Mykkäfilmi

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Mykkäfilmi

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä La Touko 07, 2016 5:30 am

Kun koira hakee tyhjän 240 minuuttisen ilman haukkumat on niinkun kattelis mykkäfilmii mis ei näe kuvaakaan.
Mä pyyhin ylimääräset kirjoitukset pois ,jos nyt olis helpompi ymmärtää mitä tarkoitan.
Viimeksi muokannut vilajoki jouni päivämäärä La Touko 07, 2016 7:54 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Mykkäfilmi

ViestiKirjoittaja jussi kananen päivämäärä La Touko 07, 2016 8:25 am

Koira kyllä ymmärtää mikä on liikkeellä oleva jänis ja mikä yöjälki. Ainakin minulle on semmonen kuva jiännä. Jos koira antaa yöjäljelle niin että se muistuttaa ajoa se on paha harkintakyvyn puute koirassa ja huonon hakijan merkki joka ei osaa pesälle mennä vaan tuusaa yökentässä hermonsa menettäen..
jussi kananen
 
Viestit: 227
Liittynyt: La Elo 25, 2012 6:22 pm

Re: Mykkäfilmi

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä La Touko 07, 2016 9:24 am

Kirjoitin vaan sitävarten et koira on mykkä jos se teijän jänistarhois on 240 minuuttii usein hiljaa.
Ei tartte ain hakulöysyyt olla jos huonoil alueil jäniksen löytää.
Ei jäljettömäs maastos voi oikeinusein yli 240 minuuttii harkita haukkuuk vai ei.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Mykkäfilmi

ViestiKirjoittaja Pentti Alhosaari päivämäärä La Touko 07, 2016 3:49 pm

vilajoki jouni kirjoitti:Kun koira hakee tyhjän 240 minuuttisen ilman haukkumat on niinkun kattelis mykkäfilmii mis ei näe kuvaakaan.
Munmielestäni hakulöysyyt on vaikea todistaa niinkun ajon lähtemistäkin jollei tunne koiraa.
Toinen koira voi kertoo haunaikana voimakkaast hajust vähänaikaa se saa helpommin miinuksii kun koira koira
mikä lähtee ajamaan niil samoil jäljil reippaast ja jatkaa samaa tahtii hajun heikentyes.
Ajoo muistuttavast hakulöysyydest koira suljetaan 10 minuutis.
Jos koira ajaa 20 min vanhoi jälkii ,se ei sais niil kovinpaljon enempää haukkuu kun hakulöysä hakies. :D
Kummmas koira tarttis sulkee 10 minuutis ajaes vai hakies :?:

Tuli mieleen kun tääl on ollu niinkauan hiljast et tarttis joku aihe keksii et sais puheenaihet.


Älä sinä Jouni höpötä, hakulöysyydestä narahtaa koira kiinni, sen voi todeta ihka yksinkertaisesti korvakuulolla, toteamistahan se on kuunteleminenkin. On kokemusta hakulöysien koirien omistajana kertynyt ihan tarpeeksi, minulle on ainakin turhaa tarjota hakukötkää ajoksi.
Pentti Alhosaari
 
Viestit: 661
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:06 pm

Re: Mykkäfilmi

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä La Touko 07, 2016 8:30 pm

Pentti Alhosaari kirjoitti:
vilajoki jouni kirjoitti:Kun koira hakee tyhjän 240 minuuttisen ilman haukkumat on niinkun kattelis mykkäfilmii mis ei näe kuvaakaan.
Munmielestäni hakulöysyyt on vaikea todistaa niinkun ajon lähtemistäkin jollei tunne koiraa.
Toinen koira voi kertoo haunaikana voimakkaast hajust vähänaikaa se saa helpommin miinuksii kun koira koira
mikä lähtee ajamaan niil samoil jäljil reippaast ja jatkaa samaa tahtii hajun heikentyes.
Ajoo muistuttavast hakulöysyydest koira suljetaan 10 minuutis.
Jos koira ajaa 20 min vanhoi jälkii ,se ei sais niil kovinpaljon enempää haukkuu kun hakulöysä hakies. :D
Kummmas koira tarttis sulkee 10 minuutis ajaes vai hakies :?:

Tuli mieleen kun tääl on ollu niinkauan hiljast et tarttis joku aihe keksii et sais puheenaihet.


Älä sinä Jouni höpötä, hakulöysyydestä narahtaa koira kiinni, sen voi todeta ihka yksinkertaisesti korvakuulolla, toteamistahan se on kuunteleminenkin. On kokemusta hakulöysien koirien omistajana kertynyt ihan tarpeeksi, minulle on ainakin turhaa tarjota hakukötkää ajoksi.


Mist olet ostanu niit hakulöysii koirii ,et voi ainakaan mua syyttää kun mä en ole myyny sul yhtään koiraa ,enkä
kasvattanu yhtään pentuet .
Eteläst voi saada koiran mikä ei 240 minuutis anna ääntä yhtään ,mut voi olla ettei löydy jälkiikään.
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Mykkäfilmi

ViestiKirjoittaja Pentti Alhosaari päivämäärä La Touko 07, 2016 10:00 pm

En minä ketään syytä..eikä minulla koskaan ole ollut sellaista "Masia", etteikö korvalla erottaisi sen hetken milloin haku muuttuu ajoksi. :?
Pentti Alhosaari
 
Viestit: 661
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:06 pm

Re: Mykkäfilmi

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Su Touko 08, 2016 5:52 am

Pentti Alhosaari kirjoitti:En minä ketään syytä..eikä minulla koskaan ole ollut sellaista "Masia", etteikö korvalla erottaisi sen hetken milloin haku muuttuu ajoksi. :?


Tarkoitatko sitä Pohjoimaiden mestari Miiarinteen Masia :?:
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am


Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa