kaupattavan niil pitäis kilpailu olla ottajist.
Voit laittaa listan pohjoisest otetuist koirist mitkä eteläs pikkeevat paljon paremmiks alkukauden kokeis lumel on
helpompi tuloksii saada.
On kuvii kaadetuist jäniksist mis näkyy hyvä jäniskanta mis jäniksii voi metsästää silloin hautki ovat helpompii.
Munmielestäni koiran ittensä kirjoittama haku ja ajoviiva ovat varmempii mist näkee mitenpitkää viivaa koira
vetää kun kympin ajotaitoon täytyy 110 min viivaa vetää sen vois vaatii vedettäks kaikilt koiril ja ajoaika kuluu
toisest eräst niinkun hakuaikakin kuluu jollei huonol kelil pian löydä hyväl tuuril voi hakuaikaa saada paljonkin.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja Pentti Alhosaari päivämäärä Ma Maalis 21, 2016 6:58 pm

Minun äidinkielellisen tajuntani mukaan otsikko kehoittaa keskustelemaan sen otuksen jalostusarvosta, jolle ei ole pistetty pantaa kaulaan :D
Pentti Alhosaari
 
Viestit: 661
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:06 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Ti Maalis 22, 2016 6:09 am

Pentti Alhosaari kirjoitti:Minun äidinkielellisen tajuntani mukaan otsikko kehoittaa keskustelemaan sen otuksen jalostusarvosta, jolle ei ole pistetty pantaa kaulaan :D



Munmielestäni vois olla kommentoimat jollei käsitä mitä mä tarkoitan.

Mä tarkoitan et omistaja osaa laittaa koiransa omil alueil kilpailles paremmuusjärjestykseen jos melkein kaikki
saavat haust 10 silloin omistaja on ainoa mikä osaa omat koirat laittaa paremmuusjärjestykseen ,jos koira käy
muutaman kerran huonoil keleil huonoil alueil ei sen paremmuut näe välttämät edes huonos porukas. :D

Ei mun kirjoittamii otsikoi ole tehty arvosteltavaks :wink:

Mä heitän otsikon hetken mielijohteest ,sitä otsikontekoo ei olla sen enemmän suunniteltu.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Pe Huhti 01, 2016 11:24 am

Kattelin myydään palstaa jossa oli myynnissä samalla kasvattajalla pari pentuetta.lisäksi oli kummankin pentueen emät myynnissä.minun mielestä hieman outoa kun ensin teetetään pennut ja sitten myydään emätkin.no eipä asia minulle kuulu
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Huhti 01, 2016 2:14 pm

Juu ihan tätä mieltä minäkin :D
https://www.youtube.com/watch?v=WRWJXLFMH8M
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Huhti 01, 2016 2:40 pm

Mutta jos mennään ihan oikeeseen asiaan,niin kyllä mullakin jo hälytyskellot jo soi,helveta jos minä löydän jalostusnartun se kyllä minulla pysyy ja KAUAN,niin kauan se elää :?: :?: :?: ei se myynnissä ole,ei ole ollut tähänkään mennessä ollut, ei se ole tästä eteenkäin päin.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja Reijo Kukkonen päivämäärä Pe Huhti 01, 2016 3:28 pm

Nyt Eino Niemelä,Viikko kilvan jälkeen Sotkamo sinin kisa!!Sinne koiran kanssa kilpailemaan.Toivottavasti kutsuvat kilpailemaan :D
Niin nähdään kuin hyvä koira einolla on???Tuommonen tie tuo hiljaisuuden?Minusta pitäis keskittyä ensin omiin koiriin,ja nauttia niistä.
Reijo Kukkonen
 
Viestit: 9
Liittynyt: To Elo 23, 2012 2:03 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Huhti 01, 2016 3:43 pm

No mikä ettei Reijo ,minullahan kuulemma on Jalostusnarttu,ja se ei ole myynnissä,mutta tottakait se on käytettävissä jos joku sen kiinni saa erien välillä :D :D :D :D :D
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja Reijo Kukkonen päivämäärä Pe Huhti 01, 2016 3:57 pm

Jos tuommonen koira??taitaa olla päässä vikaa.Normaali koira antaa kiinni omistajalle.Monet puhuu metsästys innosta,mitä se on??
Pönttö vikaset koirat juoksee pitkin mettiä,ja puhutaan metsästys innosta??Älkää sekottako metsästys intoa pää vikaasiin koiriiin.
Reijo Kukkonen
 
Viestit: 9
Liittynyt: To Elo 23, 2012 2:03 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Huhti 01, 2016 4:03 pm

Voi sitä Reijo kirjottaa METTÄINNON PUUTTEESTSTA noillakin sanoilla mitä kirjoitat,mutta Minulle se EI LÄPI MENE :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja Reijo Kukkonen päivämäärä Pe Huhti 01, 2016 4:05 pm

Soita!!0407578296 :D
Reijo Kukkonen
 
Viestit: 9
Liittynyt: To Elo 23, 2012 2:03 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Huhti 01, 2016 4:08 pm

Soita nro 050 5740308 Reijo :D :D :D :D
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Nartun omistajan jalostusarvo

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Pe Huhti 01, 2016 7:43 pm

Reijo Kukkonen kirjoitti:Jos tuommonen koira??taitaa olla päässä vikaa.Normaali koira antaa kiinni omistajalle.Monet puhuu metsästys innosta,mitä se on??
Pönttö vikaset koirat juoksee pitkin mettiä,ja puhutaan metsästys innosta??Älkää sekottako metsästys intoa pää vikaasiin koiriiin.

Reijon kanssa samaa mieltä.tottelevaisuus ja metsästysinto aivan eri asia.oli mullakin kerran semmonen koira kun ei tahtonu kiinni antaa .meni pitkin mettiä välillä ajellen ja välillä teitä.oli tottelematon .nykyään samanlainen koira mutta saa esim hukalta huutamalla pois.ja metsästys into todellakin riittävä.olen nähnyt monia tottelemattomia koiria.niille isäntä on koira ja isännälle isäntä on koira
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Seuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa