Paljaanmaan kokeet

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Huhti 23, 2016 8:40 am

Mutta Aimo tuota asiaa pitäs lähestyä näin,montako Ajolöysyydestä kiinni saatua on Kilvoissa ollut nykyvuosina,ja siellä on ollut MONTA,miksipä Ajokuninkaatkaan siltä säästys ,samanlaisia suomenajokoiria ne on,aina ei vain Asiaa voi todeta,omasta mielestä Kilpaa kuitenkin Arvostetaan kun se sisältää niin monet kersinnat ja koiran pitää olla kärkiporukassa sinne päästäkseen,joten sinne pitää päästä rehtiajoisia koiria,muutenhan koirat on ERIARVOISESSA asemassa,sillä onhan selvää että Rehti koira kärsii,sillä ei Ajolöysyyttä koirasta päästä millään AINA toteamaan,sillä jos koirassa on se vika,niin kyllä se sitä aika usein esittää,ainakin ne kaksi jotka itsellä oli,reissu kuin reissu,niin sanomista oli,mutta ne reissut loppu niitten osalta lyhyeen,hakuherkkyyttä on paljon helpompi todeta kuin Ajolöysyyttä
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Huhti 23, 2016 8:54 am

Ei muuta kuin Arvon koetuomarit seuraavissa karsinnoissa vain häiritseen koiranomistajan mielenrauhaa menemällä tutkiin koiran ajohommaa :D sen näkee lähtiessä minkä näkönen on naama kun tuomari aikoo ajon sekaan,jos se menee mustaksi,sitä tarkemmin tutkiin :D
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä La Huhti 23, 2016 1:44 pm

Eino se kirjoittelee kun puperteetti ikäinen poikanen, vaikka pitäisi olla jo aikuinen selvästi keski-iän ohittanut mies. Onhan se hyvä, että mieli säilyy nuorekkaana :lol: Valitettavasti kokemattomuuskin pilkistelee voimakkaasti läpi :cry:
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Huhti 23, 2016 1:59 pm

Kyllä minä olen kerennyt Kalevi kiertää muutakin kun Tahkoa,kun teikäläinen Haapajärvellä :D No mutta eikö se ole suurimmaksi osaksi Asiaa,ja monttuun pistelly muutaman "huippuajolöysän ajurin" kun minua ei se "humpuukiajon "kuuntelu kiinnosta pätkääkään,minua kiinnostaa oikea HUIPPUAJO,minusta kait sinullakin oli sama käsitys,mutta tässä näyttää olevan ristiriita ,kun toisissa kirjoituksi se niinkuin kumotaan,minä pysyn tässä kannassa niin kauan koiria pystyy pitämään
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Huhti 23, 2016 2:15 pm

Eikait se Kalevi vaan kenkäpurista tästä,kun minä ainakin rohkaisen jokaista tuomaria menemään tutkiin koiran ajotyöskentelyä,sama se onko karsinnat koskee jokaista koetta,ja jos nyt sinne kokeisiin tulee mentyä,niin minä ainakin vaadin toista tuomaria menemään,sillä vaikka minä koirani tunnen ,saattaa se kuitenkin olla niin, että jotain on jäänyt näkemättä,lapulle ne hyveet ja virheetkin on saatava jalostusta varten,työnnätkö sinä tuomaria menemään katsoon koirasi ajohommia :?:
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Iikka Hoikka päivämäärä La Huhti 23, 2016 2:21 pm

Eino Niemelä kirjoitti:Kyllä minä olen kerennyt Kalevi kiertää muutakin kun Tahkoa,kun teikäläinen Haapajärvellä :D No mutta eikö se ole suurimmaksi osaksi Asiaa,ja monttuun pistelly muutaman "huippuajolöysän ajurin" kun minua ei se "humpuukiajon "kuuntelu kiinnosta pätkääkään,minua kiinnostaa oikea HUIPPUAJO,minusta kait sinullakin oli sama käsitys,mutta tässä näyttää olevan ristiriita ,kun toisissa kirjoituksi se niinkuin kumotaan,minä pysyn tässä kannassa niin kauan koiria pystyy pitämään

Mitä Eino arvelet - olisiko mahdollista, että sinuun on iskenyt ALÖ-syndrooma?
Iikka Hoikka
 
Viestit: 103
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:27 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Huhti 23, 2016 2:33 pm

Minä syndroomista mitään täälä palstalla kirjoittele vaan Ajokoirasta :wink: Mutta oleellisin asia mitä tällä keittiöpsygologialla olen esille saanut,se on Suomenajokoira on tabu joillekkin ja yritetään kaikin tavoin ongelmat lakaista maton alle,ja se klikkien sisäänlämpiävä määrä se on valtava,tämän olen jo esille saanut Ikka ja eiköhän sitä lisää saada,mutta ikävintä asiassa on vain Suomenajokoira kärsii
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Huhti 23, 2016 2:57 pm

Mutta tämän päivän Suomenajokoiralla on KAKSI käyttöpuoleen liittyvää jo aika isoksi kääntynyttä ongelma,ne on: kohonnut Ajolöysyys ongelma ja laskenut mettäinnon taso entisiin verrattuna,joten tuomarit jos näitä vastaan tulee kokeissa,niin rohkeasti vaan miinukset paperille,mutta asiasta pitää olla varma,mutta jos on ,ne on kirjattava sinne,,ei saa vaikuttaa koiranomistajan selittelyt ,jos asia on todettu se pitää kirjata,niin kirjataan koiran hyvätkin puolet haku,haukku,ajotaito niillä numeroilla kun se koetuomarin"raamattu" esittäää vain näillä keinoin Suomenajokoira kuosissa pysyy toivottavasti
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä La Huhti 23, 2016 4:36 pm

Kirjoituksesi Eino hyvä osoittaa selväst, että olet sortunut aivn väärille pentulaatikoille, kun olet koiria ittelles valinnut. Ei auta, kun kurkata peiliin että missä on vika varsinkin jos on kyse omista kasvateistasi.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Huhti 23, 2016 4:48 pm

No tämänhetkisen tilanteen mukaan osuin JUURI sille mitä hainkin :D :D Into RIITTÄÄ ja ei ainakaan omasta mielestä Ajolöysyyttä,eipä kyllä ollut edellisissäkäänkja jos niissä ei noita löydy hauta perii ja kasvattahhan sinäkin Kalevi ensimmäinen Tähtivalio mulla se jo on :D Mutta nyt kait meidän pitäs keskittyä Suomenajokoiran ONGELNMIIN vai mitä siinä ISOSSA KUVASSA jos sinä et tuota tiedosta ,kuljet ympyrää menneissä koirissa,mutta nyt vuosi tämä ja näissä se ongelma on parannettavissa
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Tapani Mikkola päivämäärä La Huhti 23, 2016 4:49 pm

Esa Hanhela kirjoitti:Onkai jonkin sortin tyhmyyttä tehdä kilpaan pääsyn säännöt eriksi kuin normikokeen säännöt. Eikö ole järkevämpää tiukentaan koesääntöihin miinus määrää ajopuolella jos halutaan vaikuttaa kokonaisvaltaisesti roduntasoon, haku puolen pieni kolina ei oo niin vakavaa jos ajosta nousee elukkaa ajolle. Tuo valinta mies käytäntö on ihan pöljää touhua ja myös eri säännöt karsinnoissa, jokainen tietää millainen vääntö näistä käydään kokeiden jälkeen. Syytellään tuomarit, että antoi tahallaan miinukset kyseiselle koiralle,,,,,yms.



Eihän kyseessä ole eri säännöt, vaan ettei rapalöysiä koiria pääsisi jatkoon.
Meinaatko että tuomarit olisi lahjoittavissa, en oikein usko .
Jos haku/ ajolöysyydelle annetaan karsinnoissa jotkin ehdot, se palvelee koko rodun jalostusta .
Ei se valitsijamieskäytäntö ollut aivan pöljää touhua.
Jos katsot asioita taaksaepäin, huomaat ettei löysiä koiria kilvassa juurikaan ollut.
Eikö tämä ole juuri jalostuksen tarkoitus, rehellisiä ajureita.
Enintään 5 miinusta hakulöysyydestä, ja nollatoleranssi ajolöysyydestä on ainoa tapa selvitä tästa jaloillaan.
Tapani Mikkola
 
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2014 6:05 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Huhti 23, 2016 4:57 pm

Näin se oli, menneissä koirissa ei Ajolöysät killunut tarhassa kauan,ne kun ei jatkoon menneet karsinnoissa,mutta ei minulla killu kyllä tänäänkään päivänä haulikko on aina viritetty jos sattuu ajolöysä koira tarhaan,ja myös into oli kyllä menneillä sopivan kova,onkohan niin että mettäautoteitä nykyään liikaa kun sitä Aikaisetkin nykykoirat niin mielellään juoksentelee,vaikkei jänis ole vielä ylhäällä :D
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä La Huhti 23, 2016 5:07 pm

Huonosti se Kalevi sattu valinta kun koirasi suljettiin,jos minulle tuli tuo,niin olisin ampunut reilusti ennemmin,kyllähän nyt kokeneen koiramiehen pitäs paska ja timantti erottaa toisistaan.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja kalevi rytky päivämäärä La Huhti 23, 2016 5:13 pm

Sinulla Eino ei ole oikein katetta tuolle arvostelullesi, kun et käy itse kokeissa palkintotuomarina, etkä koirillas. Mistä Sinä tiedät missä mennään, kunhan summassa höpötät ja kuvittelet että kaikki koirat on samanlaisia mitä ittelles on sattunut.
kalevi rytky
 
Viestit: 1447
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:47 pm

Re: Paljaanmaan kokeet

ViestiKirjoittaja Tapani Mikkola päivämäärä La Huhti 23, 2016 5:23 pm

Eino Niemelä kirjoitti:Huonosti se Kalevi sattu valinta kun koirasi suljettiin,jos minulle tuli tuo,niin olisin ampunut reilusti ennemmin,kyllähän nyt kokeneen koiramiehen pitäs paska ja timantti erottaa toisistaan.


Pojat, nyt isottelu poikki.
Kumpikin teistä omaa ääretömän paljon kokemusta.
Kumpikin haluaa ajaa asioita eteenpäin.
Vittuilu pois, ja asiat esiin.
Tapani Mikkola
 
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2014 6:05 pm

EdellinenSeuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa