Paljaanmaan kokeet

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja jussi kananen päivämäärä To Huhti 21, 2016 5:51 pm

Eino Niemelä kirjoitti:No on siinä Huima ero AJOLÖYSÄ HARHAUTTAA metsästäjää,ja jos kokeissa ei kiinni oteta,tai saada ajolöysää,se harhauttaa jalostusasiassa pahemman kerran,kyllä rehtiajoinen koira on minulle HUIPPUAJOINEN jos se osaa ajaa,niin ne tapahtumat selviää,mutta kirjataanko niitä tapahtumia,kyllä ajoa pitää seurata,muttei häiritä.

Eikalla ei hirveen isot vuatimukset oo huippuajoseen koiraan jos se vuan on rehti ni sillon on huippuajonen :mrgreen: tämä on tuas sitä sammoo hupatusta ku aina ennennii.. Minä olisin sitä mieltä jos jottae pitäs muuttee ni ajon yleisvaikutelman korostamista ja ajotyylin parempata pisteyttämistä.. Paljo on ollu näitä kävelemällä ajavia jumputtajia jotka ei varmaan myös ylimääräsiäkää lenkkiä paljo aja ajotavasta johtuen.. Monella tapaa tulee miinuksiakii niinku viime kilvassaki meikän maastossa sai kumpikin koira indeksi miinuksen kiitos toisen miinusmikon.. Minusta tulisi antaa enempi pisteitä ajotyylistä/taidosta vaikka 20-30 pistettä ni erottusi jumputtajat oikesti ajavista ja jänistä kyydittävistä koirista. Jokainen KOIRAMIES tietää että ku kunnolla annetaan kaniinille urkua ni joku moksu voi sattua vika paikassa joka ei mielestäni koirasta huonoa tee.. Typeryyttä on rueta rajaamaan miinuksilla koiria kilvasta ulos .. Kunnon kiivas ajotyyli kunniaan!!!
jussi kananen
 
Viestit: 227
Liittynyt: La Elo 25, 2012 6:22 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä To Huhti 21, 2016 7:45 pm

Kyllä siellä luki sen lisäksi jos se osaa AJAA,ja sen PITÄÄ ajaa silloin tällöin se 120min eri keleillä,se on se vaatimus sen lisäksi että on rehti ajoinen
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä To Huhti 21, 2016 7:47 pm

Kun niitä kerran Rehtiajoisia Huippuajureita,niin miksi minä ajolöysää paskaa kattelen :D
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä To Huhti 21, 2016 7:59 pm

Jos koira karjahtaa hajukentässä, tai juuri jäljet hukattuaan ei sillä ole mitään tekemistä ajolöysyyden kanssa, ainoastaa lisätieto kohtaan 55 numero 5 jolloin on oikeutettua jättää turhat haukahdukset pois ajoajasta. Kyllä oikeasti ajolöysä koira joka kertaa ajettua jälkeä tai haukkuu ilman jälkiä poikkeuksetta aina ittensä polttaa, jos palkintotuomarit ovat "askelillaan" ja seuraavat vähäkin koiran työskentelyä. Oudolta tuntuu mielipide, että jänis tulee nähdä jotta voi antaa ajolöysyys tappiopisteitä :( Jos koira oikeasti löysäillee eihän jänistä voi sellaisessa ajossa nähdä :wink: kyllä pitäisi riittää, kun näkee koiran vetelevän edestakaisen samaa jälkeä ilman ajettavaa.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä To Huhti 21, 2016 8:01 pm

Eino Niemelä kirjoitti:Kun niitä kerran Rehtiajoisia Huippuajureita,niin miksi minä ajolöysää paskaa kattelen :D


Sitähän tässä on oikein porukalla ihmetelty :lol:
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Hannu Hämäläinen päivämäärä Pe Huhti 22, 2016 6:08 am

Hyvä koira kestää pikku miinukset..oli sitte haku tai ajolöysyys kyseessä.
Muuhun en ota kantaa
"Moon oikiasa..soot vääräsä.... muilta ei tarvihte kysyäkkään...non kuitenki mehtäsä"
Hannu Hämäläinen
 
Viestit: 261
Liittynyt: To Elo 23, 2012 6:33 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Huhti 22, 2016 7:01 am

Minä kait ihmettelen etupäässä mistä Ajolöysyyden ihannointi kumpuaa,Kalevia minä en ihmetttele sinullahan on koira suljettu "kötkän"huutamisesta minulla ei :D :D :D :D
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Huhti 22, 2016 7:24 am

Vaan miksi niitä Kilvassa alkaa jäädä kiinni Ajolöysyydestä sellaisiakin koiria joitten koehistoriassa ei ole merkintää,mutta ainahan joukkoon näköjään pääsee koiria joilla niitä merkintöjä on enämpi tai vähempi aiemminkin ja harmittaa rehellisten ajureitten puolesta,ei tietenkään pieni virhe ajollakaan tee siitä vielä ajolöysää,mutta kun menee kunniakierrosten puolelle tai muuten kertailee siellä täällä,se on jo sitä ihteään,tottakait koiran pitää haukkua ajolla jos kerran jänis siitä on mennyt muutamia minuutteja sitten,mutta HUIPPUAJURI,lyö luukut kiinni AINA oikeassa paikassa,ja aloittaa haukun jälleen kun se varmasti hyvän nenänsä ansiosta varma asiastaan,siltä ei turhia minuutteja tule koskaan,mutta minuutteja esim kokeissa helposti tulee sen 120 silloin tällöin.Jos kerran viitsii sanoa Suomenajokoiraa Maailman parhaaksi ajuriksi sen on parasta olla Rehtiajoinen,että voi sellaiseksi sanoa
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Huhti 22, 2016 7:43 am

Juuri samaa mieltä kuin Jussi kunnon kiivas ajotyyli kunniaan,mutta sillä pitää olla edessä JÄNIS :D :D :D ,ei takana ja makuulla
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Huhti 22, 2016 1:15 pm

En minäkään Jussi kävelijöistä tykkää,mutta en minä tykkää myöskään sellaisista joitten ajolöysyys kohdassa lukee täysi 10 ja joskus jotain muuta,tunnistatko koiran :?: ja mitä muuta kun ei ole käyty katsomassa :mrgreen: ,minulla on ollut täysin rehellinen koira jonka tulisuus ajolla luokkaa AAA ja täysin rehti,mutta minnuuttien saaminen tosi vaikeaa,koska tulisuus oli liian suurta,raja se on riemullakin KAIKESSA
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Iikka Hoikka päivämäärä Pe Huhti 22, 2016 2:28 pm

Eino Niemelä kirjoitti:En minäkään Jussi kävelijöistä tykkää,mutta en minä tykkää myöskään sellaisista joitten ajolöysyys kohdassa lukee täysi 10 ja joskus jotain muuta,tunnistatko koiran :?: ja mitä muuta kun ei ole käyty katsomassa :mrgreen: ,minulla on ollut täysin rehellinen koira jonka tulisuus ajolla luokkaa AAA ja täysin rehti,mutta minnuuttien saaminen tosi vaikeaa,koska tulisuus oli liian suurta,raja se on riemullakin KAIKESSA

Kun Eino olet kovasti juttutuulella, niin kysynpä: "Milloin arvelet viimeksi ajokuninkuuden menneen rehelliselle koiralle?" :)
Iikka Hoikka
 
Viestit: 103
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:27 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Pe Huhti 22, 2016 7:23 pm

Eipä tartte yksinpuhelua harrastaa :D :D Mutta sanompa vasta kysymyksen moniko noista sanotaan 7 vuoden sisään on ollut TÄYSIN rehti ajoinen :D ,siis täysin
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja aimo koskinen päivämäärä Pe Huhti 22, 2016 8:30 pm

Jokainen voi listalta tarkistaa Einon varmasti toteamat höpö, höpö ajokuninkaat: http://www.kilpa-2016.com/ajokuninkaat/ Rännikorven Impi on hänen mukaansa viimeinen ajokuningas, joka on rehellisesti tittelinsä ansainnut 8)
Ei riitä että tähtää tarkasti,..täytyy myös osua
aimo koskinen
 
Viestit: 314
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:40 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja aimo koskinen päivämäärä Pe Huhti 22, 2016 8:50 pm

Monenlaista loppakorvaa on minullakin vuosien varrella ollut. Yhtään Einon näkemyksen mukaan "täysin rehellistä" ei ole sattunut jahtikaveriksi. Epärehellisin on tainnut olla 70-luvulla Piuhan Rita; se kun ei muistanut haukkua kuin silloin tällöin 2-5 min pätkiä. Yhtään jänistä en tainnut sille ampua niin, että olisi haukkuen kaadolle tullut :cry: Huonot jalkansa vain teloi ylipitkillä reissuilla.
Ei riitä että tähtää tarkasti,..täytyy myös osua
aimo koskinen
 
Viestit: 314
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:40 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä La Huhti 23, 2016 5:53 am

Munmielestäni koira on 480 min aikana niinkauan pois näkyvist et täytyy uskoo sen olevan rehellinen ,sitävarten on
koira ettei itte tartte mettäs paljon liikkuu.
Tyhjän 240 min hakevaa on kelju seurata jollei se haista mitään eikä missään hauku.
Sama vaik silmät olis sidottu haukkumaton ei löysyyt anna ,parempi olis maasto-oppaal kun koira edes häntäänsä
heiluttais et koiranomistaja uskois et jänis olis maastos.
Jos koira saa hakulöysyysmiinuksii onko koiral vaan niilkerroil tuomarit jotka seuraavat hakuu ja ajoo niintarkast
ja tuomittevat koiran virheist niinkun kuuluis :?:
Kun olin yhdel kettukoiral kettupassis istuin mettätienvieres ja kuuntelin kun koira haukkus heti kun irtipäästettiin
istuin 30 min ja kuuntelin koira meni mun ohi mut kettu oli menny siint ennen mua ,haukku muistutti ajoo mut
näköhavainnon mukaan se oli herkkyyt samal kertaa kuulin et se olis jäkjitys haukkuu jäniskokeis se olis ollu ajoo
jos mä olisin ollu mettäs enkä nähny et se ajoi yöjälkii.Tää koira saavutti ketun niin et kettuu pääs yks ampumaan
sit tuli paikallishaukkuu se haukkus kahta supii eli näköhavaintoi saatiin ja kaks supikoiraa.
Koiril on laskettu hakulöysyys indeksit niin miksei jalostukses kielletä käyttämäst alle 100 indeksin löysyyksien
koirii kunnei tiedä mist se löysyys sattuu tulemaan .
Mä luotat tutkal seurattuu riipuu minkä koira itte piirtää.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa